Kaner - E61 550i Individual

Kanerr

Forumguru
"Ik koop geen projectwagen meer"
"Ik koop voorlopig geen hobbywagen meer"
"Ik ben het beu om met de wagens bezig te zijn"

:lezen:

Ik weet het, ik heb dat zelf gezegd maar helaas kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Ik kwam vorige maand een marktplaats advertentie tegen van een best wel bijzondere wagen en dat in Zoetermeer, 5 minuutjes van mijn huis af. Meteen in contact gegaan met de beste heer en afgesproken 20 minuten later. Na eens goed onderhandeld te hebben heb ik hem overgenomen en meteen ingevoerd :D

Wat is het en waarom is hij bijzonder?
Het gaat om een BMW 550i (codenaam E61) touring met een handgeschakelde 6 bak uitgevoerd in Platingrau met individual interieur.
Tweede eigenaar, 3 ton op de klok en de auto heeft bij de vorige eigenaar op en neer gereden tussen Zoetermeer en Berlin en dat is ook wel te merken aan hoe rustig de motor loopt :)
Behalve dat het de meest krachtige 8 cilinder is die te verkrijgen is in de 5 serie destijds is vooral de versnellingsbak bijzonder omdat deze erg weinig geleverd zijn. Voeg daaraan toe dat het interieur individual opgeleukt is (Leder Merino Caramel + Bamboo lijsten) maakt het een prachtige combo.
Auto heeft wel een waslijst aan 'problemen' die verholpen moeten worden maar het grootste is toch wel het spuitwerk. Dit is half gedaan door een half blinde Duitser met 12 halve liters achter de kiezen en 2 linkerhanden want hij ziet er echt niet uit. Dus kortom; hij moet volledig gespoten worden. Dit biedt natuurlijk ook weer de mogelijkheid aan om hem eventueel in een andere kleur te spuiten.. Zoals een prachtige Daytona Violet metallic.. Of Indianapolis Red metallic :)
Daarnaast zijn de ruiten geblindeerd maar deze wil ik opnieuw laten doen ivm vele bubbeltjes.
Velgen moeten gericht worden en gecoat (in zilver of een andere lichtere kleur, matzwart bah)
Nieuw voorbumpertje
Volledige uitlaat omdat deze originele uitlaat doorgeblazen is en ik wel hou van een brullende V8 in de hogere toeren :bloos:

Zoals je kunt lezen vooral cosmetische zaken want motorisch is hij echt subliem. We zijn er twee weken mee naar Italie geweest (alleen ik durf het aan om een vers aangekochte 3 ton V8 BMW meteen 5000km te rijden...) en hij heeft het heel goed volgehouden :)

IMG_2147.JPEG
IMG_2148.JPEG
IMG_2149.JPEG
IMG_2150.JPEG
IMG_2151.JPEG
IMG_2153.JPEG

Zoals gezegd zijn we ermee naar Italie geweest. Geen druppel olie verbruikt (hoe ken dat dan?) en het verbruik heeft geschommeld tussen 8 a 9kilometers op een littertje sap. IMG_2203.JPEG IMG_2324.JPEG
IMG_3326.JPEG

De zaken die aangepast zijn zo uit mijn hoofd:
- 20" BBS CH-R velgen breedset met Michelin PS4S banden eromheen (ik heb meteen twee nieuwe mogen kopen voor de vooras o_O duur!)
- Koni hardheid verstelbare schokdempers met Eibach veren voor en softwarematig achteraan verlaagd
- M parts carbon diffusor achterzijde
Optielijst is veel dikker en dat maakt hem dan ook wel echt bijzonder vind ik :)
- Comfortzetels welke verwarmd, geventileerd en masserend zijn
- M-pakket
- M-performance audio (beste audio die ik tot nu toe heb gehoord)
- Panoramadak
- Entertainment pakket met de 2 schermen achter
- Extended leather pakket (middenconsole en achterzijde stoelen)

en dan nog een hele rits aan andere opties die ik nu vergeet..

Wat ga ik ermee doen? Geen idee, in ieder geval weer een oliebeurt geven en sparen voor een spuitbeurt. Wellicht hou ik hem als de ultimate budget-gangster-cool-dad-to-be wagen (vrouw is nog niet zwanger hoor maar toekomstgericht :D ) of ik raak hem beu..... Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren met deze wagen...

Japanese Power

Donateur
Hahaha. Het blijft kriebelen vroeg of laat. Lekkere bak man! En leuk dat je gelijk Italië hebt gedaan. Weet je een beetje waar je aan toe bent. Leuk nieuw (niet Skoda) topic weer hier. Nog even en het is hier een algemeen auto forum maar wel het gezelligste.

ertromp

Forumguru
Echt een topper de E61. Mooi model en prachtig interieur en beesten van motoren. Super destijds de V10 in de M5. Lekker hoor zo'n 8 pitter. Veel plezier ermee!

JPs_OC2

Forumguru
Holy sche*sse @Kanerr > wat een orgel.....:yeehaa:

Volgens cijfers van BMW heb je nu 1 van iets meer dan 2100 gebouwde 550i's (E6X) onder je achterwerk. Nice, very nice indeed :cool:

leon-cupra

Forumguru
Wat een bak !! Interieur/exterieur ... man met smaak heeft deze wagen samen gesteld. Is eigenlijk een enorm dikke bak rijden tegen aanvaardbare kosten.

Wat schiet er eigenlijk nog over van jouw wagenpark?? Smart al weg?

Kanerr

Forumguru
Hahaha. Het blijft kriebelen vroeg of laat. Lekkere bak man! En leuk dat je gelijk Italië hebt gedaan. Weet je een beetje waar je aan toe bent. Leuk nieuw (niet Skoda) topic weer hier. Nog even en het is hier een algemeen auto forum maar wel het gezelligste.
Helaas klopt dat kriebelen wel ja :) Maar het is niet anders, roadtrip met een nieuwe aankoop is altijd even spannend maar het klopt als een deur dat ik wel weet wat ik allemaal wil doen en wat niet! Skoda komt ooit nog wel weer een keer terug in de familie :D
Echt een topper de E61. Mooi model en prachtig interieur en beesten van motoren. Super destijds de V10 in de M5. Lekker hoor zo'n 8 pitter. Veel plezier ermee!
Thanks! Met deze samenstelling vind ik het echt een leuke wagen, vooral grappig om hem naast een 'standaard' pre facelift 520 te zetten, het verschil is echt enorm.
Iconische wagen! Je weet hoe dit gaat gelijk op die volg knop geduwd! Ben niet meer zo actief, maar hier krijg ik graag notificaties van :D
Ja, same here. Druk met het leven maar lees graag mee en twijfelde of ik hem wel zou plaatsen maar toch gedaan uiteindelijk :D
Wat een verwennerij, alleen al als je die stoelen ziet… :cheers: Veel plezier ermee!
Het is hemels, 1 van de best zittende stoelen in mijn opinie! Op 18 manieren verstelbaar, het verveelt niet kan ik je vertellen, zelfs niet na een 15 uur zit..
Holy sche*sse @Kanerr > wat een orgel.....:yeehaa:

Volgens cijfers van BMW heb je nu 1 van iets meer dan 2100 gebouwde 550i's (E6X) onder je achterwerk. Nice, very nice indeed :cool:
Nice! Ik denk dat de handbak daar minder dan 1/10e van is en dat maakt het juist zo speciaal :)
Wat een bak !! Interieur/exterieur ... man met smaak heeft deze wagen samen gesteld. Is eigenlijk een enorm dikke bak rijden tegen aanvaardbare kosten.

Wat schiet er eigenlijk nog over van jouw wagenpark?? Smart al weg?
Thanks! Met een nieuwprijs in Duitsland net onder de ton is hij inderdaad erg gaaf samengesteld. Man met smaak, het enige wat ik echt jammer vind is dat hij geen headsup display heeft en softclose zou wel de kers op de taart zijn :tongue:

Smart is er ook nog steeds, helaas geen animo voor. We blijven hem dan gewoon rijden tot ik een fatsoenlijk bod krijg :)

Bovenaan Onderaan