Jesko's VW GTI TCR

leon-cupra

Forumguru
ik hoor mijn naam en bronze velgen ... tja, dan gooi je er toch eens AI tegenaan om mijn voorkeur te ondersteunen :D

1780737495121.png
Ga niet discussiëren over kleuren en smaken, maar moest de TCR van mij zijn ... ABSOLUUT brons. Dit is toch een plaatje (en sorry ABSOLUUT niet akkoord mee, rood en grijs matchen perfect met brons) :arghh::arghh:
Feit is wel, het design van de velg 'verdwijnt' wel een beetje naar de achtergrond door de kleur. Hoe lichter de kleur, hoe beter het design eruit spring.

Het wit vind ik persoonlijk te hard. Contrast is veel te sterk en te hard met het grijs. Dan ben ik eerder voorstander van het klassieke zilver. Velg komt er mooi uit, staat mooi classy en de velgt toont ook nog een stuk groter dan vb bij het brons.

1780737766470.png

MarcoO2

Forumguru
Ik sluit me aan bij Tim. Wit is wel gaaf als het een rally bak zou zijn, maar op een daily vind ik het te hard eruit knallen. Brons is subtieler maar wel heel vet.

Maar goed, smaken he… ;)

EdK

Forumguru
hel om schoon te houden
Tsja als je het maandelijks doet dan is het een hel misschien.
Maar maak je er wekelijks of dagelijks onderhoud van dan valt dat allemaal wel mee hoor....
Maw je hebt het eigenlijk zelf een beetje in de hand....... als het je een gevoel van hel geeft dan moet je je zelf voor de kop slaan
dat je ze niet eerder hebt schoongemaakt........ :koffie:

En dit geld ook voor de klassieke zilveren kleur hoor.......

Rallye

Forumguru
Ik ben ervoor om het origineel te houden. Heeft de TCR nog speciale banden? Mijn GTI staat op Bridgestones met een plusje - specifiek voor VW dus.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Dat brons vloekt zo hard met dat grijs, dat grijs word ook nog eens blauwachtig in de zon, nee.. werkt visueel niet voor mij. Dat witte is zoveel dikker en matcht 100% met de rest imo :)

@Rallye

Er liggen standaard Pzero's op van Pirelli, maar geen idee of dit speciale banden voor de TCR zijn. Als ik ze vervang is het zowiezo met Michelin's of gewoon dezelfde band, ben er wel tevreden van ondanks de vele negatieve commentaren die de banden krijgen.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Net terug van bij Antwerp Customs, de kleinste had opgemerkt dat achterin een led strip in de deur af en toe uitviel of geen correcte kleur aanhield, gisteren contact opgenomen en ik kon vandaag meteen langskomen " wanneer het voor u past meneer, we nemen uw wagen er wel even tussen, geen probleem" eenmaal aangekomen bleek de led strip inderdaad defect. Na 15 minuutjes was ik weer de weg op met een nieuwe unit en dat volledig gratis, levenslange garantie is daar echt het motto. TOP service :)

De rit was trouwens heerlijk, wat een prachtige daily is dit toch, ACC is er niet af geweest, heerlijk systeem! Tussen acceleraties gaan echt hard overigens voor een stock wagen, hij hangt meteen in zen toeren maar je voelt dat deze turbo veel meer adem heeft! :D km stand bijna 90.000 intussen, dus al 6.5 k gereden ongvr haha, dat zegt alles.

En nog even een harde foto aan het tankstation, bangelijk! :love:

20260611_135531_copy_1689x3000.jpg

JeSko

Forumguru
Na deze dure periode ga ik toch andere velgen kopen, blijkt dat ik niet geheel origineel ben, want ik ga exact dezelfde kopen als die onder de VRS zaten :ROFLMAO: JR SL-01's in Mat Silver, 19 x 8.5 et 45, komende van 19 x 8 et 50 gaat dat een subtiel maar merkbaar verschil geven. Alvast wat simulaties gemaakt, ze zijn ook iets lichter per wiel, niet veel, aangezien de Reifnitz al lichte OEM wielen zijn, maar alle beetjes helpen ;)

Handig, dat Chatgpt :D

42133_0_30872.jpg file_000000002e7c71f4b390f0428a8e07e4_copy_705x1254.png file_00000000f8c871f485da045fe4714f6c_copy_705x1254.png

Dit gaat hem zelfs zonder extra verlaging echt af maken. Aangezien deze wielen iets verder naar buiten komen, zal de auto optisch al iets lager liggen.

Tees

Donateur
Goeie keuze, de velgen zijn al mooi en in dat zilvergrijs heel subtiel afstekend bij de wagen zelf. Wat mij betreft beter dan het wit, wat naar mijn smaak iets té veel afsteekt.

MarcoO2

Forumguru
Mwah… ik vind deze velgen onder de TCR minder mooi, wordt er een beetje een petjes-bak van. De zwarte die er nu onder zitten matchen veel mooier met de zwarte accenten van de auto.

maar gelukkig gaat het niet om wat ik mooi vindt ;)

Bovenaan Onderaan