JeSko's zoektocht naar een deftige volgende auto

Cordoba

Forumguru
Jefrey voor Nederland heb je de site gaspedaal.nl daar kun je een zoekprofiel aanmaken en je krijgt automatisch bericht als er een auto op komt die aan jouw profiel voldoet. Gaspedaal koppelt alle Nederlandse sites waar 2e handsauto's worden verkocht (behalve Marktplaats), dus sites als AutoScout, autowereld, dealersite, autotrack enz. krijg je in één oogopslag te zien. Ik weet niet of er voor Belgie ook zoiets is?

Als je de import kunt regelen kun je bijv. in Hulst (Zeeland) dit exemplaar vinden, dat is volgens mij niet zo heel ver bij je vandaan.
 

Kanerr

Forumguru
Zuur Jef, ken er alles van ;)

Exact zoals jij aangeeft, duidelijke afspraken en alles rond maar dan wordt het alsnog aan iemand anders gegund. Het is wat het is :D
 

JeSko

Forumguru
Heel mooi @SuperBeeb ! Jammer genoeg niet te importeren zo, in België mag je geen andere zwaardere motor steken, en er is nog heel veel aan gedaan waardoor ik zoiets in België niet gekeurd krijg :D
 

SuperBeeb

Forumguru
Staat in NL RDW nog als 1.5 automaat geregistreerd. Vervaldatum apk 2017, laatste tenaamstelling 2019. Wel verzekerd. Denk niet dat je m in NL de weg op krijgt, met een zelfbouwtank achterin.
 

PizzaPieter

Donateur
Audi A6 2.4 V6 op airride


Geen Honda, maar moest wel aan je denken @JeSko
6cab5d819e37d33163a8b0fead2c7abb.jpg
06fe1237dc5bb27eda65d1f157d6f109.jpg
 

JeSko

Forumguru
Om maar geen nieuw topic aan te maken ( @Peter-036 mag de titel desnoods aanpassen als hij dat wilt :) ) hier maar wat updates plaatsen over de voorzichtige zoektocht, het leuke aan deze zoektocht is dat niets moet redelijk veel kan en ik intussen toch mobiel ben ;) dus ik heb alle luxe die je wenst in zo'n zoektocht.

Onlangs met @sitechris contact gehad over de Golf 7.5R, en ik was vrij zeker dat het deze ging worden, snel, rijd fantastisch en nog te krijgen zonder opf als je wat zoekt. Nu was ik onlangs echter met een vriend aan het praten die iemand kent die niets anders doet dan auto's invoeren vanuit DL en NL naar België, m'n maatje vroeg waarom ik voor dit budget eens niet wilde kijken op de, veel ruimere, Duitse markt. Zelf wil ik er niet aan beginnen, en tegen een kleine vergoeding gaat zijn kennis op zoek voor je, tot hij de juiste wagen gevonden heeft, hij is hierin echt gespecialiseerd en kan dus ook sneller verdoken schade nakijken, lakdiktes nagaan etc etc. Heel interessant aangezien dit mijn keuzeveld pas echt ruim maakt.

Met de app mobile.de intussen zelf al wat aan het scrollen geweest, en het is echt bizar wat je in DL kan scoren binnen of net boven budget, net erboven kan altijd aangezien er vaak nog wel onderhandeld kan worden. Daardoor zijn er ook andere auto's, van een ander niveau, binnen handbereik gekomen, en ben ik toch aan het twijfelen geslagen. Ga ik voor een jonge Golf R die, weliswaar een beduidend betere auto is dan mijn RS, maar eigenlijk niet zo bijzonder is, of ga ik er helemaal voor en koop ik bv... een 5Cylinder 4-ringer... :unsure: ? In Duitsland is namelijk zoveel voorhanden dat ook een Golf 8R mogelijk is, dan rijd je natuurlijk voor ca.28-32 k een wel heel nieuwe auto, ook niet mis... Een RS3 zou al sneller een auto zijn tussen bwjr 2016-2019, en de 8R is maar 2-3 jaar oud, dan denk ik automatisch aan minder kosten, moderne tech aan boord etc etc.

De kandidaten op een rij met alle plus en minpunten

Audi RS3 8V (2014-2019)

audi-rs3-sportback-8v-2018-c213910022023220643_1.jpg
rs3-sportback-ab.jpg

+ Machtig geluid (!)
+ Een echt speciale wagen, een Audi RS is echt andere koek
+ 4 Ringer, eindelijk eens
+ Premium afwerking
+ Bizar tuning potentieel
+ Tijdloze looks

- Al wat ouder = meer zwaar onderhoud
- kilometerstand ligt vaak al rond de 100.000+ in dit budget
- oudere technologie ( infotainment )
- standaard onderstel eist verbetering
- Duurdere taks ( valt in België nogal mee )
- wellicht ietwat duurder in onderhoud en aan benzine
- hogere aanschafprijs navenant leeftijd/km's

Golf 7.5 R (2017-2020)

98c4774d1467c1be9440d75694f4ae47.jpg
2018-Volkswagen-Golf-R-Mk7.5-Review-3.jpg

+ Perfecte daily
+ Betaalbaar in vaste lasten
+ Geweldig onderstel
+ Goed tuning potentieel
+ Mooie auto, vrij tijdloos ook
+ Ruime keuze voor het budget
+ Goedkoopste optie van de drie

- Niet zo heel bijzonder
- Redelijk anoniem voorkomen
- Interieur/tech is up to date maar saai
- geluid minder dik als dat van men RS, zelfs met Akrapovic.

Golf 8 R (2020-2023)

20210526183349_60ae948d23368-1280x720_1049x700.jpg VW-GOLF-MK8-R-FULL-CARBON-FIBRE-KIT-CT-DESIGN.jpg

+ perfecte daily
+ Betaalbaar in vaste lasten
+ In alle rijeigenschappen nog beter dan de MK7.5 R
+ Stevig tuning potentieel
+ Ik vind het uiterlijk bangelijk mooi, anonieme van de 7.5 R is er gelukkig af
+ Nieuwe tech aan boord
+ Weinig te verwachten duurder onderhoud
+ Eindelijk eens een echt jonge auto

- minder keuze door prijscategorie
- niet zo bijzonder
- geluid wederom minder dik als van men RS
- duurste in aankoop samen met de RS3

Dit zijn de 3 kandidaten, de S3 viel intussen af, deze is duur navenant wat je krijgt, een Golf R in een fancy jasje. De GTI is zelfs in Clubsport en TCR niet de dikke upgrade die ik zoek tegenover mijn huidige wagen, oke een stock VRS is minder dan een CS en TCR, maar mijn RS is stevig aangepakt en zo serieus (stage 2+) wil ik niet meer gaan op een daily, ook wil ik eens wat anders dan een voorwielaangedreven auto. En tenslotte was er ook de BMW m140i, machtig geluid, eindelijk eens een BMW, een auto om in te leren sliden, maar dat uiterlijk is het gewoon niet voor mij en het standaard onderstel is echt zwak, deze auto is duidelijk gemaakt om enthousiastelingen aan te spreken zonder teveel in het vaarwater van de echte M-reeks te komen.

Uiteindelijk zijn het drie auto's die je koopt met veel emotie, maar de RS3 is binnen deze drievuldigheid een overtreffende trap waarin meer emotie schuilt dan gezond verstand. Alle drie de wagens zijn echter perfect betaalbaar voor mij en er schuilt geen enkel financieel risico in, ik ga ook maar 7-10 k per jaar rijden, door de week gaat de auto heel vaak stil staan, dat laat ook echt wel toe dat je iets koopt met wat meer verbruik en meer emotie, zonder dat je al te veel uitgeeft aan vaste gebruikslasten.

Ik heb het dus al redelijk uitgedokterd, maar twijfel wel in de ultieme keuze, die zowiezo pas voor 2026 gaat zijn, ik heb een auto ter beschikking atm dus er zit totaal geen haast achter, wat me de tijd en ruimte geeft om de juiste auto te zoeken. Alle input is uiteraard welkom! Of tips waar ik moet op letten. :D

Grts, Jefrey
 

Tees

Donateur
Ik dacht even "ik kijk 10 uur niet op t forum, en Jefrey heeft nu alweer 39 posts over een nieuwe auto de geschreven" :pieker: Maar het was een oud topic :deuk:

Ik zou uit deze drie sowieso voor de RS3 gaan. Mooie wagen en boeiûh dat ie wat ouder is!
Een Golf R...mwèh...ultieme petjesauto. Ik zie ze hier bij de vleet rijden, en vrijwel zonder uitzondering met asociaal rijgedrag.
 
Bovenaan Onderaan