K&N inlegfilter + Foto's

Ted

Forumguru
Een slechte filtering draagt bij tot excessieve slijtage van je motor! Om de airflow te vergroten door minder fijn te filteren geeft extra slijtage van je zuiger en andere vitale delen. In Australie passen vanwege de stofoverlast dikwijls filters in met een grotere capaciteit. Over dit fenomeen lees ik weinig. Wel zag ik op het plaatje een kleiner filter oppervlakte. Vandaar mijn critsische kijk. Ofschoon het best succesvol kan wezen.

Sportline

Senior Member
Heb vandaag een beetje geklooid met de auto. Ook heb ik het lucht filter los gehaald en dan die aanzuigmond gewoon in de lucht gehouden. Als je dan steeds iets gas geeft komt er zo'n mooie slurpend geluid! Echt mooi! Toen heb ik weer het luchtfilter in de zwarte 'box' gedaan en dan maakt hij minder geluid. :( iemand idee hoe ik dat geluid weer beter kan krijgen met die 'box' dicht? Anders koop ik ook zo'n 57i! Daar zit wel dat geluid in.

Sportline

Senior Member
nee helaas, kheb nog geen inlegfilter gekocht. Ik zit nog te twijfelen of ik nou een inlegfilter koop of een 57i. Alleen er is volgens mij geen 57i tekoop voor een Felicia 1.6 8 klepper. Moet ik dan bij de VW Polo 1.6 8 klepper kijken en dan zo één bestellen?

Daniel

Lid
Dat kan ik je helaas niet vertellen,ik weet wel dat als je er een op een Fabia 1.4 16v wil (die is er dus ook niet zo'n 57i) dat je dan het beste er een van een polo kunt pakken,maar wat ik in jou geval zou doen is het volgende:

Bel Pedro van Hartog Tuning die is ook sponsor van deze site zo ver ik weet,en die zal je beter advies kunnen geven dan ik,ik vermoed haast wel dat hij je een Cold-Air intake gaat adviseren.

Suc6

Sportline

Senior Member
Krijg je trouwens ook zo'n mooi slurpend geluid bij een inlegfilter net als bij een 57i kit? Ik ben nu een beetje aan het rond speuren naar informatie welke ik het beste kan nemen en wat de voordelen zijn en de nadelen. Ik heb gelezen op de site van GREEN als je een lange aanzuig kanaal hebt dat je meer koppel krijgt onder in en als je een korte aanzuig kanaal hebt dat je dan meer koppel krijgt bovenin. In mijn geval kan ik dus beter een lange aanzuig kanaal kopen omdat ik bijna nooit boven de 100 uit komen vanwege de snelheid op de weg naar men werk (80).

Bovenaan Onderaan