Japanese Power - T5 California

Japanese Power

Donateur
Nacht 4 stonden we op een kleine camping met uitzicht op het Mont Blanc bergmassief. Soms moeten we even een camping pakken om te douchen.

IMG_1223.jpeg

IMG_1243.jpeg

Afgelopen nacht stonden we bij een agriturismo in Italië en dat was echt fantastisch. Het contact met zo’n lokale boer is echt top en je hebt het hele landgoed tot je beschikking zonder andere camperaars.

IMG_1315.jpeg

IMG_1316.jpeg

IMG_1309.jpeg

IMG_1365.jpeg

IMG_1368.jpeg

Japanese Power

Donateur
Gistermiddag thuisgekomen van onze spontane trip. Veel gezien maar ook best wat gereden. Was erg gaaf door gebieden te komen waar we nog nooit zijn geweest en nu absoluut naar terugwillen.

Ik zal, als ik tijd heb, wel een verslagje achterlaten hier. Nu is het even voorbij en ligt de focus weer op werken ;)

P.S. Volledige reisverslag staat op Polarsteps voor de liefhebbers: https://www.polarsteps.com/Jolikids...nknown?s=4590933f-87d5-457b-8957-af93debfa6ab

IMG_2336.png

Japanese Power

Donateur
Tsja. Ik zou nog wat meer plaatsen maar ik merk dat ik hier steeds minder op het forum ben en reageer. Gezin is pittig en met name de jongste kost ons veel tijd. Daarnaast is de Cali een schot in de roos. Na onze meitrip zijn we nog 3 weekenden weggeweest. Het is zo’n heerlijke aanvulling op ons leven, dat hadden we echt veel eerder moeten doen.

Maar goed: plaatjes. De zesde dag van onze trip hebben we een bizar gave locatie gevonden. Dik 600 meter klimmen om bovenop een verlaten alm te komen waar een verlaten zomerboerderij staat. Midden in de wei, uitzicht 10 kilometer ver naar het andere bergmassief met een breedte van 30 kilometer. Echt waanzinnig.

IMG_1536.jpeg

IMG_1562.jpeg

IMG_1587.jpeg

IMG_1870.jpeg

IMG_1880.jpeg

IMG_1893.jpeg

Japanese Power

Donateur
Afijn. De april-mei trip was erg tof, de Cali heeft zich voortreffelijk gedragen en we hebben 9 landen in 10 dagen doorkruist. Lekker touren en onbekende plaatsen ontdekken. ‘s morgens niet weten waar je ‘s middags terecht komt. Onderweg de volgende locatie uitzoeken. Echt superleuk om zonder enige vorm van planning rond te kachelen.

Nadien hebben we nog 2 weekenden gedaan, vrijwel alles logeren bij de boswachter of via de natuurcampings. Een mooi leven ;)

Dinsdag gaat de Cali een paar daagjes naar het VW campercentrum: een nieuwe hemel plaatsen onder het hefbed. Na 18 jaar gaat ook deze loslaten. En verder wordt hij van binnen nog steeds verder gepersonaliseerd. De wrap/sticker aan de buitenzijde is toch weer anders geworden maar voor de zomervakantie moet deze er wel op zitten.

IMG_2449.jpeg

IMG_2666.jpeg

IMG_2983.jpeg

IMG_2984.jpeg

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
‘s morgens niet weten waar je ‘s middags terecht komt. Onderweg de volgende locatie uitzoeken. Echt superleuk om zonder enige vorm van planning rond te kachelen.
Dit zijn de mooiste vakanties ( lang of kort )
Vroeger dat ik alleen het A rijbewijs had vele vakanties op die wijze gedaan.
En later met de auto meerdere keren ook op deze wijze gedaan.
Noorwegen bijvoorbeeld aankomst en vertrekdag wel wat geboekt, verder was er niets geboekt dus was het s'morgens op pad en rond de klok van 14 a 15.00 uur een supermarkt zoeken en avondeten etc inslaan en dan al rijdend naar een chalet zoeken op mooie lokatie.
En tsja was de omgeving daar mooi dan ipv 1 dag dan 2 dagen boeken als dat mogelijk was ...
Op werk zitten collega dan te praten dat ze 3 of 4 weken daar en daar naar toe gaan ( voor de 5 keer of meer )
En dan is het tegen mij van waar ga jij naar toe ??
Ehhhh die datum dan ben ik vrij en die datum ben ik weer terug, en als ik terug ben moet je maar vragen waar ik geweest ben !
We trekken deur achter ons dicht en we rijden richting D uitsland of Belgie en daar zien we verder en dat 3 weken lang...
Jeboekt niets ?? Nee we boeken niets en hebben elke nacht onderdak...

Tsja meerdere collega snappen het niet dat we op die manier vakantie kunnen houden

Tsja ik zou niet anders willen.........heerlijk

Japanese Power

Donateur
Zo herkenbaar Ed. Toen we april vertrokken haalden we vrijdag onze jongste met de camper uit school. De vraag was: gaan we naar het Noorden of zakken we af naar het Zuiden. Het werd de 2e, ter plekke Antwerpen in de navi ingeklopt en onderweg de route naar de bestemming voor die nacht (die vanaf de achterbank was uitgezocht) ingegeven. En zo reisden we alle 10 dagen.

• Geweldig
Waarderingen: EdK

Japanese Power

Donateur
Toch wel met glasvezel sterrenhemel erin ?? :koffie:
Nee hoor, die zit al 19 jaar (zolang we hier wonen) in het plafond boven ons bed. Maar in de Cali blijft het gewoon zonder sterretjes.
Als we die echt willen zien doen we de ramen van het hefdak maar open in de nacht, zitten toch horren voor.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan