Kamiq Style - problemen met SOS-systeem en andere (Bolero)issues

LucVe

Nieuw lid
Sinds september 2021 rij ik een Kamiq Style. Heerlijke auto om mee te rijden met de DSG-automaat, maar over het infotainmentsysteem ben ik veel minder tevreden:

  • na 6 weken begon het SOS-systeem regelmatig te haperen en nu werkt het helemaal niet meer. Ik krijg telkens de melding dat ik moet wenden tot de Skoda-service
  • minstens 5x deed het infotainmentsysteem helemaal niets bij het starten van de wagen. Heel vervelend want geen radio, Waze via Android, menu klimatisatie, enz. Soms start het dan op na een paar minuten, maar meestal is de 15 seconden reset nodig.
  • éénmaal oranje EPC alarm bij het starten van de wagen (met vermogenverlies). De auto stilleggen en opnieuw starten en het euvel was opgelost.

Gelukkig nog in garantie en volgende week heb ik een afspraak met de merkenvertegenwoordiger.

Nog mensen met deze problemen, en raakt dit opgelost?
 

Khil

Lid
Hier hetzelfde probleem met SOS noodoproep in een Kamiq '20 en Bolero. Volgende week gaat de dealer ernaar kijken.
 

jesse_s93

Donateur
Het haperen van het SOS probleem is een bekend probleem bij de Kamiq/Scala en veel meer modellen met de MIB3 die zijn geleverd eind 2019, begin 2020. Dat geldt tevens voor de problemen met je infotainment. Te verhelpen door een software update van je infotainment en de ecall module. Problemen kwamen het meeste voor met een Amundsen. @LucVe, klopt het dat het een occassion betreft?
 

LucVe

Nieuw lid
De auto is op 19/11/2020 in Tsjechië gebouwd, ingeschreven op 30/3/2021 en had 18 km op de teller bij aankoop in september 2021. Ik ben dus de eerste eigenaar.
 

Khil

Lid
Als je de menu-knop van je infotainment lang ingedrukt houdt kom je in een servicemenu waar je de geïnstalleerde softwareversie kunt zien. Misschien heeft de dealer al een nieuwere versie beschikbaar.

 

Khil

Lid
Mijn Kamiq heeft inmiddels firmware MEN3_EU_SK370_P9494P gekregen. Daarmee is het noodoproep-probleem niet verholpen. De dealer gaat nu een onderdeel van de noodstroomvoorziening vervangen. Levertijd onbekend...:arghh:
 
Laatst bewerkt:

PatC76

Actief lid
462873D5-2FEC-4241-8E01-3FB1DF5D67D9.jpeg Goedenavond,

Heb sinds 1,5 week een Kamiq. CarPlay werkt echt kl*te! Vandaag in een klein half uur, echt niet gelogen, minimaal 10 keer verbinding verbroken. Gebruik Google Maps als navigatie en elke keer moet ik de route dan weer opnieuw kiezen. Collega met precies dezelfde auto en telefoon, heeft hetzelfde probleem.

Gisteren vroeg een collega die met me mee reed, zich af, of de SOS toets het ook echt deed en drukte op de knop. Auto ging bellen, maar wij kregen de verbinding met geen mogelijkheid verbroken?! Gelukkig had de andere kant nog enigszins begrip, toen ik 10 keer sorry zei en dat er iets mis ging in de auto en dat ik de verbinding niet kreeg verbroken.

Vandaag op de snelweg, ging opeens een waarschuwingsmelding aan van ik vermoed mijn rijhulp? Zag zelf geen gevaar. Maar misschien moet ik hem dan maar op stand 2 zetten.

Collega heeft donderdag afspraak bij de dealer.

Waar kan ik opzoeken welke versie software de nieuwste versie is?

Groeten,

Patrick
 

Khil

Lid
Carplay werkt waarschijnlijk prima, het is je bluetoothverbinding die brak is. Probeer eens met een usb-c kabeltje..?
 

LucVe

Nieuw lid
Na een bezoek aan de dealer zijn bij mijn Kamiq de problemen aan het SOS-systeem opgelost: update software en vervanging noodaccu. Android auto werkt zeer goed. Ik gebruik wel een USB-kabeltje.
 

PatC76

Actief lid
Denk niet dat het aan de Bleutooth verbinding ligt van de telefoon.

Waarom?
- 2 verschillende auto’s
- 2 verschillende telefoons
- ook zonder Bluetooth kan je verbinding maken met CarPlay (uitgeprobeerd met beide telefoons/auto’s) wij vroegen ons af of CarPlay via Bluetooth werkte of WIFI of anders.
- collega heeft getest met kabel
 

PatC76

Actief lid
Na een bezoek aan de dealer zijn bij mijn Kamiq de problemen aan het SOS-systeem opgelost: update software en vervanging noodaccu. Android auto werkt zeer goed. Ik gebruik wel een USB-kabeltje.

Welk probleem had je precies? Ik hoop die knop eigenlijk nooit meer te hoeven gebruiken. Hij werkt, alleen kon ik hem niet direct uitschakelen. Misschien hadden we iets meer geduld nodig. We bleven maar drukken op die knop. Ik ga het geen tweede keer meer uitproberen, haha
 

Khil

Lid
Na een bezoek aan de dealer zijn bij mijn Kamiq de problemen aan het SOS-systeem opgelost: update software en vervanging noodaccu.

Fijn Luc! Ik wacht nog op diezelfde noodaccu… dealer kreeg door dat ze pas in 2037 leverbaar zijn:cheer:
 
Bovenaan Onderaan