Kan geen hoofdgebruiker worden

Sinds weekje in het (trotse) bezit van een Skoda Octavia IV 2.0 TDI. Business Sport model uitvoering "Style" met de nodige extra opties. Geimporteerd uit Belgie en ze is in een prachtige staat.
.
Wanneer ik de software versies vergelijk met de Skoda Octavia IV van een buurman, dan heeft mijn auto verouderde versies, zie bijgevoegde foto. Ik heb geprobeerd om updates te krijgen o.a. door de Skoda Connect iphone app te installeren en een hoofdgebruiker aan te maken met een PIN code. In de laatste stap van de activatie via het Infotainment systeem gaat het fout.
Als ik in het Infotainment aanklik dat ik hoofdgebruiker wil worden, verteld het scherm me dat een app niet gevonden kan worden en blijft ook met deze melding op het scherm staan (Wat wel weer weg te klikken is door de HOME button in te drukken). Exact welke app dit moet zijn is me niet echt duidelijk.
Als in in de Skoda Connect app probeer een kenteken aan de auto te linken, klaagt de app over "geen connectie mogelijk"..
.
Een wereld bolletje heb ik nooit mogen zien op het Infotainment scherm. SOS lampje is groen (is 1 x rood geweest overigens).
.
De olietemperatuur is niet te zien/ te selecteren via een menu of display bij het stuur, is dat deel van de software updates of alleen via een betaalde optie?
.
Het lijkt wel of de auto niet vrijgegeven is voor updates via de eSim (of via een Wifi connectie)? Al de dagen dat ik de auto in bezit heb was ze connected via de Wifi personal hotspot op de GSM.
.
Dealer wil geld zien voor alleen al een diagnose...
.
Wat is wijs om te doen, wie kan een helpende hand bieden? Alvast dank voor de reacties.

Bijlagen

• Skoda_Octavia_Software_versies.jpg
    Skoda_Octavia_Software_versies.jpg
    109,9 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan