Kamiq dilemma!

Beste allemaal,


Nieuw hier, maar ik sta op het punt een Skoda Kamiq 1.5 DSG Business te bestellen. Ik twijfel nog over één ding en wil graag jullie mening horen.


Mijn Kamiq wordt sowieso Candy White, gewoon omdat ik dat het fraaist vind. Op de auto zitten echter een spoiler vóór en een diffuser achter in platinum grijs. Zie foto. Je kunt deze echter ook laten leveren in kunststof zwart. In dat geval vervallen voor de uitvoering Business Edition wel de Platinum grijze zijspoilers.


Wat vinden jullie? Moet ik kiezen voor de grijze spoiler en diffuser of is voor de Candy White de zwarte optie beter/mooier?

Dank alvast!

kamiq.jpg
 

SuperBeeb

Forumguru
Wat er 'mooier' is bepaal jij zelf. Je koopt m tenslotte niet voor ons ;).
Ik zou zelf voor het grijs gaan, ik vind dat harde contrast z/w niet zo mooi. Maar ben dan ook van de subtiele looks (maar wel een flinke inhoud onder de motorkap :D).
Als met 'zwart' de zijskirts vervallen, ziet dat er dan niet wat kaal uit aan de zijkant? Zou ook een reden kunnen zijn om voor grijs te kiezen. En als je later alsnog zwart wilt, kan je altijd nog met plastidip aan de slag.
 

Canon-Eye

Forumguru
Op zwart zie je alles, dus zwart onderaan de auto wordt in de praktijk al snel grijzig door vuil/stof (of je moet 'm dagelijks wassen).
Dan maar meteen grijs zou ik zeggen...

Nou heb ik één keer 5,5 jaar een zwarte auto gereden (mijn 1e Skoda, een F1c) en toen gezworen dat ik dát echt nooit meer wil.
Daarna 2x cappuccinobeige en nu grijs - voor mij veel praktischer kleuren. ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Icm met het Candy white zou ik die stukken in het hoogglans zwart laten wrappen.
Dat grijs vind ik er persoonlijk niet bij passen en gewoon zwart gaat er “goedkoop” uitzien.
 

JeSko

Forumguru
Doen wat je zelf mooi vind, maar Grijs en Wit lijkt op niets samen, voor mijn gevoel. Hoogglans zwart is veel knapper op een witte.
 

Alpha

Donateur
Wel rekening mee houden dat het zwart geen glossy zwart is. Maar gewoon plastic mat zwart.

Veel succes met het maken van je keuze. Misschien eens goed zoeken op Instagram? Daar zijn tientallen Kamiq’s te vinden qua foto’s en configs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mixh

Rallye

Forumguru
Ik mis inderdaad ook een foto van de zijkant om te kunnen bepalen wat voor mij het mooiste zou zijn....
 

i2Paq

Senior Member
Ik vindt de auto in het wit enorm flauw/zoutloos ogen. Dan zou ik voor de optie met de sideskirts gaan, dan heb je tenminste nog iets.
 

Tees

Donateur
Nu er foto's zijn: dat zwart vind ik ook niks. Achter lijkt het nu ook nog alsof er 2 verschillende kleuren/materialen zwart gebruikt zijn, vind ik heel wat eruit zien.
Dan beter zilvergrijs!
 
Bovenaan Onderaan