Jesko's VW GTI TCR

leon-cupra

Forumguru
Eens een “tjoener”, altijd een “tjoener” :D:D

Betreft chippen .. Davy Vereeken (VDL chiptuning) contacteren. Vroeger de grote man achter DVX performance, is nu terug volledig alleen en werkt enkel nog in opdracht van en aan eigen leuke projecten.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Het lukt me maar niet om volwassen te worden :nono: ik dacht aan JD zoals @Rallye aangaf, ik zit in een Instagram TCR groepje van NL'rs en Belgen en die gaan allen daar bijna, maar VDL is miss dan ook eens de moeite om na te gaan.

leon-cupra

Forumguru
VDL is eigenlijk de oprichter van DVX. Was ook het brein achter het bedrijf. Naam van DVX is groot geworden door zijn expertise. Blijkbaar is hij daarmee gestopt omdat het teveel een fabriek werd. Doet eigenlijk nu alleen wat hij graag doet (speciale projecten). Dus niet zeker dat hij “gewone” tuning nog wilt doen maar had altijd wel een zwak voor dikke Golfjes. Zou wel eens horen. Is een krak in zijn vak.

En tja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan … merk dat bij mezelf ook .. :arghh:

JeSko

Forumguru
@Okki

Neenee aan de lijn kom ik niet aan, dit is het filter gedeelte, de katalysator tussen blok en uitlaat. Zodanig kan de auto beter ademen en presteren, hij word ook iets luider. Aan de Akra titanium lijn kom ik niet, ben niet gek ;)

JeSko

Forumguru
Nope, je doet eigenlijk een OPF delete @leon-cupra , dus moet er wel elk jaar op en af. Het is zo'n zonde heb je een uitlaat van 4 k zitten verpest Europa het met hun normen. Bv de Golf R met Akrapovic uitlaat pre OPF klinkt veel beter dan mijn wagen.

JeSko

Forumguru
@hemi24

Nee hoor voorlopig gaat mijn garagist de downpipe monteren en deze eenvoudig weg coderen zodat er ook geen motorlampje brand, zo kan je ook prima rijden en maak je zowiezo al 15-20 pk winst zonder chippen. Als ik hem dan laat chippen is alles klaar om dat te doen, die korte periode van één week dat ik dan naar de keuring moet zorg ik gewoon dat ik niet doortrek met de originele OPF eronder, zo deed ik het met de Skoda ook. Maar ik twijfel nog over stage 1, de auto is zo eigenlijk al rap genoeg dus we zullen wel zien, voorlopig is het me enkel om het geluid te doen en bonus is dat de wagen beter zal presteren, hij kan gewoon beter ademen dan met de OPF ertussen.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Ik zou in jouw geval geen stage 1 doen, toch geen standaard stage 1. Je bent met jouw vRS zoooooo verwend geweest (vorige eigenaar heeft wss heel veel geld en tijd in het afstellen gespendeerd) dat je met een standaard stage 1 niet 100% tevreden zal zijn wanneer je iedere keer gaat “vergelijken” met jouw vRS. Los van het kunnen en de kennis van tuner zoals JD en dergelijke.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

De TCR is wel een veel betere auto dan de VRS van het fabriek uit, zelfs nu hoe die is rijd ik wellicht rondjes rond een VRS zoals de mijne. Ik heb minder PK maar meer grip rechtdoor en bochtenwerk is al helemaal geen vergelijk. We praten hier over een aller eerste makelij van de derde generatie Octavia VRS zonder sper , vs het hoogtepunt van de GTI 7 serie.

@Tees

Ik ben een beetje simpel vrees ik :ROFLMAO: dankje makker!

leon-cupra

Forumguru
Gaat niet zozeer hoe de wagen nu al rijdt , gaat hem eerder om wat een tune doet met de motor-karakteristieken. Met mijn vRS wist ik onmiddellijk het verschil na het “on-tunen” … chippen zou ik na die ervaring niet gauw meer doen.

Maar hoor het al, je hebt jezelf al lang overhaald om hem stage 1 te zetten alleen wil je het nog niet toegeven ;)

Bovenaan Onderaan