JStruijk - Onze nieuwe Octavia

Jstruijk

Senior Member
Na een Octavia Greenline (zie https://www.skodaforum.nl/forum/i/jstruijk-octavia-combi-greenline-businessline-2014.21422) gisteren onze nieuwe Octavia in ontvangst mogen nemen.

Besteld in volgende configuratie:
  • Octavia Combi Amb Business
  • 1.0 TSI Handgeschakeld
  • Race Blue Metallic
  • Tech Pakket (oa Sportstuur, Half Leder bekleding, Stoelverwarming voor)
  • Licht Pakket (Full LED koplampen)
  • Zilveren dakrailing
  • DAB
  • Volw resevewiel

De wagen rijdt erg goed, we zijn zeeer tevreden! Voor een paar fotos was het gisteren te laat, maar de 3pitter bevalt ons tot nu toe prima.
Op toeren houden is wel nodig als je direct meer vermogen wilt hebben. Onderin kun je wel merken dat je een kleinere motor hebt al heb je daar echt geen last van bij normaal gebruik. Wil je een racemonster hebben wat past bij de overigens prachtige kleur Race Blue, dan is het wel logisch dat je een andere motor zult moeten kiezen maar dat was voor ons een bewuste keuze.
De Full Led koplampen geven ook weer een flinke bak licht en vinden wij nog steeds veel prettiger kijken dan de gewone lampen, ook hier weer geld goed besteedt (al wisten we dat al natuurlijk) en een van de weinige eisen van vrouwlief.
In het onderstel/geluidsdemping/whatever is er ook wat veranderd. In de vorige wagen had ik vaak/bijna altijd last van een dreunend geluid/gevoel op vooral hobbelige wegen en dat heb ik nu (nog) niet gemerkt. Ik was er wel een beetje bang voor want tijdens de proefrit merkte ik het wel een beetje, maar tot nu toe dus nog niet en het was iets waar ik me regelmatig best flink aan irriteerde.
De half lederen bekleding ziet er ook netter uit dan de standaard stoffen bekleden (al betwijfel ik of het leder echt is). Daarnaast zal het best zo zijn dat de stoelen intern wellicht hetzelfde zijn, maar we vinden deze toch net wat fijner zitten en iets meer steun geven. Uiteraard is de stoelverwarming ook erg lekker!
De Amundsen is tov de vorige versie een stuk sneller geworden. Het opstarten van het systeem na starten auto was in het vorige model erg irritant langzaam. Voordat je bv je bestemming ingevoerd had in de navigatie had je het dorp al uit kunnen zijn. Die traagheid is grotendeels opgelost en scheelt een hoop ergernis. Het volledig glazen front ziet er mooi uit al heb je wel snel last van vette vingers. Tevens lijkt door de grote glasplaat het scherm nog wat groter al is het feitelijke scherm volgens mij ook iets groter geworden. Bij gebruik van AndroidAuto wil het apparaat nog wel eens trager reageren, al kan dat ook heel goed aan de telefoon liggen. AndroidAuto werkt overigens prima verder en is een leuke en wellicht nuttige uitbreiding.
SkodaConnect. Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden maar de eerste indruk is ...... Ach laten we het er maar niet over hebben.

Kids ook helemaal happy want we hadden ze vooraf onafhankelijk gevraagd welke kleur ze zelf zouden kiezen en ze kozen beide voor blauw. Toevallig wilde mijn vrouw en ik deze keer ook kiezen voor Race Blue nadat we een Octavia in deze kleur te leen hebben gehad en die kleur toch wel erg mooi vonden.

Al met al weer een tevreden family!
 
Bovenaan Onderaan