"Ik koop geen projectwagen meer"
"Ik koop voorlopig geen hobbywagen meer"
"Ik ben het beu om met de wagens bezig te zijn"

Ik weet het, ik heb dat zelf gezegd maar helaas kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Ik kwam vorige maand een marktplaats advertentie tegen van een best wel bijzondere wagen en dat in Zoetermeer, 5 minuutjes van mijn huis af. Meteen in contact gegaan met de beste heer en afgesproken 20 minuten later. Na eens goed onderhandeld te hebben heb ik hem overgenomen en meteen ingevoerd
Wat is het en waarom is hij bijzonder?
Het gaat om een BMW 550i (codenaam E61) touring met een handgeschakelde 6 bak uitgevoerd in Platingrau met individual interieur.
Tweede eigenaar, 3 ton op de klok en de auto heeft bij de vorige eigenaar op en neer gereden tussen Zoetermeer en Berlin en dat is ook wel te merken aan hoe rustig de motor loopt
Behalve dat het de meest krachtige 8 cilinder is die te verkrijgen is in de 5 serie destijds is vooral de versnellingsbak bijzonder omdat deze erg weinig geleverd zijn. Voeg daaraan toe dat het interieur individual opgeleukt is (Leder Merino Caramel + Bamboo lijsten) maakt het een prachtige combo.
Auto heeft wel een waslijst aan 'problemen' die verholpen moeten worden maar het grootste is toch wel het spuitwerk. Dit is half gedaan door een half blinde Duitser met 12 halve liters achter de kiezen en 2 linkerhanden want hij ziet er echt niet uit. Dus kortom; hij moet volledig gespoten worden. Dit biedt natuurlijk ook weer de mogelijkheid aan om hem eventueel in een andere kleur te spuiten.. Zoals een prachtige Daytona Violet metallic.. Of Indianapolis Red metallic
Daarnaast zijn de ruiten geblindeerd maar deze wil ik opnieuw laten doen ivm vele bubbeltjes.
Velgen moeten gericht worden en gecoat (in zilver of een andere lichtere kleur, matzwart bah)
Nieuw voorbumpertje
Volledige uitlaat omdat deze originele uitlaat doorgeblazen is en ik wel hou van een brullende V8 in de hogere toeren
Zoals je kunt lezen vooral cosmetische zaken want motorisch is hij echt subliem. We zijn er twee weken mee naar Italie geweest (alleen ik durf het aan om een vers aangekochte 3 ton V8 BMW meteen 5000km te rijden...) en hij heeft het heel goed volgehouden
Zoals gezegd zijn we ermee naar Italie geweest. Geen druppel olie verbruikt (hoe ken dat dan?) en het verbruik heeft geschommeld tussen 8 a 9kilometers op een littertje sap.
De zaken die aangepast zijn zo uit mijn hoofd:
- 20" BBS CH-R velgen breedset met Michelin PS4S banden eromheen (ik heb meteen twee nieuwe mogen kopen voor de vooras
duur!)
- Koni hardheid verstelbare schokdempers met Eibach veren voor en softwarematig achteraan verlaagd
- M parts carbon diffusor achterzijde
Optielijst is veel dikker en dat maakt hem dan ook wel echt bijzonder vind ik
- Comfortzetels welke verwarmd, geventileerd en masserend zijn
- M-pakket
- M-performance audio (beste audio die ik tot nu toe heb gehoord)
- Panoramadak
- Entertainment pakket met de 2 schermen achter
- Extended leather pakket (middenconsole en achterzijde stoelen)
en dan nog een hele rits aan andere opties die ik nu vergeet..
Wat ga ik ermee doen? Geen idee, in ieder geval weer een oliebeurt geven en sparen voor een spuitbeurt. Wellicht hou ik hem als de ultimate budget-gangster-cool-dad-to-be wagen (vrouw is nog niet zwanger hoor maar toekomstgericht
) of ik raak hem beu..... Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren met deze wagen...
"Ik koop voorlopig geen hobbywagen meer"
"Ik ben het beu om met de wagens bezig te zijn"

Ik weet het, ik heb dat zelf gezegd maar helaas kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Ik kwam vorige maand een marktplaats advertentie tegen van een best wel bijzondere wagen en dat in Zoetermeer, 5 minuutjes van mijn huis af. Meteen in contact gegaan met de beste heer en afgesproken 20 minuten later. Na eens goed onderhandeld te hebben heb ik hem overgenomen en meteen ingevoerd

Wat is het en waarom is hij bijzonder?
Het gaat om een BMW 550i (codenaam E61) touring met een handgeschakelde 6 bak uitgevoerd in Platingrau met individual interieur.
Tweede eigenaar, 3 ton op de klok en de auto heeft bij de vorige eigenaar op en neer gereden tussen Zoetermeer en Berlin en dat is ook wel te merken aan hoe rustig de motor loopt

Behalve dat het de meest krachtige 8 cilinder is die te verkrijgen is in de 5 serie destijds is vooral de versnellingsbak bijzonder omdat deze erg weinig geleverd zijn. Voeg daaraan toe dat het interieur individual opgeleukt is (Leder Merino Caramel + Bamboo lijsten) maakt het een prachtige combo.
Auto heeft wel een waslijst aan 'problemen' die verholpen moeten worden maar het grootste is toch wel het spuitwerk. Dit is half gedaan door een half blinde Duitser met 12 halve liters achter de kiezen en 2 linkerhanden want hij ziet er echt niet uit. Dus kortom; hij moet volledig gespoten worden. Dit biedt natuurlijk ook weer de mogelijkheid aan om hem eventueel in een andere kleur te spuiten.. Zoals een prachtige Daytona Violet metallic.. Of Indianapolis Red metallic

Daarnaast zijn de ruiten geblindeerd maar deze wil ik opnieuw laten doen ivm vele bubbeltjes.
Velgen moeten gericht worden en gecoat (in zilver of een andere lichtere kleur, matzwart bah)
Nieuw voorbumpertje
Volledige uitlaat omdat deze originele uitlaat doorgeblazen is en ik wel hou van een brullende V8 in de hogere toeren
Zoals je kunt lezen vooral cosmetische zaken want motorisch is hij echt subliem. We zijn er twee weken mee naar Italie geweest (alleen ik durf het aan om een vers aangekochte 3 ton V8 BMW meteen 5000km te rijden...) en hij heeft het heel goed volgehouden

Zoals gezegd zijn we ermee naar Italie geweest. Geen druppel olie verbruikt (hoe ken dat dan?) en het verbruik heeft geschommeld tussen 8 a 9kilometers op een littertje sap.
De zaken die aangepast zijn zo uit mijn hoofd:
- 20" BBS CH-R velgen breedset met Michelin PS4S banden eromheen (ik heb meteen twee nieuwe mogen kopen voor de vooras
- Koni hardheid verstelbare schokdempers met Eibach veren voor en softwarematig achteraan verlaagd
- M parts carbon diffusor achterzijde
Optielijst is veel dikker en dat maakt hem dan ook wel echt bijzonder vind ik

- Comfortzetels welke verwarmd, geventileerd en masserend zijn
- M-pakket
- M-performance audio (beste audio die ik tot nu toe heb gehoord)
- Panoramadak
- Entertainment pakket met de 2 schermen achter
- Extended leather pakket (middenconsole en achterzijde stoelen)
en dan nog een hele rits aan andere opties die ik nu vergeet..
Wat ga ik ermee doen? Geen idee, in ieder geval weer een oliebeurt geven en sparen voor een spuitbeurt. Wellicht hou ik hem als de ultimate budget-gangster-cool-dad-to-be wagen (vrouw is nog niet zwanger hoor maar toekomstgericht
) of ik raak hem beu..... Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren met deze wagen...
Veel plezier ermee!
