Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Eens geprobeerd om echt zuinig te rijden, op één sprintje tegen een lastige en al snel illusie rijker zijnde BMW 1 na heb ik me er goed aan gehouden. Resultaat:

20250724_140138.jpg

Besloten te tanken toen de bak in het rood ging, ik had nog zo'n 65 km over op de BC, en heb met een volle tank 98 dan zo'n 650 km afgelegd, dit kan nog beter aangezien ik hem pas na 150 km op deze tank uit sport gehaald heb. Ik vind dit voor dit soort auto heel sterke cijfers. Nu weet ik dat de BC optimistisch is, maar de afgelegde km's liegen niet, ook is mijn verbruik gedaald naar 7.0 liter op deze tank.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

360 pk maakt het net makkelijk om zuinig te rijden, ik moet nergens moeite doen om mee te komen of effe snel een manoeuvre te doen, is allemaal licht werk voor de Octi :D en ja dikke E-tron ofzo, wie weet ;)

leon-cupra

Forumguru
Ik zou dan eigenlijk onder jouw verbruik moeten geraken met de twee vingers in de neus. Eens een mailtje sturen naar BMW of het verbruik wel correct wordt geregistreerd :deuk:
IMG_4917.png

Voor jou dan de E-tron GT … lekker laag. Laatste tijd regelmatig zien passeren .. blijft toch een dik apparaat (knapper dan de Taycan).
IMG_4918.jpeg

JeSko

Forumguru
Ik denk ook maar zo @1983jeroen , inruilen en upgraden tegelijkertijd gaat me geld kosten, logisch ook. En al de miserie die ik met de Octi gehad heb, is nooit de schuld van de auto geweest, hij is altijd ten allen tijden betrouwbaar gebleken. Ik zal nooit vergeten hoe hij helemaal in de kreukels zat, maar toch zelfstandig die schade trailer op reed en doodleuk aangaf - linkerachterlicht controleren :deuk: alsof ik er zo met naar Tsjechië op vakantie kon gaan haha. Het is gewoon een erg betrouwbare auto, de extra kosten en het gedoe dat ik er met gehad hebben zijn de schuld geweest van andere, keuring, politie, schade door derden etc etc, in dat alles heeft hij me altijd overal gebracht, in comfort en stijl. Dusja, ik moet al snel 5 k opleggen voor een "upgrade", en dat is me nu ook effe te veel van het goede voor wat het is.

EdK

Forumguru
het gedoe dat ik er met gehad hebben zijn de schuld geweest van andere, keuring, politie, schade door derden etc etc
Ehhhh ik wil niet lullig doen maar schade door derde is buiten je om gegaan

Keuring / Politie zijn mijn inziens toch gevolgen die je zelf opgezocht hebt !
Je weet wat de consequenties zijn in Belgie als je gaat verlagen spacers monteert etc etc :pieker:

1983jeroen

Forumguru
Waarschijnlijk kon je echt nog wel iets verder dan die 10km, maar ik herken het gevoel. Had laatst ook dat beeld. Dan is 2 km naar de pomp rijden al spannend

JeSko

Forumguru
Tuurlek @EdK , ik wil maar gwn zeggen dat de auto zelf mij nog niet in de steek gelaten heeft. Das al.

@Arjan1985

Ja dat zou in principe moeten lukken, zeker als ik de bak in E modus (vrijloop functie) zet. Haha ja das nipt dan! :D

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan