Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
@1983jeroen en @Chrisjemol

Ja ik maak de km's niet, als ik dan eens autosnelweg doe wil ik wel doorrijden. Verbruik is wat het is als je de km's niet maakt, op de optimistische BC stond daarstraks 6.5-7 liter en dat aan 130 op cc en airco op met 4 in de wagen en nog een hoop spul in de koffer, echt dikke prima! Was ook net geen kwart tank kwijt op het einde. En heb soms echt wel eens doorgeduwd.

Rallye

Forumguru
Ook een stukje Nederland aangedaan, wat een gedoe zeg die 100 tussen bepaalde uren, ik zat al aan 140 toen mijn vrouw zei "hé is dat hier nu maar 100??? :rolleyes: " je houd er geen rekening mee als buitenlander dat er overdag zo'n lage snelheden gelden, ondanks dat ik het hier vaak heb zien passeren en je het dus wel weet, voelt het heel onnatuurlijk aan om daar 100 te slenteren.
En dat allemaal om één kalkoenboer te redden: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/een-kalkoenboer-doet-snelheidsverlaging-al-teniet/

Ik rijd zo'n 35.000 per jaar met de Octavia waarvan ik alle brandstof zelf moet betalen.
Die 100 is wel lekker voor de zuinigheid en dus de portemonnee ;)
Ook hier weer de misvatting dat een verhoging van de maximumsnelheid een verplichting in zou houden om dat dan ook te rijden.

@JeSko Mooi dat je zo blij bent met je auto. Ik herken dat gevoel goed.

Chrisjemol

Forumguru
Vóór de 100- regel reed ik ook al overal 100…
Je portemonnee redden is van alle tijden en heeft niks met de wettelijke maximum snelheid te maken

@JeSko : zag laatst een superb3 met een Audi RS3 2.5tfsi blok erin met bijbehorende versnellingsbak en getuned
Ding was de normale grote slee die je gewend bent maar dan met 700+pk
Heeeeeel erg tof!
Remmerij er ook op aangepast, hele dikke schijven en brembo klauwen

Dat lijkt me ooit wel wat

LT83

Forumguru
Mooi project inderdaad met dat RS3 blok, alleen de eerste cilinder "already left the building" tijdje geleden.
Dus als je het hebt over geld besparen door 100km/h te rijden zijn dat soort projecten echt het anderste uiterste.
Deze slurpen de portemonnee leeg met (tien)duizende euries tegelijk, hahaha :tongue:

JeSko

Forumguru
Remus met de kleppen op 75% open en max 3500 tpm. Gsm maakt het wel scherper in het echt is het wat dieper, maar niet Mazda diep, die klinkt echt zoveel beter dan de Octi. :D

JeSko

Forumguru
@Okki

Kdenk zo'n 100 auto's, maar vooral er stonden geen sjienkerbakken tussen, het algehele niveau lag wel hoog en ik had oprecht niet verwacht daar iets te pakken, laat staan 2 keer. Ja de Mazda heeft wat erg tijdelijke opsmuk, nog geen tijd gehad om er foto's van te nemen.

Bovenaan Onderaan