Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Iemand bekend met volgende merk van velgen, Damina Performance? Ik ben op diverse velgenconfigurators wat aan het spelen geweest en kwam deze tegen, het budget ligt wat hoger maar ietwat rotiform wiel weegt al snel 12.8 kg ( zo ook de mijne ) en ik wil graag minder onafgeveerde massa, bij merken zoals rotiform en O.Z. zit je dan al snel aan prijzen van 2500+ voor enkel de velgen in hun lichtgewicht reeksen. De wielen van Damina kwam ik onlinetegen en wegen amper 9.3 kg per velg! Het setje draait zo rond de 1000-1250 euro, wat voor dit soort wielgewicht goedkoop is. Motec Ultralight is ook een optie, maar die heeft men maat al zitten onder zijn O3.

damina-performance-dm13-superlight-grey-matt-rims_skoda-octavia-estate-5e-1_copy_1440x810.png damina-performance-dm13-superlight-grey-matt-rims_skoda-octavia-estate-5e_copy_1440x810.png
Screenshot_20250602_091628_Gallery.jpg Screenshot_20250602_091620_Gallery.jpg

Kanerr

Forumguru
Ik denk, en dit zeg ik heel voorzichtig, dat het massaproductie China velgen zijn.

Daar is geen enkel slecht woord over te zeggen hoor, kwaliteit uit China is tegenwoordig veel beter :) Maar zolang je de goedkeuringen (attesten en tuv) erbij krijgt zou het prima moeten zijn, toch? Ziet er wel knap uit

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Daar zit ik ook wat mee, ik vind de prijs verdacht laag, al las ik ook net zoals @MarcoO2 dat het een Duits merk is, toch had ik er nog niet eerder van gehoord. Ik vraag mij gewoon af hoe ze zo'n wiel voor zo'n mooi bedrag kunnen aanbieden. Vooral het lage gewicht spreekt mij aan, ik zou zomaar even van 12.8 kg per velg naar 9.3 kg gaan, ik kan me inbeelden dat dit m'n O3 echt goed gaat doen.

@MarcoO2

Lijkt mij ook niet, ze komen met papieren en certificering, dus dat zit wel goed. Met dit budget heb ik dan ook weer meer ruimte om een echt goede band te leggen, zoals bv de Michelin PS.

Bovenaan Onderaan