Jesko's VW GTI TCR

MarcoO2

Forumguru
Sterkte man, en gecondoleerd. Geef het de ruimte en tijd die jij nodig hebt, wij ken vanzelf wel of je hier wel of niet bent. It’s up to you!

hemi24

Donateur
Een bevriende detailler die veel Corvettes en andere dure wagens behandeld geeft het aan…
Je kunt het langer laten zitten, maar de problemen met het verwijderen gaan na een jaar of 3 a 4 alleen maar toenemen.

JeSko

Forumguru
Ik zal het eens navragen @hemi24 , heb hier zelf nog niet eerder van gehoord en mijn maat zit ook al 15 jaar in dat wereldje ( detailen en wrappen ) , want als het zo is vind ik het wel zuur.

MarcoO2

Forumguru
Danny van House of Cars zegt op de socials ook vaak een en ander over de levensduur van PPF, en wat ik me daarvan herinner is wel dat een goeie kwaliteit PPF langer meegaat dan 3 jaar.

Natuurlijk zal het lastiger worden naarmate de PPF er langer opzit om 't eraf te krijgen, maar iedere 3 jaar vervangen lijkt me wat kort door de bocht.

Je zou HoC ook even een belletje (second opinion) kunnen doen, Jeffrey. Zij hebben ook een hoop expertise.

Beroepsmatig kan ik ondersteunen wat @hemi24 hier zegt. De kleeflaag zal altijd zijn best willen doen zo goed mogelijk te hechten en dat gaat nu eenmaal niet samen met schoon verwijderen na een lange periode. Het kan best zijn dat de PPF zijn beschermende werking gedurende 10 jaar goed doet, maar na een aantal jaar ga je erop gokken dat de hechting van de PPF minder is dan de hechting van je lak/primer laag.

Hoogstwaarschijnlijk geven de PPF leveranciers dan ook ineens geen garantie meer. Aan de andere kant kan je jezelf de vraag stellen of je na 10 jaar deze auto nog hebt, en dan is het simpelweg iemand anders zijn probleem.

@JeSko Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

JeSko

Forumguru
Ondertussen heb ik zo'n 500 km afgelegd in de GTI en elke kilometer daarvan is mij enorm bevallen. Nog geen moment heb ik spijt gehad dat ik zoveel geld heb gespendeerd aan deze auto. Bij deze wagen heb ik vreemd genoeg ook niet de minste neiging om ook maar iets aan te passen, dat zegt genoeg over hoe goed hij is, of misschien word ik gewoon volwassener? ;) aangezien ik de mildheid en de subtiele sportiviteit van de Akrapovic uitlaat ook enorm waardeer, denk ik dat het echt zo is :) De DSG-7 is een verademing tegenover mijn oude DSG-6, deze bak schakelt soepeler, en hij houd zichzelf in eerste versnelling als je file rijd waarbij je het gas niet aanraakt, dus geen onnodig op en neer geschakel meer. Het sperdiff maakt ook een wereld van verschil, 290/300 pk vs 355 pk maar toch voelt deze wagen sneller, hij krijgt zijn power gewoon beter op de grond. Qua sturen heb ik nog nooit zoveel fun gehad in een wagen, of toch misschien in de Honda Civic, maar deze staan dan met stip beide op 1, even terugschakelen als je een bocht in of uitgaat is zo'n heerlijk gevoel bij deze auto, dan voel je hem net die grens opzoeken maar hij laat zich heerlijk vlot corrigeren, dit onderstel is brilliant :) de subtiele Akra toon en milde DSG farts doen ook enorm veel voor de beleving wanneer je zulke acties uitvoert. Even invoegen was met de Skoda een echte belevenis, zowel qua power als qua dramatiek, de TCR is net zo vlot of vlotter, maar schreeuwt het niet uit, deze auto schreeuwt niet om aandacht, hij dwingt het af, en dat past beter bij wie ik nu ben. Dat je er bekijks met hebt is echt nog een understatement btw, eigenlijk meer dan met mijn Skoda, mijn broer die vaak mee rijd zei het ook al, hoeveel hoofden deze Golf doet draaien is eigenlijk bizar :sterretjes:

Qua interieur en aankleding voelt dit ook wel serieus goed aan, al zit ik wel met een irritante rammel komende van het brillenvakje, dat begint soms te rammelen op willekeurige momenten, dat moet ik even uitzoeken. Afwerking is eigenlijk echt top binnenin voor dit segment, er zit zelfs Alcantara op de A stijl zag ik gisteren. Android auto is een plezier overigens, eindelijk Waze op een fatsoenlijk groot scherm, erg handig ook dat het eeuwige gedoe met GSM houders nu voorbij is, ik stop mijn telefoon weg in het opbergvak achter de keuzehendel en ik kan naar hartenlust mijn favoriete muziek draaien en waze gebruiken, enorme stap vooruit tegenover mijn trouwe oude Skoda, dit voelt echt alsof je 10-15 jaar vooruit bent gegaan in technologie. ACC is nog zo'n genot, heerlijk om in normaal langdradig verkeer gewoon de ACC op te zetten en de auto de rest te laten doen, nooit gedacht dat ik dat zo zou waarderen.

Uiteindelijk is dit de juiste keuze gebleken over de andere kandidaten. Het feit dat ik hem ook stock wil houden spreekt boekdelen, persoonlijk heb ik dat met een wagen nog nooit eerder gehad, ik vind hem qua looks, rijhoogte, technologie, driveability etc etc echt de max. Aanpassen zou bij deze bak gewoon zonde zijn, VW heeft hiermee echt de kroon op de MK7 GTI generatie gezet.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan