Kannibalisme voor de VW Polo Blue Motion

LenK

Forumguru
Die prijs dat scheelt een boel zeg.
Bij de 1.4 TDI Dynamic is de netto € 100 hoger maar staat voor € 21700 in de prijslijst ipv € 15990. Dat is bijna 6K verschil ! (voor 5pk meer)
 

Gieliovd

Forumguru
Als de wagen er in DSG komt dan weet ik een nieuwe koper. Mijn vader.

Maar ja, die is er dus niet....

Zoals gezegd, enig idee wanneer?
 

LenK

Forumguru
DSG (=DSG6 bij diesel) geeft toch een hoger verbruik? Dan haalt ie de norm niet meer.
 

Captain Hook

Forumguru
Da's juist zo vreemd.
Gemiddelde verbruikscijfers willen voor een auto MET DSG nog wel eens lager uitvallen dan met handbak. :confused:

Op skoda.at staan de technische gegevens van de nieuwe Fabia al.
Bij de 1.2 TSI met DSG is het verbruik binnen de bebouwde kom ietsie hoger indien met DSG, maar buiten de bebouwde kom weer een fraktie lager. En gemiddeld komt het op dezelfde waarde uit.

Zal wel weer gegoochel met milieuvoorschriften, meetmethodes, etc. zijn. :smirk:
 

Michel

Forumguru
"Audi pack 2". Dat moet welhaast een verschrijving in de folder zijn. Anders krijgen die douchegordijnring fetisjisten het weer op hun heupen :D
 
E

Ex-lid 2926

nog een concurrent

Las in Autoweek dat er weer een concurrent bijkomt voor de A label diesels van het VAG concern.
Fiat komt met belastingvrije versies van de Grande Punto en Punto Evo. In tegenstelling tot de Polo/Fabia/Ibiza heeft Fiat een 4 cilinder diesel in het vooronder liggen.
Er komen nu wel heel veel belastingvrije auto's op de markt. Ben benieuwd hoe lang dit belastingvoordeel nog in stand gehouden wordt nu er heel veel bezuinigd moet worden op de overheidsfinanciën.
 

Hetzer

Forumguru
Klopt, fiat heeft trrouwens ook nog de Panda en de 500 in een belastingvrije variant.
Vergeet niet dat nog maar het eerste jaar dat deze auto mrb vrij zijn en alle politiek partijen hebben als speerpunt ,de c02 omlaag te halen, we hebben nog een lange weg te gaan,
binnenkort wil de overheid ook zo regling voor bedrijfswagens en vrachtauto´s
 

LenK

Forumguru
:ot:
Hetzer, als ik dat lijstje onder je berichten zie staan dan koop je steeds sneller een nieuwe auto. Dure kilometers zo :1884:
 

Hetzer

Forumguru
:ot:
Beetje vertekent beeld, de Roomster was een demo, en kon ik bijna voor een prikkie kopen. Mijn laatste aankoop was ook zeker niet geplant, alleen ben vanaf juni afgelopen jaar weer veel meer kilometers gaan maken, terwijl dat vanaf 2007 alleen maar was afgenomen. Kosten van de Greenline zijn aanzienlijk lager dan mijn huidige Fabia, snel reken sommetje leerde mij dat ik binnen 2 jaar het bedrag dat ik nu kwijt ben voor de aanschaf eruit heb.
En over 2 jaar heeft mijn nieuwe Greenline uiteraard ook nog eens een hogere restwaarde dan mijn huidige benzine Fabia.



en weer on-topic, hier een persbericht over het omlaag moeten brengen van de co2 uitstoot tot 2020



Nederland moet in 2020 veertien procent duurzame energie verbruiken en zestien procent minder CO2 uitstoten dan in 2005. Dat heeft de Europese Commissie woensdag besloten.

De Europese eis zal overigens niet hard aankomen bij het kabinet. Dat heeft de ambitie uitgesproken om de CO2-uitstoot in 2020 met dertig procent terug te dringen. Het kabinet wil verder dat Nederland over twaalf jaar twintig procent duurzame energie verbruikt. Nu ligt dat percentage op ongeveer 2,4 procent.

Het dagelijks bestuur van de Europese Unie heeft voor alle lidstaten limieten gesteld voor de uitstoot van broeikasgassen. Als geheel moet de EU in 2020 twintig procent minder broeikasgassen uitstoten en twintig procent duurzame energie verbruiken.

Voor de rijke lidstaten zijn de limieten strenger. Armere landen krijgen de ruimte om hun economie te laten groeien. Bulgarije mag bijvoorbeeld twintig procent meer uitstoten dan in 2005.
 

Hetzer

Forumguru
offficiel perbericht van de fabia en Roomster Greenlien

http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_26_FabiaRoomsterGreenLine.aspx

http://www.groenlicht.be/2010/05/06/skoda-fabia-combi-en-roomster-greenline/


The new Fabia and Roomster GreenLine unveiled

5/4/2010

Škoda Auto unveils its second-generation GreenLine models for Fabia and Roomster. New technology further reduces fuel consumption and CO2 emission levels.
Following-on from the launch of production of the face-lifted Fabia and Roomster, Škoda Auto has unveiled the new Fabia Combi GreenLine and Roomster GreenLine – the second generation of its special line of environmentally-friendly GreenLine models.

The new GreenLine models have been face-lifted to correspond with the basic line and, more importantly, fitted with new technology designed to further reduce the fuel consumption and CO2 emission levels. The most important innovations include a new engine (1.2 TDI CR DPF/55 kW) with Common Rail (high-pressure direct injection), Start-Stop, braking-energy recovery and gear recommendation (on a Maxi DOT display).

One of the biggest technological changes in the second-generation GreenLine version is a new three-cylinder supercharged engine (1.2 TDI CR DPF/55 kW) with a consumption of just 3.4 l/100 km and CO2 emissions of 89 g/km for the new Fabia Combi GreenLine and 4.2 l/100 km and 109 g/km for the new Roomster GreenLine.

Besides lower CO2 emissions, the quantity of other contaminants has also been reduced. The new engine complies with the EU 5 emission standard that, in the category of diesel engines, is stricter primarily as far as nitrogen oxides and solid particles are concerned. The gear ratios of the car's five-speed transmission are identical with those of the ordinary Fabia and Roomster models fitted with the same engine. Furthermore, the new GreenLine offers the same responsiveness with lower consumption.

The key benefits of the Start-Stop system stand out in busy city traffic. The system comes on automatically, right after the engine start. If, after some time, the driver stops the vehicle, engages neutral and releases the clutch pedal, the engine switches off automatically. As soon as the driver presses the clutch, the engine comes on immediately. This way it is possible to save 0.2 – 0.4 l/100 km (combined) or 0.3 – 0.9 l/100 km in city traffic.

Braking energy recovery is another state-of-the-art technology coming with the new Fabia Combi GreenLine and Roomster GreenLine. Effective utilisation of the vehicle's kinetic energy for battery recharging is a simple system that helps to save fuel continuously, as a series of small quantities. Just like with the Start-Stop system, it is the first time that the energy recovery system is used in a series-production Škoda. The two systems are complementary and, along with other measures, help to make the operation of these new models as environmentally-friendly as possible. The application of the energy recovery system has helped to reduce the CO2 emissions by 2 - 4 g/km.

Other technologies devised to improve the economy of operation include the gear recommendation system that helps the driver in making optimum use of the engine's potential, a lowered and aerodynamically covered chassis and, last but not least, tyres with a low rolling resistance tread
 

Bijlagen

  • 4487_g3_n2.jpg
    4487_g3_n2.jpg
    11,2 KB · Weergaven: 17
  • 4487_g1_n2.jpg
    4487_g1_n2.jpg
    10,4 KB · Weergaven: 14

Falcon

Donateur
Dit zal de verkoop van de Roomster goed doen. Wel jammer daarin tegen dat hij niet in de 14% bijtelling komt te vallen (109g/km).. dan zou het echt een leasebommetje zijn geweest.
 

LenK

Forumguru
Inderdaad. Voor wat geldelijk gewin is de Nederlander best bereid een oogje dicht te knijpen :D
Anders zouden er niet zo veel lelijke hokken en hokjes bij gekomen zijn de laatste jaren.
 
E

Ex-lid 2926

Las vandaag nog een reportage over een reisje naar België met een Polo Bluemotion om een kofferbakje bier te kopen. Je moet toch wel wat rijkwaliteiten inleveren om zo zuinig te kunnen rijden. Dit komt dan vooral door de ellenlange overbrengingen van deze "groene" auto's. Vanuit lage toerentallen versnellen is er niet meer bij. De auto valt dan "dood". Het is dan gewoon wachten tot de turbo inkomt. Heb je echter veel geduld, dan is het natuurlijk wel lekker zuinig. Rij je een beetje door, dan ligt het verbruik tussen de 1:18 en 1:20. (volgens vele autotijdschriften) Dan vind ik die A label diesels toch niet zo extreem zuinig meer. Hetzelfde verbruik haal ik ook zonder moeite met mijn B label Octavia 1.9 TDI.
Dat Skoda de Roomster nu ook als Greenline levert vind ik een prima zet. In mijn ogen ligt de Roomster toch wat beter op het netvlies dan de Fabia Combi.
 

Hetzer

Forumguru
nog een Bluemotion erbij de Seat Ecomotive is er nu ook met de 1.2 TDI,

de Ibiza 3/5drs is de goekoopste, echter deze heeft geen start-stop systeem, dat heeft de Ibiza ST wel weer.

toch wat wijzigingen aan het seat front.


SEAT SA heeft besloten om de SEAT Ibiza 1.2 TDI 75pk Ecomotive toch uit te voeren met start/stop systeem. Dit mede door de beter dan voorziene beschikbaarheid van motoren.

Hierdoor komt de CO2 waarde van deze auto op 89 gram CO2 te liggen in plaats van 95 gram CO2. Ook zal de nieuwe SEAT Ibiza ST worden uitgerust met deze motor. In eerste instantie zou dit model pas later in het jaar in productie worden genomen(september). Nu is besloten dat de productie is gewijzigd naar week 29(juli). Heeft u interesse in deze versie van de SEAT Ibiza ST? Hij is reeds bestelbaar bij ons in de showroom.

De Ibiza Ecomotive met Start/Stop systeem (89 gram) zal € 400,- (incl. btw) duurder zijn dan de tot nu toe aangeboden Ecomotive met 95 gram CO2. De wijziging zal per direct van toepassing zijn.
 

Tones

Actief lid
Ik kijk de kat nog even uit de boom en wacht op de Greenline hatchback.
Ben benieuwd naar het prijsverschil/uitrustingsniveau t.o.v. de combi.



Groetjes,

Tones
 
Bovenaan Onderaan