Ja Ja !!!! Hij is er, Sinterklaas natuurlijk, maar ook ....Mijn Octi !!!

Jeaneman

Nieuw lid
Na Lang wachten is hij er eindelijk, mijn black magic 02 Combi BL Elegance 1.4 TSI......:489:
Helaas kan natuurlijk niet alles niet in een keer goed gaan (missen verschillende optie's waaronder de ABT):407:
Maar goed, wat een geweldige auto, .....en die motor....geweldig.... en dat zonder de ABT !!!! wordt dus nog beter.????:ahum:
Ik ben er achter af blij van, dat de A3, Passat,Jetta en de Exeo niet hebben gewonnen in de keuze...moeilijk was dat...:confused:

Maar deze Octi is GEWELDIG te noemen...Whow man wat een ding...:super:

Ik zal dit weekend eens wat foto's plaatsen. dan kunnen jullie mee genieten..
Ook zal ik jullie laten weten hoe de ABT bevalt(over een week of twee) en of de motor dan NOG BETER bevalt.

Groetjes, Jeaneman

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Dat is een betere surprise dan een chocoladeletter.
Ben benieuwd naar je ervaring na chiptuning ABT.
Hopelijk missen er geen opties die er af-fabriek in hadden moeten zitten want dat is achteraf een hele klus of zelfs niet meer in te bouwen.

WouterO2C

Actief lid
Gaaf hoor, gefeliciteerd! Foto's zou erg leuk zijn inderdaad.

Heb je de 1.4 greentech (20%) en de handbak?

sitechris

Donateur
Is juist beter dat je tuning nog niet erop zit, kun je verschil voor tuning en na tuning goed ervaren. Ik heb ook ooit één keer de fout gemaakt om direct bij aflevering te laten chippen. Nooit doen. Het ging toen ook mis (dealer chipte auto stiekem bij niet kundig vriendje ipv Abt) en het is lastig om dan een oordeel over de tuning af te geven.

Jeaneman

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Stom achteraf....opties te typen...moet natuurlijk zijn : accessoires oftewel extra's.....sorry
Wat er Mist zijn kleine dingen zoals :
ABT Tuning (staat op nalevering)
Kunststof bak voor de kofferbak
Slot set voor de dak dragers
Afneembare trekhaak is geleverd met de verkeerde aansluiting(jager ipv multi-con)
Twee Lifehamers (deze zijn verwijderd door Pon??)

De dealer heeft de auto rijklaar laten maken door Pon ipv eigen werkplaats ivm tijdgebrek daar, en de dealer heeft dit gedaan om tijdwinst
(auto was gepland voor uitlevering Week 42, dit werd 46 en was hij weer naar 48 verplaatst)

Maar voor de duidelijkheid...Ik ben SUPER tevreden met de auto...Echt wat een bak, zelfs de vrouw vindt hem geweldig..

Ik heb inderdaad de 20% AUTO met 6 versnelling handbak. goeie combi. zonder deze 6 bak had ik hem niet willen hebben.echt een nadeel bij de 1.6 TDI(vindt ik)

Voorwat betreft de ABT, klopt inderdaad, zo is de vergelijking beter te maken....maar joh zonder is die ook al snel hoor...ben benieuwd hoe hij straks loopt met de ABT..zal vooral op de snelweg te merken zijn denk ik, bij versnellen bij inhalen etc.

Robbie

Lid
Mooi om te horen dat je er zo super tevreden over bent!!
Wanneer komen de foto's, ben erg benieuwd ;)

Jeaneman

Nieuw lid
DSCN0349.jpg DSCN0350.jpg DSCN0351.jpg DSCN0352.jpg

Hierbij voor de liefhebbers de foto's van mijn niet meer schone Octi.
Black Magic is een mooie kleur, maar is wel goed te zien, wanneer hij vuil word.
Ik heb ook een fotoalbum aangemaakt onder mijn naam.
Groetjes,
Jeaneman

Bijlagen

• DSCN0348.jpg
    DSCN0348.jpg
    70,7 KB · Weergaven: 38

deusjevo

Forumguru
Hmm 2 opmerkingen:

Wat staat ie hoog op z'n wielen.
Uitlaat mooi opgelost trouwens, kan je eens een foto maken van onderaf om te laten zien hoe ze dat in elkaar gebakken hebben op zo'n enkel pijpje?

Jeaneman

Nieuw lid
@deusjevo,
De auto heeft achter Max veren ivm de trekhaak(afneembaar) wellicht komt het daardoor dat hij wat hoog staat ?
De uitlaatdemperpijp is dubbel bij een 1,4 TSI(zover ik weet) en er zijn sierstukken overheen vastgelast. Ik zal hier ook eens een foto van maken, als je dit graag wil weten hoe dit zit.

Gr, Jeaneman

Robbie

Lid
Ziet er goed uit Jeaneman!
Mooi om te zien hoe het er zo uit ziet, ik heb ook de EBL Black Magic Mica besteld :xyxthumbs:

Ik ben het ook wel eens met deusjevo, staat achter inderdaad wat hoger dan normaal.
Ik weet niet of het nu inmiddels al is opgelost bij de Octavia, maar als ik de berichten lees over de achtervering dan zul je veel plezier hebben van de Max veren ten opzichte van de standaard veren.

deusjevo

Forumguru
Ik heb onder mijn O2 een sportonderstel en een vaste trekhaak en zelden problemen met de grond raken.
Ook niet met beladen kofferbak en caravan met kogeldruk van 75 kilo.

Ik heb wel de verbeterde, iets hogere uitvoering van de trekhaak.

Bovenaan Onderaan