ja ja het is weer zover

VEEJAY

Forumguru
Maandag mag ik weer bij de dealer melden.

Dit keer met een dikke schroef in de rechtervoorwiel. Vanmiddag banjde gewisseld, gelukkig trof ik een 205 reserveband band aan. In de Toledo zat een 195 band en dat merkte je wel met 225 banden rondom.

Het enige opvallende is dat er waarschuwingen (met stickers) op de velg staan dat je max 80 kilometer per uur mag. Het lijkt een volwaardige band ook Potenza's.

Wie weet of je echt maar 80 mag rijden met deze band?? En waarom?
 

Wiseguy

Actief lid
Een thuiskomertje is toch alleen maar om te kunnen rijden? Die heeft gewoon niet de eigenschappen van de sloffen die je er op dit moment onder hebt liggen. Of het echt maar 80km/h is, dat durf ik niet te zeggen. Volgens mij ligt er bij mij in mijn O2 gewoon een normale band en geen thuiskomertje.... wel raar trouwens... zou je toch in iedere O2 wel verwachten... /forum/images/graemlins/confused.gif

Hoe dan ook... het is wel balen zeg! /forum/images/graemlins/frown.gif
 

RSTDI

Actief lid
Volgens mijn kan je gewoon rijden met je reservewiel zonder dat je een snelheidslimiet moet aanhouden de snelheids indicatie op de band is volgens mijn H tot 210 km/h.
bij een thuiskomertje is dit M tot 100 km/h.
Maar omdat hij bij jou voorop zit zou ik wel wat voorzichtiger rijden.
Nog altijd beter dan een fles met lekstop en een compressor.
Zoals in mijn oude touran zat.
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik ga voor banden nooit naar de dealer, voor mensen die in of in de buurt van Rotterdam wonen, adviseer ik van Logchem. Veel goedkoper dan de dealer en een superservice.
 

VEEJAY

Forumguru
Het is zeker geen tuiskomertje 16inch 205 banden. Er staat V op de band. Het is trouwens een turanza en geen potenza zag ik vandaag (bij daglicht).
 

Karstieman

Forumguru
Krijg je nu ook gelijk 2 nieuwe voorbanden ?
Ze hebben me altijd verteld dat die per set gewisseld moeten worden...
 

VEEJAY

Forumguru
vandaag bji de sneeuwbal dealert geweest en die hadden helaas niet de apparatuur om de brede banden om de sportvelgjes te doen.

Ik krijg twee nieuwe voorbanden omdat er nog meer 3mm (?!) op zat. De dealert vertelde mij dat 1 band 420 (?!) euro kost.

Het reservewiel kan volgens specs (V type) 180 gaan volgens de dealert, dus er is een zeker veilige marge van 100 km (?!).

Verder zat ik vanmorgen te spelen met mijn maxidot waardoor er een storing optrad en mijn cruisecontrol het niet meer deed (?!). Auto bij de dealert aan vag.com gehangen en nu doet ie het weer.

Morgen weer naar de dealert voor de andere velg waar een nieuwe band om moet.
 

Wiseguy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Overtrokken met bladgoud of zo ??

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/grin.gif PIMP MY RIDE!!! /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/super.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Ik kreeg al een preek van de wat oudere meneer van de dealer. 22.000 en nu al nieuwe banden is niet normaal. /forum/images/graemlins/blush.gif

Ik moet je zeggen dat ik juist weinig met piepende banden rij vanwege het ASR gebeuren. Ik heb met deze auto nog nooit strepen getrokken, eerlijk waar.

Die Potenza's zijn gewoon zwakke banden (?!), ik heb wel meer kilometers gehaald met conti sportcontacts 2 op mijn oude Toledo.
 
Bij mij zit er ook al weinig profiel op, is nog wel door de service beurt heen gekomen maar er staat nu 32.000 op de teller en ik denk dat ik binnen 20.000 andere voorbanden nodig ga hebben. Ik vind sowieso dat de O2 snel spin neigingen heeft, of het ligt aan de uitvoering waar ik in rij. Ben in ieder geval blij wanneer ik van die Touranza´s af ben want volgens mij zijn echt slechte banden.
 
Ik verwisselde vanmorgen op de A12 bij de splitsing Den Haag of Rotterdam vanuit een stilstaande baan naar een rijdende, moest dus ff plankgas optrekken, spint ie in de eerste versnelling, doorgetrokken tot 4500 toeren, vervolgens greep in de tweede verznelling weer de ASR in. Spinnen in z'n twee dus! Dan gaan je banden wel hard!
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Die Potenza's zijn gewoon zwakke banden (?!), ik heb wel meer kilometers gehaald met conti sportcontacts 2 op mijn oude Toledo.

[/ QUOTE ]

Hmm, als ik het kilometrage van de winterbanden aftrek, dan zit ik nu op 25k met de S-03's (nog slijtgrager dan die 050's van jou - of waren het nou 050A's?). Ik denk dat ik nog wel een zomer ermee door kan. Grappig genoeg zijn de achterbanden verder heen dan de voorbanden - is toch het verschil tussen 4x4 en FWD. Ik merk dat ik vaak op hoge snelheid in de bochten 'hang', met alle druk op het buitenste achterwiel, dus dat kan wel kloppen.

Dus rij ik nu als een trut of rij jij als een waanzinnige? /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan