JD Tuning RS Combi

Ralph

Lid
Oke, hier wat cijfertjes voor de nieuwsgierige: ( en ter vergelijking voor de 130i tjes )

0-100> 6sec.
80-120> 4sec.
120-160> 5sec.
100-160> 6sec.

mooie snelheid, blijft toch een leuk speeltje!
Wie heeft vergelijkbare ervaring met de tuning van de RS TDI? Ben benieuwd hoe hard die gaat en met welke koppel!

Ralph

Lid
De RS TDI valt nogal tegen standaard! Deze motor is ook niet geweldig om te chippen.
Storingsgevoelig met name het roetfilter. Max aantal pk's getuned: 220

Nee dan kan je beter gaan voor de 2.0 TFSI!! zeker met chip!

Ralph

Lid
Nu met filmje !!

De eerste video heb ik gemaakt! Schakelen is niet optimaal, maar ja, en camera vasthouden en stuur vasthouden en schakelen.... Volgende filmpje ga ik de camera maar vast tapen ofzo...

Maar goed, ik ben benieuwd naar jullie reacties!! :

YouTube - OCTAVIA RS 2.0 TFSI CHIP

sitechris

Donateur
erg leuk filmpje, maar je opgegeven tijden haal je niet. 100-160 is bv niet 6 seconden, maar zijn er 8 als ik even snel meetel (100 km/h op seconde 14, 158 km/h op seconde 22 van je filmpje. Desondanks, mooie tijden!

ECV

Nieuw lid
Duh, hij zegt zelf dat ie niet op z'n vlotst aan het schakelen is en je ziet ESP/TC ingrijpen dus op z'n snelst zal het niet gaan.

Race Eend

Forumguru
Klopt! JD heeft er al een aantal tot 230 pk getuned, maar ik ben vooral blij met het koppel van 350 Nm. Dat voel je wel... weet je eigenlijk hoe hoog je koppel nu is?

Koppel van Ralph ligt zo tussen de 380-400nm. (dat deed de andere auto met deze softwarestand op de rollenbank). ;)

Ralph

Lid
In z'n 1 en 2 trekt hij "aardig", maar mijn gevoel zegt dat in z'n 3 pas het volledige vermogen wordt afgegeven!

Van de week ff gespeeld tegen een BMW Z3 3.0i. Optrekken ging gelijk op, boven de 100 was ik met tussen acceleraties wel iets sneller.

Ralph

Lid
Alleen hoeft hij 300 kilo minder mee te sjouwen. Ook de luchtweerstand is een stuk lager... dus al met al, een geduchte concurrent!

___JC___

Forumguru
Alleen hoeft hij 300 kilo minder mee te sjouwen. Ook de luchtweerstand is een stuk lager... dus al met al, een geduchte concurrent!

Nee joh, dingen wegen ook bijna 1.300kg. Scheelt misschien 75kg in jouw nadeel. 6 in lijn is zwaar he :grin:

Bovenaan Onderaan