Ivory bekleding

Henny

Actief lid
Ik twijfel, zoals ik al eerder heb gelezen anderen ook, over de aanschaf van Ivory of Duo Ivory bekleding in een Storm blue Octavia.
Wat zijn jullie ervaringen met de lichte bekleding? Misschien af te raden vanwege ...?
Ik vind het wel veel mooier staan dan onyx (subjectief natuurlijk), maar de besmettelijkheid ... Hebben geen kinderen of huisdieren, dus dat scheelt wel weer.
Geheel leer snap ik niet, bij bestelling ineens is dat volgens de prijslijst € 2340,- en in de accessoireprijslijst staat leren bekleding voor € 1995,-. Weliswaar zonder kleinleerpakket, maar wel ineens verkrijgbaar in 12 kleuren! Weet iemand welke kleuren dat zijn? Niet teruggevonden op de site van Skoda of in de folders.
 

Maarten

Forumguru
Mijn VW passat had het en het is echt in een woord geweldig.
Ik hoef er niet bij uit te leggen dat deze kleur vatbaarder is voor vlekken, vuil etcetera.

Dit weegt niet op tegen het aanzicht.

Als ik het moest zeggen; doen!
 
Ik heb voor mijn nog te ontvangen auto ook lang getwijfeld tussen ivory en onyx en heb de offerte laten maken voor een ivory maar bij de bestelling heb ik toch weer voor de onyx gekozen. De reden is toch de besmettelijkheid. Ik laat ook altijd van alles vallen in de auto en ook in mijn huidige auto met donkere bekleding zie je zelfs vlekken.
Maar zo af en toe zie ik er een rijden met ivory en dan krijg ik toch weer een beetje spijt.
 

Henny

Actief lid
Geeft b.v. nieuw spijkergoed niet af op de bekleding?
Wel eens gezien in een Suzuki Alto op lichte (skai) bekleding, was moeilijk te verwijderen.
 
Bij leer af fabriek zit het klein leer pakket erbij en natuurlijk de stoelverwarming van € 235,00.
En bij montage achteraf kost het misschien € 1995,-- maar dan mis je zoals je zegt het klein leder pakket en de stoelverwarming.
Wat betreft een nieuwe spijkerbroek die geeft natuurlijk af, (kijk maar als je hem wast) maar dat is goed te verwijderen met glassex (piep reclame).
 

Swiebertje

Nieuw lid
Aanrader, geen moment spijt van, een licht interieur oogt fris en ruimer. En wat betreft vlekken, deze zijn makkelijk te verwijderen. Er worden zwarte matten bij geleverd, dus vieze voeten maakt niet uit... /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Henny

Actief lid
Bedankt voor de reacties, daar heb ik wat aan! (glassex wist ik b.v. niet)
Ook bedankt magyarskoda, want ik ga dit weekend ook naar Rijnwoud, kijk ik meteen daar naar de kleuren.
Toch vreemd dat het niet op de Skodasite is terug te vinden.
 
Leuk Henny ! Ik heb ook gekozen voor Storm Blue met de Ivory bekleding. Het oogt inderdaad sjieker en ruimtelijker.
Ik maak me niet zoveel zorgen om de besmettelijkheid, want ik zit toch meestal alleen in de auto. Die tip over Glassex zal ik onthouden. Mijn vrouw heeft een keer een heleboel daarvan ingeslagen omdat je daar vrijkaartjes bij kreeg voor een of ander dierenpark.
Ik kan haast niet wachten tot mijn O2 wordt afgeleverd in januari !
 

Henny

Actief lid
Dus als ik in januari in mijn omgeving een splinternieuwe Storm blue zie met Ivory, dan zal ik ff flitsen en zwaaien!
Qua kofferruimte ga je nu 3 liter achteruit! Ongelooflijk vind ik nog steeds die inhoud van de Octavia.
De onze zou rond 12-1 al komen ... ??Besteld op 19-11.
(Elke dealer heeft trouwens weer een ander setje met leerstalen...)
Dus nu besteld: Elegance, 1,6 mpi, Storm blue, duo ivory, Audience, MaxiDOT, ruitenwisser achter, Vega velgen en MF stuur.
Nog even geduld dus!
 

Erikje

Actief lid
De leerstalen heb ik bij Pon en Leusden gezien, het zijn er twaalf en ze komen van Webasto (www.webasto.nl). Maar er zijn veel meer kleuren beschikbaar (volgens mijn dealer zijn beetje alles wat er is). Ik heb zelf nu dus gekozen voor het grijs leer uit de Edition 100, en aangezien ik het sportstoelenpakket heb gekozen, heb ik dus ook een klein leerpakket. Ik vind overigens het Invory interieur erg besmettelijk: kijk maar eens rond in de demo-O2's.
 
heb zelf zwart witte bekleding zoals wellicht bekend van een RS maar heb er af en toe wel een baal van hoor... je moet zo voorzichtig doen en kijken waar je je schoenen zet om maar niet te spreken over de zitvlakken en natte/vervuilde kleding... in mijn volgende auto komt definitief donker leer, liefst zwart !!!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De dealer heeft de kleuren liggen. (althans die van mij heeft ze wel liggen Rijnwoud)

[/ QUOTE ]

Piep reclame

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Er worden zwarte matten bij geleverd, dus vieze voeten maakt niet uit... /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

In België hebben ze wel beige matten, zie foto.
 

Bijlagen

  • 18091-Beiige matten.jpg
    18091-Beiige matten.jpg
    38 KB · Weergaven: 16

Henny

Actief lid
Škoda 0, is dat je eigen auto of uit de folder?
In de Nederlandse folder (en site) staan die ivory matten ook, maar zijn niet te leveren, althans niet standaard. Wel voor flink wat geld begreep ik van de dealer.
Ik krijg gewoon antraciet zwart/grijze veloursmatten.
 
Nee, die foto heb ik van: http://www.skoda.be/mix.asp?lg=nl photo gallery New Octavia Berline nr. 12/8
Misschien kunnen de zuiderburen vertellen of die daar leverbaar zijn, voor een redelijke prijs.
Beige vonden we te besmettelijk.

Misschien kan/wil Karstieman eens in Duitsland kijken?
 
Bovenaan Onderaan