Jae's automobielen

Jae

Actief lid
Nog twee dagen en ik ben Rapid rijder. Nog twee dagen moet ik het hier mee doen. Een VW high Up. Heerlijke auto. Nooit geen problemen mee gehad. Heerlijke rijeigenschappen. Maar een beetje klein. up1.jpg
 

hemi24

Forumguru
Prima auto zo'n Up!, zeker voor z'n formaat rijdt het prima!

Vraagje: ligt het aan de lichtinval, of heeft jouw Up z'n neus gestoten?
 

Jae

Actief lid
Da's de lichtinval. Geen schade aan deze auto op een deukje in het portier en eentje in het rechter voorspatbord na. Deze laatste zat er al in toen ik de wagen kocht.
Deukje in het portier weet ik niet hoe dat gekomen is. Waarschijnlijk ergens op een parkeerplaats. Vermoedelijk op het werk. Parkeer de auto nu altijd zo dat er geen anderen naast staan. En als er wel 1 naast kan staan altijd aan de instapzijde zodat ik het meteen zie als er wat mis is.
 
Laatst bewerkt:

RodeKo

Actief lid
leuk wagentje; ik heb er een gehad als leen auto. met 2.02 paste ik daar nog prima in.. kids vonden het prachtig! :D
 

Jae

Actief lid
Wow. Gisteren gehaald en inmiddels honderdvijftig kilometer gereden. By far the best driving car I ever had! Wat een reismaatje! En alhoewel ik normaal gesproken maar 30 km per dag afleg. Vijftien heen en vijftien terug is het toch een reis. En niks ten nadele van de Up maar dit is zoveel comfortabeler. Nou ja het past bij mijn leeftijd zal ik maar zeggen.

Heb ik een grotere auto nodig?
NEE

Geeft de auto me status?
NEE

Maar ik ben er blij mee! Wat een gebakje!
Bijna zes jaar oud en ex lease heeft zijn gebruiker sporen achter gelaten. Maar toch een mooie basis for the rest of my life. Met andere woorden ik ga hem vertroetelen.
 

Japanese Power

Donateur
Geen idee. Zal de site van de inruilende partij in de gaten houden. Hij staat er nog niet op tot nu toe.
Soms kan dat best lang duren. Mijn Kodiaq is 27-12 ingeleverd en ik check dagelijks het kenteken. Maar nog steeds niet te koop. Heb op alle grote autosites een mailnotificatie aanstaan maar nog steeds zit m’n oude beer er niet tussen…
 

Jae

Actief lid
W'rom zijn de bananen krom? En waarom rij ik een Rapietje?

Een lang verhaal. Laten we beginnen bij de aanvang.

Geboren in een Kever? Nee net niet. Mijn vader kreeg zijn eerste kever pas in 1960. Ik was toen net anderhalf jaar oud.
Uit de overlevering van mijn moeder heb ik begrepen dat ik het liefst was als ik in de "kattenbak" lag. Je weet we die kleine ruimte achter de zetel voor de achter passagiers. Door Volkswagen aangemerkt als stau raum Nou ja daar lag ik dan. Onwetend van de grote boze wereld.

Maar het mag duidelijk zijn. Op een of andere manier heeft mijn bedje in de kever de voorliefde voor Volkswagens bewerkstelligd. Dus vanaf jongs af aan ben ik Volkswagen man.

Duizenden auto's verder ben ik beland bij mijn Rapietje. Nou ja Duizenden is een groot woord. lol. Maar kort bij de honderd zal; het wel zijn. Het was laat in de jaren 80 toen ik op zoek was naar een nieuwe auto. En nieuwe bedoel ik ook echt nieuw. Dus fonkelnieuw af fabriek. De besteedbare financiële ruimte beperkte mijn keuze. Maar 1 was de Rapid!



Wordt vervolgd
 

Jae

Actief lid
Maar nu dus mijn eerste Rapid. Wat moderner en voorwiel aangedreven. Vandaag tikte ik de 444,4 km aan die ik er mee gereden heb. Je merkt wel ik ben geen kilometervreter. Maar het waren prettige kilometers. Alles staat nu nog in het teken van de wagen ontdekken. Ik had nog nooit een wagen met zoveel opties, En ik lees me hier in in het forum om alles te ontdekken. Da's soms best lastig ;) Ondertussen geniet ik gewoon van de Rapid.
 

Jae

Actief lid
En we zijn ongeveer anderhalf duizend kilometers onderweg in de Rapid. Meestal woon werk verkeer. Dat heet 15 km heen en evenzoveel km's terug. Volgens de boordcomputer 1 op twintig als beste score en 1 op vijftien als slechtste. Geen idee of die boordcomputer betrouwbaar is voor wat betreft de werkelijke waarden overigens. (gemiddelde over lange tijd 1 0p 18) Maar wel prettige kilometers moet ik zeggen. Mis ik de Up!? Je best wel. Een echt stads rakkertje. Maar deze auto heeft zoveel meer ruimte en meer luxe uitgevoerd (alhoewel ik een high up had) Zelfs de high up van Volkswagen is een instappertje van het Volkswagen concern vergeleken met deze Skoda. En ondanks dat ik superblij ben met de wagen, zit er wel een wishlist aan te komen. I'll keep you all posted.
 
Bovenaan Onderaan