Kabel doorvoer voor portier

Mischa-superb

Forumguru
Laatste tijd viel mij op dat de spiegels niet meer inklappen, dus ging op onderzoek uit, en mijn vermoeden werd bevestigt...
Door voor tule de kabels erin beschadigt..

Hoe kan ik dit los/ eruit halen om er goed bij te kunnen om te repareren(solderen en krimpkous. )
20210330_195547.jpg
 

EdK

Forumguru
JE kunt wel knippen en dan krimpkous erop schuiven en dan solderen en je krimpkous verhitten , maarrrrrr met je soldering creëer je wel een massief deel en net waar dat niet zou moeten zitten.
Met gevolg dat de boel uit eindelijk vlug breekt.

En als ik zo naar de aders kijk dan is de isolatie beschadigd maar de koperen kern niet of minimaal.
Ik zou van bv 3M vulkaniseer tape nemen en de aders 1 voor 1 hiermee omwikkelen.
En dan als de aders weer geïsoleerd zijn de bundel losjes met een katoentape omwikkelen.
Laatste weer niet te strak zodat de aders met deur open en dicht doen wel onderling van elkaar kunnen schuiven/bewegen.
 

Mischa-superb

Forumguru
Daar heb je wel een punt, dit was een snelle check misschien is er wel wat door.. aangezien de spiegels weigeren in te klappen.
Ik wil graag net iets meer speel ruimte..
 

Eltjo

Forumguru
Triest hè. Dit had ik ook met 2 draden waardoor er een airbag alarm kwam.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/storing-airbag.27742/#post-705142

Ik heb een draad die nog een gave kern had omwikkeld met 3M isolatie tape.
Tussen een gebroken draad heb ik een draadje gesoldeerd van dezelfde kleur wat ik dan natuurlijk wel voorzien had van 2 x een krimpkous.
Dat ging net met alleen de hoes los maken. En het is al weer bijna 100 dkm / 4 jaar o.k.

Misschien zou er vandaag de dag ook van dat automotive stofachtig tape om de bundel draaien voor meer bescherming.
 

Highway

Forumguru
Heb ik ook gehad. Ik heb de hele kabelboom uit de auto gehaald. Vervolgens het eerste deel (waar die ook scharniert) compleet vervangen door nieuwe bekabeling.

Deze vervolgens na ong. 30cm op de oude kabelboom gesoldeerd en met krimpkous (met lijm). Tot heden functioneert alles weer prima.

Ik heb gelukkig wel een goede krimptang en de juiste connectors waardoor ik deze werkzaamheden ook goed kon doen. Qua kleuren van de draden heb ik deze waar mogelijk aangehouden, of anders een kleur gekozen die er een beetje op leek.

Kabelboom verwijderen: bij de deurstijl kan je die gewoon los koppelen door heveltje naar beneden te halen. Deurzijde daar zal je helaas alle deurbekleding vanaf moeten halen.
 

Eltjo

Forumguru
Leuke verbinding, moet wel in een keer goed gaan.
Het maakt het een stuk makkelijker dan alle draden zo "los in de lucht" solderen.
 
Bovenaan Onderaan