K&N 57i filter kit op 1.8T

whalertje35

Actief lid
Ik heb een Octavia met een AGU motor. Dit is een ander model (ouder model) motor als bij de RS uitvoering. Bij K&N is alleen een set leverbaar voor de RS. Nu heb ik bij de Bora /Beetle / Golf gekeken met ook een AGU motor, voor deze is die wel leverbaar. Maar past deze dan ook op de Octavia, iemand ervaring hier mee?

plaza

Forumguru
Ik heb een Octavia met een AGU motor. Dit is een ander model (ouder model) motor als bij de RS uitvoering. Bij K&N is alleen een set leverbaar voor de RS. Nu heb ik bij de Bora /Beetle / Golf gekeken met ook een AGU motor, voor deze is die wel leverbaar. Maar past deze dan ook op de Octavia, iemand ervaring hier mee?

Als het een luchtfilter van KN is dat in het luchtfilter huis komt,NIET DOEN
Gaat je luchtmassa meter naar de kloten , en gaat de motor uiteindelijk slechter lopen , en nagenoeg geen vermogenswinst ( ik spreek uit ervaring )
Chippen is een paar honderd € duurder, maar geeft o zo veel meer resultaat .

whalertje35

Actief lid
Als het een luchtfilter van KN is dat in het luchtfilter huis komt,NIET DOEN
Gaat je luchtmassa meter naar de kloten , en gaat de motor uiteindelijk slechter lopen , en nagenoeg geen vermogenswinst ( ik spreek uit ervaring )
Chippen is een paar honderd € duurder, maar geeft o zo veel meer resultaat .

Ik heb toen een artikel in de Auto en Tuning gelezen betreffende het K&N filter. Meestal wordt dan de schuld gelijk bij het filter gelegd terwijl dit meestal niet het geval is, de LMM wil zelf ook wel eens het loodje leggen. Ik heb in mijn Golf 4 TDI met een K&N gereden, geen probleem gehad. Maar je hoort inderdaad vaak dat het probleem na installatie van een K&N filter komt. Ik zal het artikel nog wel eens opzoeken, ik weet niet meer wat voor argument K&N had.

Met Plaza eens, een K&N maak je schoon met olie, en deze slaat op je luchtmassameter neer en deze gaat inderdaad naar de K***e.

MarcoO2

Forumguru
Wat is uberhaupt het voordeel van zo'n K&N57i kit? Alleen een beter geluid en eventueel een miniem vermogensvoordeel?

Wat is uberhaupt het voordeel van zo'n K&N57i kit? Alleen een beter geluid en eventueel een miniem vermogensvoordeel?

Hoi Marco,

Een beter geluid? smaken verschillen, maar ik vind het alleen maar meer lawaai.
Een beetje meer vermogen (nauwelijks merkbaar) door een betere "ademing", maar dat is totdat je luchtmassameter naar de sodemieter is.

MarcoO2

Forumguru
Hoi Marco,

Een beter geluid? smaken verschillen, maar ik vind het alleen maar meer lawaai.
Een beetje meer vermogen (nauwelijks merkbaar) door een betere "ademing", maar dat is totdat je luchtmassameter naar de sodemieter is.

Idem. Ik sprak vanuit het standpunt van de gebruiker ;)

Op zich zou mijn auto best een iets beter geluid mogen hebben (nu vind ik 'm, ondanks de potente motor, toch wel saai klinken), maar ik zou niet weten wat de opties zijn om subtiel iets aan je geluid te doen.

Idem. Ik sprak vanuit het standpunt van de gebruiker ;)

Op zich zou mijn auto best een iets beter geluid mogen hebben (nu vind ik 'm, ondanks de potente motor, toch wel saai klinken), maar ik zou niet weten wat de opties zijn om subtiel iets aan je geluid te doen.

Tja... vroeger monteerde we nogal eens een sportief einddempertje, maar ja mat al die katalisatoren zet dat ook niet veel zoden aan de dijk.

whalertje35

Actief lid
Een K&N filter geeft wel degelijk meer vermogen / koppel bij, ik spreek dan wel over de 57i kit. Een inlegfilter geloof ik niet in. Ik heb een Citroen BX GTi gehad met 129 pk (zonder kat) en deze presteerde duidelijk beter (niet alleen het geluidseffect) .

Bovenaan Onderaan