Isolano

Cordoba

Forumguru
Welkom op het forum Anteun, dat de auto piekfijn verzorgd is, kon je eigenlijk al op de foto's zien: daar staat ie keurig op een tapijtje zodat ie geen koude voeten krijgt, terwijl de look-a-like die @Japanese Power had gevonden met zijn blote voeten op het koude zeil.... eh sorry koude beton staat.
 

Isolano

Actief lid
De eerste ritjes zitten er op, hoe het rijdt? nou ongeveer 3 meter boven verwachting.
Referentiemateriaal zijn mijn vorige auto's, BMW 5 serie F11 en daarvoor een Volvo V60 R design, Golf 7 en Passat 3C.
Ik had niet echt de verwachting dat het beter zou zijn dan de BMW en Volvo, maar dat valt toch erg mee, de BMW is zeker een fijne reisauto, echter voor kortere ritten is hij erg pompeus en lomp, het echte freude am fahren heb ik met deze uitvoering nooit gehad, dit had ik wel meer met de E61 en zeker met de E39 die ik eerder al eens heb gehad.
Dan de Volvo, gekocht in de verwachting dat het redelijk op niveau zou presteren, in ieder geval beter dan een "gemiddelde" Mazda Skoda of Ford, niet dus, leuke auto maar ik kreeg er niet echt een band mee, zeker ontsteeg hij de middenmoot niet in wat voor aspect dan ook.
De Octavia, zeker van een liefhebber geweest, hij ziet er als nieuw uit zowel interieur als ook het exterieur, zo rijdt het ook, geen enkel raar geluidje of wat dan ook, gewoon stil en strak.
Sturen doet hij een stuk fijner dan de Passat (2007) en zeker zo goed als de Golf 7, de octavia is dan ook verlaagd.
zal morgen eens kijken waarmee hij is verlaagd, in ieder geval niet te stug en het soepele deinen is er wel af.
Precies zoals gewenst dus.
Dat het een liefhebbersauto is valt eigenlijk ook gelijk op aan de VAG Com tuning ;) , sowieso zijn al veel dingen wat ik zou willen aanpassen reeds gedaan.
Het zou zomaar kunnen zijn dat het voor enkele forumleden een bekende Octavia is.

skoda-octavia-1.jpg
 

Isolano

Actief lid
Nee klopt, de mistlampen had ik al gevonden op http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-Skoda-front-fog-light-BLACK-RIGHT

Hoe kom ik er achter of de Octavia gechipt is en wat er gedaan is (dsg) buiten een acceleratietest doen?

Hij voelt nogal kwiek aan zeg maar :jaja: :D

Ook de DSG schakelt niet echt heel laag in de toeren, als ik het vergelijk met mijn oude Golf 7 1.4 TSI 122PK 2013 met DSG loopt deze wat fijner door de versnellingen en minder brommerig.
Bij de Golf kon je echt merken dat boven de 120 km/h de fut er een beetje uit was, deze blijft wel doorsleuren, of dat nu in die 18 PK zit?
 
Bovenaan Onderaan