Jesko's Octavia VRS !

MarcoO2

Forumguru
@JeSko als de man met de wagen van het poetsbedrijf onderweg was ook het poetsbedrijf verantwoordelijk stellen voor de schade. Als bedrijf ben je verantwoordelijk voor jouw werknemers. En daar gaat zeker wel wat geld zitten. Nu, jouw verzekeraar zal dit wss wel doen als hij aan het werken was.
Dat is alleen zo als het daadwerkelijk onder werktijd is he. Niet als hij alleen maar met de auto van de zaak onderweg was.
 

Chrisjemol

Forumguru
Heel blij te lezen dat de dader is gevonden, dan heb je iig een partij om aan te klagen/te verhalen

Maar wel superk*t zeg. Gezien deze schade denk ik dat hij evt wel te repareren is maar dat het zo’n ingrijpende operatie is dat deze prijs de dagwaarde overstijgt, en dus total loss…

Kan me heel erg goed voorstellen hoe supersupersuperzuur dit is…
Als je jouw aankoopbedrag al terugkrijgt, en je er een andere Vrs voor terugkoopt is hij niet zo opgedikt als deze

Hoop dat je alsnog geluk gaat hebben
 

leon-cupra

Forumguru
als het een bedrijfswagen was en die persoon niet aan het werk was en de werknemer betaalt daar geen VAA (voordeel alle aard) voor , wat bij dergelijke bedrijven nog al eens voorkomt, komen ze ook nog in de problemen.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik ben juist onder de auto wezen kijken en de veerpoot is ook getwist, aangezien alles tuning gerelateerd niet word verhaald op verzekeringen mag ik al blij zijn als ik überhaupt nog een stock VRS kan kopen met het geld van de verzekering.
Vraag dan goed na in hoever je (tuning)onderdelen van deze auto af kunt halen. Wellicht nog interessant indien hij totall loss is.
 

leon-cupra

Forumguru
Klopt. Maar daar koopt @JeSko niks voor.
Uiteraard niet.
Vraag dan goed na in hoever je (tuning)onderdelen van deze auto af kunt halen. Wellicht nog interessant indien hij totall loss is.
Moet je nog wel de originele onderdelen hebben en monteren vooraleer de expert zijn rapport opmaakt heeft en de wagen te koop aanbiedt. Want achteraf afhalen na het aanvaarden van een bod gaat niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

JeSko

Forumguru
Hoopvol nieuws, ik heb de garage gecontacteerd die jaren aan deze auto hebben gewerkt (super vriendelijke kerel die het tunen begrijpt) , en hij zei dat het nog mee lijkt te vallen, ze gaan de auto ophalen en een bestek maken als hij te repareren valt, carrosserie is niks zei hij, het gaat afwachten zijn wat het is met het onderstel, maar hij had goede hoop dat het enkel één wiel is dat geknakt is op de naaf, omdat de andere kant nog wel recht staat. De verzekering is op de hoogte. Moest het toch niet te maken zijn, krijg ik wellicht de dagwaarde terug en haalt de garage alles eraf qua performance stukken om dit eventueel over te bouwen op een nieuwe. Dat de auto daarna als schadewagen te boek staat maakt mij niets uit, ik was toch van plan om deze te rijden tot de wielen er onderuit vallen. Ik heb de juiste mensen ingeschakeld rondom me die 100% weten wat ze doen en die er alles aan gaan doen om dit voor mij op te lossen.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Kan ook in jouw nadeel spelen als je percé wilt dat de wagen herstelt wordt. Als de verzekeringsmaatschappij vindt dat de kosten te hoog zijn en hem alsnog per total verklaren sta je daar ook.
 

leon-cupra

Forumguru
Uiteindelijk is het altijd de verzekeringsmaatschappij die beslist of een bestek mag uitgevoerd worden of niet. Denk in dit geval dat je sowiezo een expert over de vloer zal krijgen. Er zal teveel onderhuidse schade zijn en de kosten zullen ook hoog oplopen. Dan komen ze altijd wel eerst zien. Denk als ze het de moeite vinden om de wagen te herstellen dat ze geen definitief bestek zullen goedkeuren, maar dat de hersteller wel ergens 'carte blanche' krijgt om eventueel schade die pas ontdekt worden tijdens de herstelling ook nog gedekt kunnen worden. Maar dan nog , dat is nog steeds in overleg met de expert.
 

JeSko

Forumguru
Klopt @leon-cupra , De garage had me dit ook gezegd, hij heeft laatst een camionette gemaakt waar ze met een landbouw hakselaar in geboord waren, de expertise had hem eigenlijk afgeschreven maar zij hebben toch carte blanche gekregen en uiteindelijk de camionette terug 100% gekregen, waardoor het voor de expertise ook in orde was. Ik denk ook dat de tegenpartij niet veel te mekkeren heeft, ze mogen altijd hun expert sturen. En ja het is een "oude" auto, maar ze hebben nog altijd een deftige dagwaarde van 16 k voor een hoog km exemplaar tot 22 k voor een laag km exemplaar.
 

leon-cupra

Forumguru
Afwachten wat er wordt beslist. Verzekeringsmaatschappijen hebben nogal rare regeltjes. Hopelijk wordt het allemaal snel opgelost en kan je terug snel genieten van jouw vRS. Deze of een andere. ;)
 
Bovenaan Onderaan