Kan naam My ŠKODA account niet aanpassen

Emmelie

Nieuw lid
Hoi, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Emmelie en ik lees al een tijdje mee in de verschillende onderwerpen, maar sinds deze week zijn wij (gezin met 3 kids) ook in het bezit van een nieuwe Skoda Kodiaq. Tot nu toe (na nog geen 500 km) een heerlijke auto. We hebben, na het lezen van 1 van de onderwerpen op dit forum, een ‘overkoepelend’ My Skoda account aangemaakt en die als ‘hoofdgebruiker’ ingesteld in het infotainment systeem van de auto. Wij hebben daarnaast beide een eigen gebruikersaccount aangemaakt (niet zijnde hoofdgebruiker) voor onze persoonlijke voorkeuren in de auto. Zodoende kunnen we beide gebruik maken van alle functionaliteiten in de app (door met het overkoepelende account daarop ingelogd te zijn).

Nu heb ik (per ongeluk) bij het aanmaken van dit overkoepelende account (de hoofdgebruiker) mijn eigen voor- en achternaam ingevuld. Je zou denken dat je dit gemakkelijk moet kunnen wijzigen en als je inlogt in de app, lijkt dat ook zo te zijn. In de profiel instellingen heb ik deze gewijzigd en Fam. ……. Maar op de startpagina van de app wordt nog steeds mijn voor en achternaam weergegeven. Ik krijg dit met geen mogelijkheid gewijzigd. Het is ook niet van mega groot belang dat het wordt aangepast, maar het is wel storend. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Samen met chatGPT ben ik er niet uitgekomen en de Skoda helpdesk verwijst me simpel genoeg door naar de dealer… Dit moet toch geen hogere wiskunde zijn? Zijn er mensen met ditzelfde euvel?

Groetjes, Emmelie

Rallye

Forumguru
Ik weet niet of het bij Skoda anders is, maar bij VW kun je een hoofdgebruiker, medegebruikers en een gastgebruikers instellen. Hoofd- en medegebruiker kunnen hetzelfde in de app, gastgebruikers kunnen minder. Ik ben dus hoofdgebruiker, mevrouw Rallye is medegebruiker en de kids zijn beide gastgebruiker.

In jouw geval zou jij dan dus hoofgebruiker kunnen zijn en je echtgenoot medegebruiker. Dan zou er geen reden zijn de naam van het hoofdaccount te wijzigen - hoogstens zou je je andere “eigen” account kunnen verwijderen.

Ik ben benieuwd of het bij Skoda net zo werkt.

Emmelie

Nieuw lid
Ik denk dat het bij ŠKODA net iets anders werkt. De hoofdgebruiker kan in de app veel informatie over auto zien en kan vanuit daar bijvoorbeeld ook de auto ver- en ontgrendelen. Een mede-/gastgebruiker ziet vrij weinig in de app. Omdat we de auto beide ongeveer evenveel gebruiken leek het ons handiger als we beide konden inloggen op het account van de hoofdgebruiker (een soort familie account) en dat daaronder dan onze eigen accounts komen te hangen. En dat werkt overigens ook helemaal naar wens, daar zitten de problemen niet in. Het gaat dus echt enkel om de naam in de app als we inloggen op de hoofdgebruiker. Daar staat mijn voor - en achternaam, terwijl op het moment dat ik ‘profiel bewerken’ kies, staan daar wél de juiste gegevens. Het lijkt er dus op dat het op de achtergrond wel is aangepast, maar dat hij dit aan de voorkant niet laat zien.

Ik heb al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren, telefoon aan en uitgezet, op de fysieke website ingelogd en aldaar geprobeerd aan te passen. Niets werkt…

hemi24

Forumguru
Aanpassen en morgen weer kijken; er gaat wat tijd overheen voordat de gegevens met de server gesynchroniseerd zijn.
In het ergste geval moet je in de wagen de hoofdgebruiker opnieuw aanmelden en instellen.

Emmelie

Nieuw lid
Nou… terwijl ik dus mijn bericht aan het typen was is de naam ineens aangepast. Ik loop hier al tegenaan sinds afgelopen dinsdag. Bijzonder en toevallig dat het nu wel goed staat, misschien ging er echt gewoon even wat tijd overheen? In ieder geval, mijn vraag is opgelost!

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is waarom de auto soms wel de deuren vergrendelt bij het weglopen en soms niet. Het staat in het systeem helemaal goed ingesteld, maar lijkt het dus niet altijd te pakken. Komt dit bekend voor? Dat geldt ook voor de voetbeweging die je moet maken bij het openen van de kofferbak. Het lijkt alsof dit alleen werkt als alle andere portieren gesloten zijn. Klopt dit?

ertromp

Forumguru
Die naam wijzigen klopt maar dat is omdat je nu hier actief bent dan wijzigt pas het e.e.a. Dat doet de skodaforumbeheerder :deuk:

Dat sluiten als je wegloopt ligt er ook aan hoelang je in het bereik van de auto bent gebleven en daarbij de portieren hebt geopend. Als dit te lang is zal er niet automatisch afgesloten worden bij weglopen.

De kofferklep moet zowel met als zonder gesloten portieren via de virtuele pedal bedienbaar zijn. Moet je natuurlijk wel keyless access geactiveerd hebben en sleutel in wagenbereik zijn.

Emmelie

Nieuw lid
Die naam wijzigen klopt maar dat is omdat je nu hier actief bent dan wijzigt pas het e.e.a. Dat doet de skodaforumbeheerder :deuk:
Je zou het bijna gaan denken hè …

Maar goed, dank voor de info. Dat verklaart in ieder geval wellicht waarom hij soms niet sluit. Ik zal daar eens op letten. De kofferklep is dan wel een aparte. Misschien luistert het heel nauw waar je precies je voet eronder doet. Het is ook allemaal even wennen en proberen, dat realiseer ik me ook.

Rallye

Forumguru
Wel bijzonder die verschillen binnen VAG, ook op gebieden waar het niet uit zou maken hetzelfde te doen. Kost een hoop geld zo, denk ik.

Bovenaan Onderaan