Japanese Power - Aygo - ons oranje monstertje

Japanese Power

Donateur
Die CC is om te bouwen. Op het engelse forum een aantal mensen gelezen die het pookje van speed-limiter hebben laten vervangen door een pookje van een CC. Voor mij was het ook een issue maar de kids vinden het beiden geen probleem. Tot nu toe dan ;) Aangezien de kids er de meeste KM in zullen maken zullen zij het ervaren ;) Het betreft een private lease dus met ombouwen ben ik sowieso voorzichtig.
 

Japanese Power

Donateur
En ja, John Gold bestaat nog. In de laatste Yaris TS van vrouwlief zat die maar wat een waardeloze bediening was dat.
Wellicht zou het ooit wel wennen maar ik prefereer de eenvoud van het VAG CC-pookje ;)
 

hemi24

Forumguru
Het betreft een private lease dus met ombouwen ben ik sowieso voorzichtig.

Gebruikte auto in de PL..? :pieker:
De kop is eraf, dus zoveel kun je er niet aan afschrijven en aan onderhoud kost zo’n ding ook geen drol; ben eigenlijk wel benieuwd wat je motivatie daarachter is geweest?
 

Canon-Eye

Forumguru
De Tempostat van VDO schijnt ook nog te bestaan. Qua bediening met een simpel hendeltje veel overeenkomst met wat bij VAG gebruikelijk is.
Heb daar in het verleden heel goede ervaringen mee opgedaan: heeft vanaf 1988 gedurende 14 jaar dienst gedaan in 3 opeenvolgende auto's, telkens overgezet totdat ik in 2002 de eerste auto met affabriek CC Kreeg (Fabia1c).
 

Japanese Power

Donateur
Een PL is altijd duurder als je alles bij elkaar optelt. Totdat ik m’n eerste leaseauto kreeg 13 jaar geleden kocht ik alles blindelings tweedehands van Toyota. Probleem is echter als nu zoekt op een jonge A-segmenter je achterover valt van de prijzen. Sommige prijzen voor een auto van 4 jaar met relatief weinig km op de teller liggen bijna gelijk aan de nieuwprijs destijds. Voor een jonge bestuurder niet leuk meer.

Nu rijdt dochterlief een jonge en complete auto, volledig onbezorgd, alle onderhoud via de Toyota-dealer, 15K per jaar, incl alle extra’s + winterbandenregeling. Geen sores over verzekering, onderhoud en wegenbelasting.

En ja: het is na 4 jaar sturen opgeteld duurder. En nee: ze hoeft nu niet in 1 keer al haar spaargeld op te maken maar betaald de auto maandelijks met de vergoeding van de reiskosten van de werkgever en met een deel van haar salaris.

Dat is het verhaal van de vork en de steel @hemi24.

Los daarvan. Deze auto 2e-hands leasen. Ja en? Auto is in volledige nieuwstaat met net 20K op de teller. Hij is als het ware net ingereden… wat is er mis met “2e-hands” leasen? Je kunt ook nieuw leasen, ben je een flink poepie meer geld kwijt per maand voor een soortgelijk auto en dan heb je 1 minuut 0 km op de teller. Als je de showroom verlaat is hij al tweedehands. Incl. dat je hem zelf hebt uitgezocht en een jaar hebt mogen wachten… ik zie het voordeel niet zo.
 

Eltjo

Forumguru
Dat is een lekker kleurtje en een goede combi met zwart. Ik zag 3 uur geleden er zo een staan en zie nu dit topic voor het eerst. Hier voor de deur ook een (metallic) oranje auto voor de deur. Een Trevis die in die kleur ook het mooist is.
In wit of grijs is het maar een saaie verschijning.

Veel plezier ermee !
 

hemi24

Forumguru
Ik was gewoon benieuwd naar de reden erachter… :troost:

Als je zegt dat je (of je dochter) er nu niet een grote som spaargeld in hoeft te stoppen, klinkt dat prima toch?

Je betaald uiteraard wel voor die “financiële dienst” zoals je zelf ook al aangeeft, maar dat is dan de afweging.
 

Tees

Donateur
Sommige prijzen voor een auto van 4 jaar met relatief weinig km op de teller liggen bijna gelijk aan de nieuwprijs destijds. Voor een jonge bestuurder niet leuk meer.

Waar is de tijd gebleven dat een eerste auto best 20 jaar oud mocht zijn? Ik zal t nog wat gekker maken: mijn jongste auto ooit staat nu voor de deur, gekocht met 10 jaar oud. Ik vind de bedragen die je voor jongere autos neer moet leggen zo veel dat ik dat geld liever aan iets anders besteed. Maar ieder z'n eigen afweging daarin natuurlijk!
 

hemi24

Forumguru
Daarbij: ik wil m’n kinderen over een aantal jaren ook het liefst een jong gebruikte auto(otje) gunnen, maar ze moeten ook leren dat sparen en werken voor iets gewoon dé norm is en dat niet de hele wereld bijelkaar geleend kan worden.
Als het kan is het mooi, maar anders moeten ze gewoon een treetje verder onderaan de ladder beginnen…
Iets wat ik in huidige maatschappij wel een beetje mis, maar tot zover mijn :ot: bijdrage…
 

Japanese Power

Donateur
Haha. En ons oranje monstertje heeft het prima gedaan de afgelopen vakantie al moesten we soms even terug van 5 naar 4 naar 3 om met het driecilindertje de 3000 toeren en hoger te houden om op die lange Ardense klimmen de vaart erin te houden. Maar ik blijf het een fantastische kleur vinden. Waar je hem ook ziet staan ;).

IMG_7848.jpeg
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Het is gewoon een geweldig kleurtje!
Het enige wat ik persoonlijk een beetje jammer vind aan deze facelift Aygo zijn die 'wallen' onder z'n oogjes (koplampen). Misschien bedoeld om hem iets bozer te laten ogen .. maar dat had voor mij niet zo gehoeven.

De pre-facelift oogt wat minder 'vermoeid'. ;)
Schermafbeelding 2023-08-20 211854.png

Maar ze ogen in ieder geval beide vlotter dan de nieuwe AygoX. :sneaky:
 

Japanese Power

Donateur
Ha ja. Daar hadden wij het hier thuis ook al over. Waarom nou doe vorm onder de koplampen. Waarschijnlijk om toch de X in de vorm te houden. Daarentegen zit de DRL er bij de oude een beetje ingeplakt en zit het nu mooie in de lampunit verwerkt.
 

Japanese Power

Donateur
Amai amai. Gisteren een schadeformulier zitten invullen met dochterlief. Ze reed op een parkeerplaats en er komt ineens iemand met een Golf achteruit z’n parkeervak uitrijden. Een doffe dreun en een aantal plooien en bulten rijker.

Oef. Vraag aan de tegenpartij: “U heeft toch parkeersensoren op uw auto?” “Ja, dat klopt, maar die werken niet…” De schade aan de tegenpartij was niet zichtbaar. Des te meer in ons monstertje. Los van het voorscherm en het portier heeft ook de spiegel een klap gekregen.

Schademelding ligt nu bij de LM. Niemand doet zoiets met opzet maar het kost je zoveel nutteloze tijd…

IMG_9559.jpeg IMG_9558.jpeg IMG_9557.jpeg
 

Tees

Donateur
Vervelend zoiets. Gelukkig alleen blikschade, en zo te horen gaat die wel vergoed worden. Dan is t alleen de tijd die erin gaat zitten om alles geregeld te krijgen.
 
Bovenaan Onderaan