Jeroen's Superb

Na mezelf voor te stellen in de meet & greet sectie, even mijn auto voorstellen:

- Skoda Superb Combi
- 1.6 TDI Greenline
- Elegance uitvoering
- Brilliant Silver Metallic
- Columbus Company Pack (automatische airco, centrale armsteun vooraan, parking distance control voor- en achteraan, radio-cd stream + 8 luidsprekers, metaalkleur en regendetector + coming home functie )
- Verduisterde Ruiten achteraan
- Mirage afwerking interieur
- Wegrijhulp en Tpm
- Geventileerde voorzetels
- Cd-Lader inde koffer
- Afneembare trekhaak

Plaatje bij het praatje

September 2013

1385511_10153318250310635_1247772732_n.jpg

Nieuwe waxlaag voorzien voor optimale bescherming

2013-11-09%2017.37.18.jpg

In maart van dit jaar heb ik een klein ongeluk gehad

2014-03-07%2017.02.52.jpg

2014-03-07%2017.59.02.jpg

Wagen is nu voor de 3de keer in de garage voor de herstelling van deze schade, dus hopelijk 3de keer goede keer want het vertrouwen is nu ver zoek...

Tevens een paar vraagjes van mijn kant:

- Ik zou graag de originele uitlaatsierstukken van Skoda zelf op mijn uitlaat willen, maar hoe zit de montage hiervan? Moet dit gelast worden, oude pijpjes ingekort worden?
- Graag had ik ook de emblemen veranderd naar het nieuwe type, moet ik gewoon de emblemen van het facelift model bestellen of passen deze niet? Zoja, heeft er iemand de bestelnummers hiervoor, alsook eventueel de prijs?
- Ik had graag ook eens geweten wat er nog allemaal mogelijk is met VagCom qua aanpassingen voor mijn auto, iemand hier een lijstje ofzo?

Alvast bedankt,
Jeroen

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Ja hoor, plaatjes zijn te zien :)
Zonde van die schade, maar vooral jammer dat je daar 3 keer voor terug moet!! :(
Sierstukken zitten vaak met een schroefklem gemonteerd voor achteraf montage, maar de voorkeur heeft het om een paar nette puntlassen er op te zetten, zo voorkom je los raken, en vibraties.
Of de pijpjes ingekort dienen te worden bij een Superb weet ik niet, bij een Octavia 2 is dat wel het geval dacht ik.

ertromp

Forumguru
Plaatjes zijn zichtbaar nu :D
Wat een rot schade is dat geweest zeg.
Mooiste is inderdaad om het eindstuk te lassen.
Wat is o.a. mogelijk bij de Superb wat betreft VCDS:

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_skoda-superb-3t.html

Wellicht is er op je auto meer mogelijk maar dat kun je pas zien als je auto aan de laptop gekoppeld is.

Wellicht als je naar de meeting op 6 september in Nuenen kunt komen kunnen we eea bekijken.

Mocht je al eerder zaken aan je auto middels VCDS ingesteld willen hebben dan is wellicht @Antera in Breda een mogelijkheid voor jou?!

Joske

Forumguru
Hey Jeroen,

bij mijn O2 moest er, desondanks het met een klemverbinding was, een stukje van de uitlaat afgesneden worden. Anders komt het sierstuk veel te ver uit de bumper uit.

Steeds welkom op de prachtige meeting in Eindhoven op 6 september btw ;)

dit is mogelijk voor jouw auto (nu 2 pijpjes é, bij een greenliner?)

10895-187a77d.jpg

Klopt Joske, nu dubbele uitlaat maar met stalen pijpjes, dit ziet er net iets netter uit.
Heb deze besteld bij de dealer:

Uitlaatsierstuk 1.6 TDI / 1.9 TDI (FDC 620 001)

Gelijk vragen of ze hem willen monteren.

Iemand een artikelnummer ofzo voor de omschakeling naar de nieuwe emblemen voor op een Superb Combi?
Of moet ik gewoon bij de dealer die van de nieuwe superb bestellen?
Wat zou mij dit ongeveer kosten?

CDK

Forumguru
De logo's van de achterklep van de Citigo passen voor en achterop de S2 sedan / combi

Zonde van die schade, en als ik er voor de derde keer mee terug moest ging ik naar een ander.

Is ook gebeurd hoor @Blackokkie2 , de maat was echt vol voor mij. De eerste keer was ik ook al teleurgesteld maar goed we zijn ook maar mensen, iedereen kan dus fouten maken.
Dus voor dat de auto een 2de keer naar de dealer ging, had ik alles netjes opgeschreven, dan samen met de hersteller,verkoper en de baas van de garage overlopen en wordt het terug verkl**t.
Toen was ik echt p*ssed off.
Nu is die garage overgenomen door een andere dealer waar ik voorlopig meer vertrouwen in heb.
Vorige week donderdag ben ik es langs geweest om te kijken hoe de herstelling verliep en ze zijn gewoon volledig opnieuw begonnen dus we wachten af.

Vandaag eindelijk de wagen kunnen ophalen, maar moet wel zeggen nu is het echt top afgewerkt.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om tevens een onderhoud te laten geven.
Ook heb ik het sierstuk voor op de uitlaat gekocht en laten monteren, staat een stuk netter dan die stalen pijpjes.

Bovenaan Onderaan