Jazz.: Octavia MKII 2005 1.6 MPI Elegance

Jazz.

Lid
Sinds deze week ben ik in het bezit gekomen van mijn Skoda. Het is een 1.6MPI in de Elegance uitvoering geworden. Mede door de bewezen betrouwbaarheid, de uitrusting, kleur en bovenal de aankoopprijs ben ik voor dit exemplaar gegaan. De auto heeft net de twee ton gepasseerd en is afkomstig van de tweede eigenaar en is altijd dealer onderhouden. De auto kon bij aanschaf wat detail-liefde gebruiken en was wel toe aan een flinke poetsbeurt. Ik ben echt blij verrast met de auto, zoals de lak geworden is na het poetsen. Aan de binnenkant ben ik nog niet toegekomen, maar dat is net zo hard nodig als buiten.

Her en der is er een keertje wat gespoten en ook de bumpers hebben geen schadevrij verleden, getuige de schaafwonden op de voorbumper. Verder een paar kleine deukjes en wat plekjes waar een lakstift van pas komt.

Het rijdt vertrouwd, stuurt lekker en zit bovenal heerlijk. Komende tijd maar eerst eens rijden en dan maar zien wat ik er mee ga doen. Ik heb wat nieuwe onderdelen besteld voor het interieur omdat het wat sleets raakte. Verder zoek ik nog een nieuw stuur en een knappe radio. Voor buiten heb ik twee sets winterbanden (16inch audi a3 wielen en banden voor de huidige velgen) en als de zomerbanden op zijn (nog 1-2 jaar) zoek ik een mooi setje LM.

Op technisch vlak is de aircocompressor vorige maand vervangen en is de versnellingsbak onlangs gereviseerd. Dus daar kan ik voorlopig ook weer mee vooruit. Bij de airco moet ik nog even wat uitzoeken, hij koelt niet helemaal lekker. Wordt vervolgd.

DSC_0195_zpsfmcipw0n.jpg

DSC_0186_zpskvbfy61v.jpg

DSC_0219_zpskuvqr5em.jpg

DSC_0213_zpsqweeddmo.jpg

DSC_0200_zpsuxuskh8o.jpg

DSC_0202_zpsbr1xi9ja.jpg

DSC_0209_zpspcnj1wh9.jpg

DSC_0198_zps7x65po9e.jpg

DSC_0218_zpsosktacgh.jpg

DSC_0188_zpsxcisc0iy.jpg



ps. welke kleur is dit eigenlijk?
 

Jazz.

Lid
Thanks!

Helaas waar ik al bang voor was, is de airco niet volledig gefixed door de verkoper. Het systeem is lek en ook het expansieventiel doet niet wat hij moet doen. De nieuwe pomp is gelukkig niet beschadigd.

Hij lekt op het filter-drogerhuis waar de bekende kunststof dop is gaan lekken op de aluminium houder. Hij is met geen mogelijkheid los te krijgen. Dus moet helaas de gehele condensor vervangen worden :wavecry:
 
Bovenaan Onderaan