kapotte 01m automaat bij octavia

Hallo,

Bij mijn 2002 octavia combi automaat 163000 km constateerde ik onlangs tijdens het deaccelereren een raar aanhoudend klonkend geluid.
Zelf een keer op de brug gezet en alle punten aan de ophanging gecheckt maar bleef maar aanhouden.
Vandaag maar bij de garage langs gegaan, deze had het geluid nog nooit gehoord, en heeft de hele auto weer nagekeken totdat hij bij de automaat iets hoorde.
Als hij erop tikte, rammelde er iets, meteen de dignose om te kijken of er nog genoeg olie inzat en of er storingen zijn, wat blijkt, bij het pioenwiel (vergeef mijn technische achterstand) die op een aandrijf rad zit, is waarschijnlijk een nagel losgekomen, deze spant tijdens het accelereren maar ontspant tijdens deaccellereren (gas gewoon loslaten) zijn advies, geen meter meer rijden.
En bak laten reviseren, of vervangen.

Zijn er meer mensen ie dit bij de 01m automaat hebben gehad?
weet iemand wat het kost om geheel te reviseren/vervangen.

Ik zit een beetje met de handen in t haar moet ik hem reviseren en oprijden, of met label automaat revisie proberen te verkopen of inruilen, ondanks het feit dat octavia's 2dehands erg geliefd zijn, zal ik er denk ik maar weinig voor terugkrijgen.

grtz sebastiaan
 

Ronnie

Forumguru
Automaten reviseren is een zeer specialistisch werkje; 1 keertje laten doen bij een Volvo V70, er was de foute olie ingekiepert en daardoor alle O ringen opgelost.
Totale kosten excl. in en uitbouw(zelf gedaan): € 1.650,-.
Het defect is dan trouwen het kroon-en pignonwiel, dit is de aandrijving van versnellingsgroep naar differentieel.
Je kunt beter naar een ruilbak op de sloop kijken, uit een Golf 4 mooet ook passen. Let daarbij op de letter/cijfer code's!
Ruilbak zal zo'n € 1.000,- kosten.
 

van_der_P

Senior Member
Hallo,

Ik zit een beetje met de handen in t haar moet ik hem reviseren en oprijden, of met label automaat revisie proberen te verkopen of inruilen, ondanks het feit dat octavia's 2dehands erg geliefd zijn, zal ik er denk ik maar weinig voor terugkrijgen.

grtz sebastiaan

Hoe dan ook het kost je altijd geld. Laten repareren of inruilen op een andere auto, waar je dan ook nog maar moet afwachten wat je krijgt.
De veiligste methode zal toch zijn een ruilbak van de sloop, maar het aanbod is niet erg groot. En dat zal invloed hebben op de prijs.
Vraag links en rechts eens wat revisie kost. Kijk eens op www.vnts.org
 
Bovenaan Onderaan