Ik schrijf ook "een beetje" anti, het blijft een beetje de boel foppen en je krijgt nooit het meest optimale resultaat, ik zou zelf wachten tot gewone chiptuning mogelijk was, al dan niet via OBD, pas als dat überhaupt niet zou kunnen en ik persé meer vermogen zou willen zou ik voor zo'n externe box gaan, dan is wel JD daar de aangewezen persoon voor overigens, aangezien ze er daar veel ervaring mee en kennis van hebben.Hoezo anti, Corne? Het is weliswaar iets minder fraai, maar doet toch niet veel onder en risico's zitten er ook niet aan, mits je het wel hebt over een goeie (externe ecu), zoals van JD
Klopt idd Luuk, daarom schreef ik al, als ik voor een externe box zou gaan het er dan 1 van JD zou zijn, die heeft IMHO momenteel het beste wat er op het gebied van externe boxen te koop isCorne, volgens mij werkt de externe ECU van JD als een op zichzelf staande computer die e.e.a. aanstuurt.
Dus niet een fopbox die valse signalen doorgeeft, dat is natuurlijk wel een groot verschil!
Al is een OBD tuning natuurlijk vrijwel altijd mooier.
nog wel via externe box.... Dan is er volgens mij nog niets gekraakt.Zag net op facebook dat JD er in geslaagd was om de Golf 7 GTI 2.0 tfsi te tunen , het resultaat mag er zijn :
430 NM en 275 PK , nog wel via externe box , tzt volg ook OBD tuning met nog meer power.
Goed nieuws dus voor alle PK liefhebbers met een nieuwe RS ......![]()
Het schijnt dat men er meer dan 1 jaar over heeft gedaan om het te realiseren omdat er schijnbaar ook hiervoor beveiligingen waren, dus wel gekraakt.nog wel via externe box.... Dan is er volgens mij nog niets gekraakt.
Tja, dat houd je haast niet tegen. Enigste wat hij kan doen is zorgen dat er niet uitgelezen kan en volgieten met hars. Of dat ook met een externe box kan geen idee. Voor de rest kun je het kopieeren moeilijker maken en kenmerken aanbrengen zodat je als je een kopie aantreft de jatter ermee om de oren kan slaan. Maar tja die ontkent dan.JD zal op den duur zelf ook nog beveiligingen moeten aanbrengen voor kopieerders te slim af te zijn.. anders al dat werk en een ander gaat er gewoon mee lopen..