Jesko's VW GTI TCR

Chrisjemol

Forumguru
Ziet er goed uit!
En inzake het geluid. Deze wagen klopte op elk vlak, enkel op geluidsvlak niet.

Er gaat geen 1 wagen 100% perfect zijn, waar niks aan op te merken is
Als het geluid het enige is, lekker stiller maken zodat je weet dat je geen gezeik gaat krijgen en mee blijven rijden!

Je kan niet geld blijven verliezen op zulke korte termijnen!

Hoop desalniettemin dat je er heel veel plezier van (blijft) houden of het weer gaat komen

JeSko

Forumguru
De originele downpipe zit terug, heerlijk terug doortrekken zonder zorgen dat ze je aan de kant zetten. We hebben ook de achterste wisser verwijderd, veel beter zo! Mijn garagist gaat een offerte maken voor een volledige sportcat met 200 cels katalysator, ik heb dan iets wat goed tussenin zit, ik heb een GTI 7 met zo'n sportkatalysator horen draaien nu en dat is perfect, helemaal niet asociaal luid, maar toch iets dieper qua toon. En belangrijker volledig legaal qua wetgeving en keuring. Met een sportkat moet de wagen ook niet gechipt worden, je wint er wel wat pk's mee maar chippen hoeft uiteindelijk nog niet voor mij. Dat komt misschien later wel.

Veel beter zonder die wisser achteraan

20260511_202807.jpg 20260511_202804.jpg

Arjan1985

Forumguru
Ja ziet er dik uit! Dat staat idd beter. Ben meestal wel fan van een achter ruitenwisser. Maar in deze configuratie mist die niet.
Alleen in Nederland hebben alle tankstations die pinnen eruit gehaald om zonder handen te kunnen tanken. Heel flauw. Maar nu lijkt het zonder dat iemand het pistool bediend net een EV die aan de lader staat:tegek:

Tees

Donateur
Geen idee, dat is al héél lang zo...zal wel een keer een ongeluk of andere ongewenste situatie mee gebeurd zijn.

Ik ben nogal groot fan van schone ruiten, heb je zonder achterruitenwisser niet matig zicht naar achteren onder bepaalde omstandigheden?

Chrisjemol

Forumguru
De originele downpipe zit terug, heerlijk terug doortrekken zonder zorgen dat ze je aan de kant zetten. We hebben ook de achterste wisser verwijderd, veel beter zo! Mijn garagist gaat een offerte maken voor een volledige sportcat met 200 cels katalysator, ik heb dan iets wat goed tussenin zit, ik heb een GTI 7 met zo'n sportkatalysator horen draaien nu en dat is perfect, helemaal niet asociaal luid, maar toch iets dieper qua toon. En belangrijker volledig legaal qua wetgeving en keuring. Met een sportkat moet de wagen ook niet gechipt worden, je wint er wel wat pk's mee maar chippen hoeft uiteindelijk nog niet voor mij. Dat komt misschien later wel.

Veel beter zonder die wisser achteraan

Bekijk bijlage 122584 Bekijk bijlage 122585
Goed te lezen. Hoop dat het geluid straks is wat je hoopt, en de wagen écht 100% is!

JeSko

Forumguru
@Tees

Ik kijk eerlijk gezegd meestal met mijn zijspiegels naar achteren, en in het donker zie je zowiezo amper naar achteren door de tint op de ruiten en dan nog eens de sfeerverlichting in het plafond. Dat ben ik al jaren zo gewend, eerst met de VRS en nu met de GTI. Die wisser deed dus voor mij echt niets. Ik ga echt af op verlichting van achterliggend verkeer, dat zie ik wel door de achterruit, maar zonder dat of felle straatverlichting is het vanachter een zwart gat, lijkt wel echt het heelal waar ik in tuur :laugh:

JeSko

Forumguru
@Fmoon

Denk je nu echt dat ik 95 in een GTI doe? Komop nu... :(

Screenshot_20260512_052843_Gallery.jpg

Zelfs al zou ik het willen tanken, deze auto mag uiteraard enkel 98. De nissan die ik nu ook heb ( binnenkort meer daarover ) mag wel 95, daar staat zelfs enkel 95 vermeld in het klepje.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Jij snapt hem @Kanerr :love: ik deel de taksen en oh kosten met mijn moeder, en iedereen die de auto nodig heeft in de familie mag hem gebruiken, het is nu de reserve wagen geworden van de familie maar meestal heb ik hem mee, dus heb ik gezegd dat de kosten voor mij zijn, moeder wilde dat niet ze wilde elk de helft doen. Pulsar is bizar groot trouwens, 17 cm langer dan de GTI en dat merk je in de binnenruimte/achterbank. Zetels plat en ik krijg Ikea kasten mee.

Bovenaan Onderaan