Amundsen Kaartupdate beschikbaar ....

Kaarten geïnstalleerd en vandaag getest, alles doet het.
Wel duurt het lang voordat je navigatie beschikbaar is bij het instappen.
Komt dit omdat alle kaarten ingelezen dienen te worden?
Zo ja, kan ik dan niet wat kaarten eruit gooien van landen waar ik toch nooit kom met de auto?
 

AndreM

Forumguru
Helaas het is niet anders. :nono:
De Amundsen is behoorlijk traag en aangezien je van te voren een land moet kiezen heeft het geen zin om kaarten te verwijderen want die worden dan niet gebruikt.
Start je auto maar eens zonder dat je de navi wil gebruiken, dit kost al veel tijd voordat je beeld krijgt. :sterretjes:
 

joslia

Nieuw lid
Moet ik het standaard skoda SD kaartje eerst leeg maken en dan de nieuwe files er op zetten?
 

AndreM

Forumguru
Moet ik het standaard skoda SD kaartje eerst leeg maken en dan de nieuwe files er op zetten?

Ik zou eerst er een back-up van je SD kaart maken en die op je HDD van je pc zetten.
Mocht er iets fout zijn met de nieuwe mappen, kan je de oude gewoon terug zetten. :jaja:

Daarna kan je, of de mappen op het kaartje erover heen zetten, of de mappen eerst verwijderen, maar formatteren mag niet!!!! :thumbsup:

Hier vind je een handleiding voor de update.
Navigatie Amundsen / Colubus update O3
Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door AndreM, 16-08-2014.
Die van 9-12-14 is de laatste aangepaste handleiding
 
Laatst bewerkt:

Gait

Nieuw lid
Kaart geïnstalleerd werkt goed.
Echter deze versie kaart lijkt ouder dan de 040 versie ik mis rotondes
 

joslia

Nieuw lid
Kaart werkt goed alleen voice command werkt bij mij niet meer. Ik begreep van een ander forum lid dat hij hetzelfde probleem heeft.
 

F.Vorstenbosch

Nieuw lid
Ik heb inderdaad ook geen spraaknavigatie meer na de update naar ECE2015. Heb een aantal landen getest (nederland, België, Duitsland, Polen en Tsjechië), maar bij elk land krijg ik de melding "spraaknavigatie wordt voor dit land niet ondersteund".

Daarom is deze update dus 1GB kleiner als de vorige updates. Ze zijn de spraak vergeten.
 

AndreM

Forumguru
@F.Vorstenbosch Was mij ook opgevallen, maar de nieuwe kaarten werkte gewoon, dus dacht zal wel kloppen.
Totdat er meldingen op het forum kwamen dat voice command niet meer werkte.
Toen heb ik het bestand vergeleken met 2 oudere mappen en ontdekte het verschil.

Zelf maak ik er geen gebruik van, ik heb het een aantal malen geprobeerd.
Maar mijn woonplaats met 77.000 inwoners herkend het systeem niet eens.
En het is niet zo dat deze stad in een half jaar gebouwd is.
Dus wordt het lastig om tijdens het rijden een adres in de navi te krijgen.
 
Bovenaan Onderaan