JeSko's zoektocht naar een deftige volgende auto

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Geen van beide, de Formentor blijft mij het meeste aanspreken, maar voorlopig ga ik geen move maken, de Skoda gaat ergens deze of volgende week de verkoop in, daarna gaan we echt op jacht zeg maar, nu ben/was ik nog vollop bezig met kandidaten in beeld te brengen, en intussen tuf ik rond in een Nissan en soms een Dacia, daar word je in elk geval wel nederig van ;)

leon-cupra

Forumguru
Eens benieuwd hoe lang het gaat duren eer de vRS verkocht zal geraken. Hopelijk snel dat je verder kan met een nieuw project.
Zal uiteindelijk wel nog steeds een markt voor bestaan, voor een snelle gezinswagen maar dat ongeval é. Hoop dat dat geen roet in jouw eten zal strooien.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ik heb het geld van de VRS niet nodig om de nieuwe (mee) te financieren, maar ik wil uit principe geen twee auto's voor de deur. Waarde van de VRS gaat ook niet veel meer zijn, mede door het geregistreerd ongeval idd. Denk dat ik met 10-13 k al content mag zijn, ookal is het eigenlijk een steengoede auto met fit blok, hij heeft de schijn tegen.

Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Denk dat ik met 10-13 k al content mag zijn, ookal is het eigenlijk een steengoede auto met fit blok, hij heeft de schijn tegen.
Je moet eigenlijk hopen op een liefhebber die de auto gewoon op waarde weet te schatten, desnoods na aankoopkeuring. Ik zou ‘m ook niet voor een appel en een ei wegdoen.

leon-cupra

Forumguru
Denk gezien de schade je er geen liefhebber voor gaat vinden. Denk dat je eerder een imago-koper gaat moeten zoeken en dan idd iets goedkoper verkopen gezien de schade.

Arjan1985

Forumguru
Maar die schade weet je alleen nadat je zelf een rapport als koper opvraag toch? Of staat dat meteen vermeld als je in België het kenteken op opvraagt bij de Belgische RDW? Ik heb nog nooit zo’n rapport opgevraagd eigenlijk bij aankoop. Nu waren dat wat goedkopere auto’s. Maar toch bij de O3FL ook niet gedaan. Wel de originele dealer kunnen bevragen.

Captain Hook

Forumguru
Wat betreft de financiële consequenties van een schade:

Ik heb in het verleden wel eens schade gehad op de auto's die we hadden. En dat werd vervolgens compleet gerepareerd en vergoed. Maar omdat het in die betreffende gevallen niet onze schuld was, kregen we er ook nog een extra bedrag bij, van de verzekeraar, als zijnde compensatie voor de waardevermindering. Vanwege het feit dat er een schadeindicatie zit op die betreffende auto (gekoppeld aan het kenteken/VIN#).

leon-cupra

Forumguru
@Arjan1985 een naïeve koper gaat dat pas ontdekken wanneer hij de papieren van de wagen ontvangt. Jeffrey zijn schade staat geregistreerd in een algemeen register. Wanneer een slimme koper de car pass zal opvragen , voor aankoop, zal er een dikke melding opkomen.

Dit is een voorbeeld van de info van een car pas. Dat is tegenwoordig wel heel gedetailleerd. (Wel op voorwaarde dat je bij een officieel netwerk van herstellers gaat)
IMG_5274.png

Bovenaan Onderaan