JD heeft de code gekraakt van Golf 7 GTI 2.0 tfsi & Octavia RS 3

plaza

Forumguru
Zag net op facebook dat JD er in geslaagd was om de Golf 7 GTI 2.0 tfsi te tunen , het resultaat mag er zijn :
430 NM en 275 PK , nog wel via externe box , tzt volg ook OBD tuning met nog meer power.
Goed nieuws dus voor alle PK liefhebbers met een nieuwe RS ......:thumbsup:

CDK

Forumguru
Ik las het idd, heel goed bezig daar bij JD!! jammer dat het via OBD nog niet mogelijk is, want ik blijf toch een beetje anti externe box helaas.

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Hoezo anti, Corne? Het is weliswaar iets minder fraai, maar doet toch niet veel onder en risico's zitten er ook niet aan, mits je het wel hebt over een goeie (externe ecu), zoals van JD

CDK

Forumguru
Hoezo anti, Corne? Het is weliswaar iets minder fraai, maar doet toch niet veel onder en risico's zitten er ook niet aan, mits je het wel hebt over een goeie (externe ecu), zoals van JD
Ik schrijf ook "een beetje" anti, het blijft een beetje de boel foppen en je krijgt nooit het meest optimale resultaat, ik zou zelf wachten tot gewone chiptuning mogelijk was, al dan niet via OBD, pas als dat überhaupt niet zou kunnen en ik persé meer vermogen zou willen zou ik voor zo'n externe box gaan, dan is wel JD daar de aangewezen persoon voor overigens, aangezien ze er daar veel ervaring mee en kennis van hebben.

Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Allememaggies! Stage 1 275pk met nog meer potentie na chippie..

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
ok, duidelijk, Corne. Zo denk ik er ook over. Heb ook al een paar keer geprobeerd bij JD de box in te wisselen tegen OBD, maar dat laatste lukt (nog) niet bij mijn auto.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Zijn er nog steeds 1.2 TSI-tjes die niet OBD aangepakt kunnen worden?

Ik zie namelijk bij de Yeti op de website niets vermeld staan dat hij alleen met externe box aangepakt kan worden. En als ik dit lees: "De externe computer wordt dan incl zijn eigen kabelboom geplaatst in het motorcompartiment. Modellen waarbij deze manier van tuning van toepassing is, worden expliciet vermeld bij ons op de site." Zou OBD ook op de 1.2 Yeti mogelijk moeten zijn?

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Corne, volgens mij werkt de externe ECU van JD als een op zichzelf staande computer die e.e.a. aanstuurt.
Dus niet een fopbox die valse signalen doorgeeft, dat is natuurlijk wel een groot verschil!
Al is een OBD tuning natuurlijk vrijwel altijd mooier.

Rosinfield

† In Memoriam
@Noord: niet voor niets schreef ik "bij mijn auto". Bij andere lukt het wel, alleen zit op de mijne blijkbaar een sw-versie die (nog) niet kan worden uitgelezen. Raar maar waar.

CDK

Forumguru
Corne, volgens mij werkt de externe ECU van JD als een op zichzelf staande computer die e.e.a. aanstuurt.
Dus niet een fopbox die valse signalen doorgeeft, dat is natuurlijk wel een groot verschil!
Al is een OBD tuning natuurlijk vrijwel altijd mooier.
Klopt idd Luuk, daarom schreef ik al, als ik voor een externe box zou gaan het er dan 1 van JD zou zijn, die heeft IMHO momenteel het beste wat er op het gebied van externe boxen te koop is

___JC___

Forumguru
Jammer dat de RS niet met het mechanisch diff van de GTI geleverd wordt want dat lijkt me met dit soort waardes wel erg nuttig..

• Leuk
Waarderingen: CDK

muurman

Senior Member
Een moderne externe boxed fopped nog altijd de boel. Alleen is deze nu programeerbaar . Hierdoor kun je het foppen bepalen door oa rekening te houden met toerental, turbodruk e.d.
Als je vroeger een box voor een tdi had kon je dit mooi zien, dan had je bv extreem rook onderin.
( niet alleen met powerbox, sommige "tuners" konden en kunnen ook niet meer dan even bv 20% brandstof erbij..... )

muurman

Senior Member
Zag net op facebook dat JD er in geslaagd was om de Golf 7 GTI 2.0 tfsi te tunen , het resultaat mag er zijn :
430 NM en 275 PK , nog wel via externe box , tzt volg ook OBD tuning met nog meer power.
Goed nieuws dus voor alle PK liefhebbers met een nieuwe RS ......:thumbsup:
nog wel via externe box.... Dan is er volgens mij nog niets gekraakt.

Joske

Forumguru
JD zal op den duur zelf ook nog beveiligingen moeten aanbrengen voor kopieerders te slim af te zijn.. anders al dat werk en een ander gaat er gewoon mee lopen..

muurman

Senior Member
JD zal op den duur zelf ook nog beveiligingen moeten aanbrengen voor kopieerders te slim af te zijn.. anders al dat werk en een ander gaat er gewoon mee lopen..
Tja, dat houd je haast niet tegen. Enigste wat hij kan doen is zorgen dat er niet uitgelezen kan en volgieten met hars. Of dat ook met een externe box kan geen idee. Voor de rest kun je het kopieeren moeilijker maken en kenmerken aanbrengen zodat je als je een kopie aantreft de jatter ermee om de oren kan slaan. Maar tja die ontkent dan.

Bovenaan Onderaan