'Kale' aflevering

\'Kale\' aflevering

Ik heb nu ruim een week mijn nieuwe RS Combi en ben daar uitermate tevreden over. Terugdenkend aan de aflevering, vond ik deze toch wel redelijk 'kaal'. Alleen een volle tank en een gevarendriehoek. Ik miste bijvoorbeeld een vebanddoosje, een setje reservelampjes, een boeketje bloemen voor mijn vrouw etc. Bij vorige auto's (overigens allemaal VW) had ik hier aanzienlijk betere ervaringen. Ook de nieuwe Suzuki Swift van mijn vrouw werd aanzienlijk meer rijkelijk voorzien van extraatjes afgeleverd. Hier zaten zelfs nog een setje sponsen, autoshampoo, wax etc. bij. Ook heb ik wel eens een litertje long-life olie erbij gehad.

Is dit normaal voor Skoda, of alleen voor mijn dealer? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen betreffende de aflevering van jullie Skoda.
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: \'Kale\' aflevering

Ik heb destijds wel wat presentjes gekregen. Geen idee meer wat trouwens...

Hoe dan ook, het belangrijkste vond ik dat de verkoper echt de tijd nam. Vooral daarom voelde de aflevering niet als kaal aan.
 

sunnyboy

Senior Member
Re: \'Kale\' aflevering

Mag je nog niet klagen. Ik kreeg zoveel brandstof dat ik net de eerstvolgende benzinepomp kon halen.
Wel een taart mee van een goede banketbakker!
En.. de tijd genomen om het een en ander uit te leggen.
Schijnt ook nog uit te maken of je eigen rijder bent zoals ik, of aangeschaft via leasemaatschappij.
 
Re: \'Kale\' aflevering

Sunnyboy, vreemd dat de benzinetank niet gevuld was lijkt me toch iets dat ze zeker zouden moeten doen.

Ik ga er wel vanuit dat in de kosten rijklaar maken (€540) ook een tank bezine zit /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

ceetmppm

Nieuw lid
Re: \'Kale\' aflevering

Ik heb jaren zakelijk NISSANS aangeschaft en ook zelf gereden maar nog nooit een presentje gezien.
Bij de aflevering van de nieuwe SKODA erg verrast door bloemen voor mijn vrouw en nog enkele aardigheidjes(volle tank benine zat bij de prijs ingecalculeerd) en een perfekte
en geen gehaaste aflevering. Alleen maar klasse over MIJN dealer. Zegt het (in mijn naam) voort!!!!!!!!!!!!!!!!!!! /forum/images/graemlins/471.gif
 

Dutch

Actief lid
Re: \'Kale\' aflevering

Ik kreeg van de dealer (De Meern) zo'n opvouwbaar boodschappenkratje (in Skoda groen) met daarin een T-shirt, een rugbyballetje en nog wat frutsels. Alles natuurlijk rijkelijk voorzien van het Skoda logo.

@LangeNeef
Controleer eens of de reservelampjes bij het reserverwiel zitten. Bij mij zit het doosje met lampjes in het stuk schuimplastic dat in het wiel zit.
 

Dutch

Actief lid
Re: \'Kale\' aflevering

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ceetmppm</font><hr />

Alleen maar klasse over MIJN dealer. Zegt het (in mijn naam) voort!!!!!!!!!!!!!!!!!!! /forum/images/graemlins/471.gif

[/ QUOTE ]

Maar wie is JOUW dealer dan? Het is zo een beetje lastig reclame maken /forum/images/graemlins/473.gif
 

richyk

Actief lid
Re: \'Kale\' aflevering

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mickie</font><hr />

Sunnyboy, vreemd dat de benzinetank niet gevuld was lijkt me toch iets dat ze zeker zouden moeten doen.

Ik ga er wel vanuit dat in de kosten rijklaar maken (€540) ook een tank bezine zit /forum/images/graemlins/crazy.gif

[/ QUOTE ]

Nee volle tank benzine hoort niet bij de afleveringskosten ! Toen ik vorige week de auto bestelde wilde men mij nog een afleverpakketje in de maag splitsen met een mattenset en een volle tank benzine voor € 100,- waarop ik geantwoord heb dat er in de RS reeds een mattenset aanwezig is en dat ik de volle tank toch van hun zou krijgen !
 
Re: \'Kale\' aflevering

Bij een andere dealer als waar ik hem gekocht heb, wilden ze me ook laten betalen voor de RS-mattenset. Zelfs toen ik zei dat deze bij de standaard uitvoering behoorde.
Bij mijn huidige dealer werd gelijk verteld dat de mattenset standaard erbij hoort..

Niet betalen dus, die mattenset bij de RS!
 
Re: \'Kale\' aflevering

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

Ik heb nu ruim een week mijn nieuwe RS Combi en ben daar uitermate tevreden over. Terugdenkend aan de aflevering, vond ik deze toch wel redelijk 'kaal'. Alleen een volle tank en een gevarendriehoek. Ik miste bijvoorbeeld een verbanddoosje, een setje reservelampjes, een boeketje bloemen voor mijn vrouw etc.

[/ QUOTE ]

Dat zijn accessoires, je hebt mazzel dat je een gevarendriehoek hebt gekregen.

Ik kreeg noppa, noppa.

Oh, ik vergeet er waren nog wat gebreken (ja, die kreeg ik er wel gratis bij) waar ik nog even voor terug moest komen.
Die waren in bestelling!
Ja, lekker hé!
 

DJNeO

Actief lid
Re: \'Kale\' aflevering

Ik vond de aflevering van mijn Fabia erg toppie!
Dealer nam de tijd voor mij, kreeg alvorens de administratieve romslomp was afgehandeld een lekker bakkie koffie, toen naar de auto gelopen (die in een hal stond weg te stoffen sinds september 2005) kreeg een hele uitgebreide rondleiding door de auto, heeft me nog geholpen bij inbouwen van mijn radio, heeft me ook nog een aantal tips gegeven hoe ik de carkit het beste in deze auto kon zetten en alvorens hij de auto naar buiten reed heeft hij de ramen ontdaan van het stof dat er in die 2 maanden was afgekomen...
vervolgens toen de auto buiten stond kreeg mijn vriendin nog een bosje bloemen mee. tank benzine en de mattenset zat bij de aflevering erbij gerekend omdat het een lease auto is, gevarendriehoek en lampensetje zat er niet bij, maar dat had ik toch zelf al... nee, ik heb niets dan lof over vepreda in spijkernisse... /forum/images/graemlins/cheer.gif
 

sunnyboy

Senior Member
Re: \'Kale\' aflevering

Zo zie je maar, geen uniformiteit wat aflevering betreft.
Hoe zou het zijn als je vrouw/vriendin ging winkelen voor een nieuwe Octavia??
Is er een "mysterie-vrouw" die een klein dealeronderzoekje wil gaan doen??
 
Re: \'Kale\' aflevering

Bij mijn vorige Skoda die ik kocht in Benthuizen werd mij bij het opmaken van de factuur zowel afleveringskosten als een afleverpakket (matten, lakstiftje, verbanddoos, gevarendiehoek, reserve lampjes) in rekening gebracht. Tot dat moment vond ik alles best. Pas na de optelsom ga ik kijken wat ik totaal moet betalen en begint het onderhandelen. Bij aflevering kreeg ik er verder niets bij.
Bij mijn huidige Skoda die ik kocht in Voorschoten had ik mijn vorige Skoda in te ruilen. De dealer deed mij een bod en dus gingen we eerst onderhandelen over het bedrag dat ik terug kreeg. Dat was vrij snel bekeken. Daarna prijs huidige auto, is optelsom, en bepalen wat dus het bij te betalen bedrag is. Matten kreeg ik wel gratis. Over (rest van) afleverpakket is niet gesproken omdat ik reservelampjes, gevaren driehoek, verbanddoos en lakstiftje (zelfde kleur) gewoon mee heb genomen uit vorige auto. Zeer vriendelijke mensen, schaalmodelletje gehad toen ik erom vroeg, nooit rekening gehad. Sobere aflevering zonder veel toeters en bellen. Geeft me het gevoel dat ik niet teveel heb betaald, hoewel bankrekening dat tegenspreekt overigens.
 

Peter79

Actief lid
Re: \'Kale\' aflevering

Heb mijn auto 3 weken geleden gehaald en de tank zat vol, reservelampjes bij het reservewiel, bloemetje voor het vrouwtje (vervolgens opgegeten door kat, die het zelf vervolgs weer uitkotste....), en een uitleg van 30 minuten over de auto. Kortom, geen klagen hoor!
Verbanddoos en hesje zijn trouwens voor 6 euro bij de Lidl te krijgen deze week....
 

ceetmppm

Nieuw lid
Re: \'Kale\' aflevering

Hoe ligt de prijs van inruil SKODA??
Is dit merk gewild, dus hoge prijs??

Wie weet concrete cijfers mbt bv octavia /forum/images/graemlins/1884.gif
 

SkodaMan

Actief lid
Re: \'Kale\' aflevering

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ceetmppm</font><hr />
Hoe ligt de prijs van inruil SKODA??

[/ QUOTE ]

Volgens de lease maatschappijen heeft de Octavia II een heel gunstige inruilprijs /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif.
 
Re: \'Kale\' aflevering

Inruilprijs heeft weinig te maken met een kale aflevering. Ik kreeg overigens een paraplu!! /forum/images/graemlins/yeah.gif
 

LenK

Forumguru
Re: \'Kale\' aflevering

Ik kreeg bij mijn 2e handsje ook een plu, een Skoda paraplu.
Zou daar tegenwoorden "Volg mij" op staan? /forum/images/graemlins/cheer.gif
 
Re: \'Kale\' aflevering

Ik kreeg ook een Škoda paraplu, ligt al op de zolder.
Ik ga zeker géén reclame maken voor Škoda!
 

sunnyboy

Senior Member
Re: \'Kale\' aflevering

Ik kreeg dus geen paraplu!
Ben ook geen paraplu drager.
Moet altijd m'n beide handen vrij hebben.
Er lopen te veel rare snuiters rond met foute bedoelingen.
Heb je niets aan een lange paraplu! Te lang om een aanvaller mee af te weren.
Maar inderdaad, verder een kale aflevering.
Moet uit de lengte of uit de breedte komen, en ik kreeg een redelijke prijs voor m'n BMW terug dus..
 
Bovenaan Onderaan