K&N 57i sportkit

Red Devil

Actief lid
mijn auto krijg morgen een grote beurt en de nieuwe APK..
het luchtfilter gaat ook vervangen worden, dus ik zei dat ie deze maar even schoon moest maken, en dat er 1 dezer dagen maar een openluchtfilter in moet komen, dit word een universele K&N maar dan beetje ombouwen zodat het goed past;)

Red Devil

Actief lid
ik heb sinds gister avond nu ook een K&N Openlucht filter inliggen.. dit was echt plug and play! klinkt echt super..
het klinkt allemaal een stuk sneller nu;) haha.. voor mn gevoel reageerd ie wat vlotter, maar dit kan aan mij liggen natuurlijk.. ik zal zo snel mogelijk ff een foto proberen te plaatsen!

He Red Devil! Super om te horen dat je er toch nog een in gelegd hebt. Ben benieuwd naar de foto's. Ben ook van plan het binnenkort te gaan doen maar zit nog even met het originele luchtfilter (hoe ik doe moet by-passen). Welk sportfilter van K&N heb je gekocht? Degene die voor de Fabia is bedoelt of een universele? En hoe heb je dat gedaan met het aansluiten?

Red Devil

Actief lid
ik weet niet precies zo welke het is.. ik heb hem via mijn monteur (eigenlijk de zoon van de monteur) besteld, en deze zou voor een 1.4 zijn.. ik heb de doos nog wel in de auto liggen dus kan nog even kijken als ik het niet vergeet;)

heb net nog wel ff gauw wat fotojes kunnen schieten;)
dus bij deze..

oja.. die zwarte geribbelde buis is dus de standaard buis die er al zat, alleen zat deze OVER de aansluiting van het filterhuis..
nu zit deze buis IN de aansluiting van het filter

Bijlagen

• DSCF0873 (Medium).JPG
    DSCF0873 (Medium).JPG
    81,9 KB · Weergaven: 49
  • DSCF0874 (Medium).JPG
    DSCF0874 (Medium).JPG
    90,8 KB · Weergaven: 33
  • DSCF0875 (Medium).JPG
    DSCF0875 (Medium).JPG
    89,3 KB · Weergaven: 26
  • DSCF0876 (Medium).JPG
    DSCF0876 (Medium).JPG
    61,9 KB · Weergaven: 28
  • DSCF0877 (Medium).JPG
    DSCF0877 (Medium).JPG
    76,5 KB · Weergaven: 34

Gieliovd

Forumguru
Fascinerend hoe heel anders jouw motorruimte eruit ziet! Het is echt een hele andere motor blijkbaar.

Waarom heb je die geribbelde buis in het filter gedaan en niet eromheen zoals het lijkt me hoort, en hem af te klemmen?

Tja, of het echt wat scheelt zul je op de testbank moeten bekijken.

Ps. hoe zit dat gemonteerd onder die kap?

Bij mij heb je die grote kap welke op het gasklephuis zit met een grote ronde aansluiting. Hierin zit het luchtfilter verwerkt, een bak met een grote vierkante plaat erop. De lucht wordt de bak ingezogen aan de voorzijde.

Zit er een gat in ofzo?

Red Devil

Actief lid
Fascinerend hoe heel anders jouw motorruimte eruit ziet! Het is echt een hele andere motor blijkbaar.

Waarom heb je die geribbelde buis in het filter gedaan en niet eromheen zoals het lijkt me hoort, en hem af te klemmen?

Tja, of het echt wat scheelt zul je op de testbank moeten bekijken.

Ps. hoe zit dat gemonteerd onder die kap?

Bij mij heb je die grote kap welke op het gasklephuis zit met een grote ronde aansluiting. Hierin zit het luchtfilter verwerkt, een bak met een grote vierkante plaat erop. De lucht wordt de bak ingezogen aan de voorzijde.
Zit er een gat in ofzo?

jah ik heb de 8V hea.. wat ik heb horen zeggen is dat ik een echt skoda blok nog heb.. en de 16V is van VW die jij waarschijnlijk ook hebt.. maar dat heb ik van horen zeggen hoor..

volgens mij was het wel de bedoeling om het filter over de buis te doen, omdat de aansluiting op het filter van rubber is.. en de buisklem zit hier overheen..

ik ga er niet mee naar een testbank hoor.. zal op zijn minst weer geld kosten.. en wat weet je dan? jah wat je vermogen is.. nauw dat weet ik zo ook wel.. NIET VEEL!:D en lang niet genoeg:smirk:

ik zal van de week nag wat detail foto's voor je maken, ook zonder die kap, want die zit nog niet goed vast dus moet ff wat extra aandraaien, haal ik hem gelijk wel ff los..

Sportline

Senior Member
Hey gefeliciteerd met je luchtfilter. Dat ziet er weer een stuk mooier uit en je hebt nog een mooi geluid er bij ook! Wat is het volgende..

Red Devil

Actief lid
Hey gefeliciteerd met je luchtfilter. Dat ziet er weer een stuk mooier uit en je hebt nog een mooi geluid er bij ook! Wat is het volgende..

heej dankje!
ik moet nog wel de onderste bak van het orginele filter weghalen voor het mooie.. en dan nog een koudelucht aanvoer maken.. maar op deze manier kan het zo ook goed.. maar voor het mooie toch nog ff wat aan doen als ik tijd heb..
en wat het volgende is? ehh ik ga voor de velgen.. maar dat duurt nog wel ff.. net een nieuwe autoradio met dvd gekocht.. dus dat zit er nog niet in..

Bovenaan Onderaan