Japanese Power tussen de Skoda's

erikkie

Senior Member
Dat is een open deur. Alhoewel ik voor mijn Skoda toch wel vrij vaak complimenten krijg.

Die van mij leek wel op die van jou, maar die van jou is nog wel stuk beter aangekleed. (Y)
Maar blijf het bijzonder vinden dat zoveel mensen die weinig met auto’s hebben opeens wel op je auto reageren als je met een standaard Audi komt en niet als je met een “dikke” Skoda” aankomt.

Als je de keuze hebt, iig lekker rijden wat je zelf leuk vindt
 

B.Stuurder

Forumguru
Als je de keuze hebt, iig lekker rijden wat je zelf leuk vindt
Die had ik en voor mij is de Skoda perfect hoor, zoals ik hem nu rijd. Volledig aangekleed, snel en betaalbaar qua bijtelling. De buurman kan wat mij betreft krijgen wat Rooie Jozef had, ik ga voor hem niet krom liggen.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik koop ook naar eigen goeddunken en financiële mogelijkheden ook al zijn de Skoda forumleden het er niet mee eens :tegek:
Franse Power tussen de Skoda's:maakmegek:
 

Japanese Power

Donateur
“Feest” van herkenning bij de meeste van jullie. Ik geniet met volle teugen van mijn beer. Nog geen seconde spijt gehad van mijn overstap. Ik weet dat ik nu pas 8000 van de 150000 KM heb gereden maar ik verlang tot op heden geen moment terug naar m’n Prius ;). Elke rit is een feestje.
 

dirkie996

Forumguru
Bij mij op 't werk, is het net zo. Een poetsvrouw loopt al maanden te pochen over "haar" Mercedes, zo van : Amai, mijn wagen is te groot om op één parkeervak te krijgen, of zo van: Zeg, die 30km/u, daar kan ik m'n wagen niet op houden, hoor, die is veel te snel en niet gemaakt om zo traag te rijden.
Wanneer je dan gaat kijken naar de bewuste Mercedes, is het, neen geen CLA AMG, maar 'n CLA 180d( met zo'n 1.5 dci tuffertje van Nissan erin):deuk:.( Maar ja, komende van 'n Mercedes C180d van de eerste generatie, voelt alles snel aan, zeker?)
Tegen mij zei ze dan: ach heb je 'n Skoda gekocht? Voor z'n geld geen slechte auto, zeker? Weet zij veel dat m'n RS meer kost dan haar spaarversie met ster erop.
Ach laat de mensen maar denken, ik geniet iedere rit van m'n wagen, en dat is het enigste dat telt voor mij, en ja, soms geniet ik er ook van, als zo'n jonge yuppie manager met z'n Audi A4 leasebak, links naast me komt postvatten aan de verkeerslichten, en me dan met zo'n meewarige blik bekijkt van : " ach nog één die zich geen Audi kan veroorloven".
Maar aan de volgende verkeerslichten, komen ze zich niet meer naast, maar nu achter me plaatsen, en schiet er van die blik niet veel meer over.:D.
 

Horkje

Forumguru
Ben ik dan de enige Skoda rijder waar ze wel af en toe hun nek omdraaien? Of ligt dat misschien dan toch aan iets anders :arghh:


Zonder gekheid. Ik heb bij mij in de straat veel positieve reacties ontvangen sinds er bij ons een Skoda voor de deur staat. Rijders van Mercedes, een flinke Volvo T8 en een echte Yeti rijder bijvoorbeeld.

In mijn familie was er vooraf ook eerst gelach toen ik zei dat ik met een nieuwe Skoda bezig was. Je gaat de logo’s er toch zeker wel afhalen? Dat soort opmerkingen. Ik sta er boven zeg maar. Inmiddels heeft iedereen erin gezeten en was iedereen het er toch wel mee eens dat het een hele dikke en mooie complete bak is. Zo, mooie navigatie en ook goed geluid zeg. Mooie bekleding zeg. Is dat echt alcantara? Wow voetverlichting? Huh, zo kan je zelfs de kleur van de ledstrips aanpassen? Tof hoor dat panoramadak dat open kan. Zo zo. Rijdt dan zeker wel aardig?? Ja. Het rijdt eigenlijk nog beter als mijn Mazda zes die ik had. Stukje rijden? Zo nou inderdaad, lekkere auto hoor.....

Weet je, vroeger wilde iedereen op school er ook vaak bij horen. Dan moest je schoenen of broeken van een bepaald merk hebben. Achteraf wordt je ouder en wijzer en besef je dat het daar eigenlijk helemaal niet om gaat. Maar toch lijkt het nog steeds zo als het blijkbaar gaat om auto’s merk of imago.

Ik zeg “Simply clever” en meer dan dat...
 

Japanese Power

Donateur
Ben ik dan de enige Skoda rijder waar ze wel af en toe hun nek omdraaien? Of ligt dat misschien dan toch aan iets anders :arghh:
Nee hoor, er zijn gelukkig ook positieve reacties. Zelfs duimpjes op de snelweg en bij het verkeerslicht. Maar van je familie verwacht je zo’n dooddoener niet. En daar heeft @EdK inderdaad gelijk gekregen. Het is soms negatief. Maar ook veel positief. Alleen het negatieve komt soms uit hoeken waar je het niet van verwacht...
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ben ik dan de enige Skoda rijder waar ze wel af en toe hun nek omdraaien? Of ligt dat misschien dan toch aan iets anders :arghh:
Je woonde toch in een buurt met alleen Amisch mensen ??? Tsja dan is t wel logisch natuurlijk....:deuk::deuk:
 

Nick2203

Forumguru
Heel herkenbaar allemaal! Afgelopen week zat ik met een van de collega directeuren te praten over nieuwe "Value Propositions" die we aan het ontwikkelen zijn. Gedurende dat gesprek vergelijkt hij het nieuwe product met een Audi, en geeft aan dat je als produkt toch niet met een Skoda vergeleken wil worden...

Ik had de week ervoor net mijn Kodiaq opgehaald, dus deze opmerking prikte al een beetje, maar ik dacht "vooral niet reageren". Sommige mensen weten immers niet beter.

Gisteren parkeer ik mijn Kodiaq dus naast zijn V70, waardoor zijn auto "onzichtbaar" geworden was vanaf het kantoor.
Einde dag lopen we samen naar buiten, zegt 'ie "wow dat is een grote bak, wat is dat voor een auto?". Jullie kunnen mijn reactie vast al wel raden ... "dat is mijn nieuwe Skoda Kodiaq, van dat merk waar je echt niet mee geassocieerd wil worden".

Enigzinds aarzelend moest hij bekennen dat hij hem toch wel heel mooi vond, en nadat ik hem vertelde wat hij kostte, zag je zijn verbazing, en maakte mijn dag helemaal goed door er aan toe te voegen "misschien moet ik ook maar eens voor zoiets gaan kijken"...

Jullie begrijpen dat de glimlag nog het hele weekend op mijn gezicht zal blijven plakken :yeehaa:
 

leon-cupra

Forumguru
Zelf nog nooit negatieve reacties gehad op de skoda (wel paar keer op mijn rijstijl :deuk:). Positieve reacties ook niet. Niemand die vraagt om een ritje mee te maken. 1 iemand , een collega, heb ik eens meegepakt met de vRS. Was wel ferm onder de indruk van de motor.

Wel "grappig" om te lezen hoe Skoda-eigenaars het dan wel nodig vinden om hun aankoop te rechtvaardigen of de anderen toch even op hun plaats willen zetten.
 

leon-cupra

Forumguru
Dat is niet exclusief voorbehouden aan Skoda eigenaars/berijders ;) .
maar huidige Skoda eigenaars hebben er toch precies meer "last" van. 10 jaar geleden reed alleen de rationele autorijder in een Skoda en nu rijdt een autoliefhebber ook Skoda en oei, wat doet het "pijn" als men de wagen toch nog steeds onderschat.
 
Bovenaan Onderaan