ISA standaard zonder toon

rukko

Nieuw lid
Sinds donderdag de gelukkige eigenaar van een Kamiq dsg.

Nu krijg ik elke keer vervelende snelheidsmeldingen. Ook als deze op de parallelweg gelden en niet voor mij.

Nu heb ik gevonden dat ik de snelheidsmelding alleen kan weergeven maar zonder toon.

Hij slaat deze instelling alleen niet op. Heeft dit een rede of doe ik iets fout?
 

Polvo

Lid
Ik ben in afwachting voor levering van de Kamiq die ik besteld heb.
Ik heb mijn Vitara ingeruild en die had het zelfde probleem, scande de 30, 50 en 60 km borden van de ventwegen mee.
Bij de Kamiq proefrit heb ik daar speciaal op gelet en die deed dat dus ook.
Nog vervelender bij de Kamiq was het geluidsignaal, ik heb niet uitgezocht of dat apart uit gezet kon worden, maar ik heb het scannen van de borden tijdens de proefrit helemaal uitgezet en dat is wel permanent.
Daarna hield ik nog wel een melding van de maximale snelheid in het scherm, die haalde hij uit de navigatie.
Het scannen gaat gewoon in een kwart tot een derde van de tijd in de fout, tijdens de proefrit nog veel vaker.
De navigatie snelheden zijn alleen fout als het ter plekke al dan niet tijdelijk gewijzigd is en geeft geen geluidsignalen
In de praktijk is dat niet zo vaak en werkt veel beter.
Je hebt dan wel het navigatie pakket nodig.
 

Antera

Donateur
Dit is helaas een standaard geworden en is tot op heden niet meer uit te zetten met geheugenstand. Of dit nog gaat komen is de vraag. Tot op heden is er geen andere keus dan hem elke keer zelf uit te zetten helaas. Europese regelgeving
 

Polvo

Lid
Dan hebben ze mij niet goed voorgelicht, lane assist zou niet permanent uit te schakelen zijn, maar de snelheid assistent wel.
Bij mijn Vitara is het overigens wel permanent uit te schakelen, maar die is van 2021, dat kan het verschil ook maken.
 

Rallye

Forumguru
Dit is toch niet de snelheidsassistent? De assistent is de functie die je op de cruise control de maximumsnelheid niet laat overschrijden? Lane assist kan overigens wel op geheugen geprogrammeerd. Voor nieuwe of gefacelifte auto’s is de snelheidswaarschuwing sinds vorig jaar juli verplicht, voor alle nieuwe auto’s vanaf juli dit jaar. De fabrikant is volgens mij zelfs verplicht bij te houden hoe vaak de waarschuwing wordt uitgezet en moet dat rapporteren aan de EU.
 

EdK

Forumguru
lane assist zou niet permanent uit te schakelen zijn
Klopt , maar @Antera heeft een truuk met vcds en dan houd de BMC bij wat de laatste instelling was.
Dus als deze "UIT "was toen je de wagen uit zette dan zal hij ook weer met "UIT " opstarten.
Maw je hoeft niet meer de knop in te drukken om hem uit te zetten maar juist om hem aan te zetten !
Doe je dit laatste en je zet de wagen weer uit dan start hij dus weer wel met AAN op, en moet je de knop wel weer indrukken...

Kun je het nog volgen ??? :D
 

Polvo

Lid
Dit is toch niet de snelheidsassistent? De assistent is de functie die je op de cruise control de maximumsnelheid niet laat overschrijden? Lane assist kan overigens wel op geheugen geprogrammeerd. Voor nieuwe of gefacelifte auto’s is de snelheidswaarschuwing sinds vorig jaar juli verplicht, voor alle nieuwe auto’s vanaf juli dit jaar. De fabrikant is volgens mij zelfs verplicht bij te houden hoe vaak de waarschuwing wordt uitgezet en moet dat rapporteren aan de EU.
Oh, heb ik twee door elkaar gehaald?
Wordt er dan niet duidelijker op.
Ik bedoelde de bord scanner die ook borden leest die hij niet zou moeten lezen niet overweg kan met twee snelheden als 100/120 en niet weet dat 90 alleen geldt als het regent, mist einde snelheid beperkingsborden en zo kan ik nog wel even door gaan.
Als je die aan de adaptive cruse control koppelt en dan assistent noemt krijg je eerder gevaarlijke situaties dan dat ze opgelost worden.
Ik ben het met de topicstarter eens, zeker dat irritante ping ping zou uit moeten kunnen als je net een km boven de limit zit.
 

EdK

Forumguru
niet overweg kan met twee snelheden als 100/120
Ehhh volgens mij word er bij mij in beeld dan wel een klokje weer gegeven.
Maw dat de 100 en de 120 dus tijdgebonden zijn wat je dan weer op de weg onder de borden kunt lezen...

zeker dat irritante ping ping zou uit moeten kunnen als je net een km boven de limit zit.
Volgems mij zit er ergens in de menu's een instelling waar je de MAX snelheid in kunt stellen. Ik kan die al bij 2 wagens of uitzetten of een snelheid invoeren die ik nooit zal rijden
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Of dat ook bij jouw auto kan, weet ik niet, maar vaak kun je een 'maximaal toegestane overschrijding' instellen, zodat je de eventuele waarschuwing pas bij 5 (meer?) km/h krijgt. Dan kun je tenminste de max op GPS rijden zonder waarschuwingen.
 

Polvo

Lid
Ehhh volgens mij word er bij mij in beeld dan wel een klokje weer gegeven.
Maw dat de 100 en de 120 dus tijdgebonden zijn wat je dan weer op de weg onder de borden kunt lezen...


Volgems mij zit er ergens in de menu's een instelling waar je de MAX snelheid in kunt stellen. Ik kan die al bij 2 wagens of uitzetten of een snelheid invoeren die ik nooit zal rijden

1e Ja, de ene keer scant hij 100, de andere keer 120, vervelend als hij 100 scant en je 120 mag.
2e Dat zal de tijd leren, ik heb alleen proef gereden en vergeleken met de Vitara dus weet niet alle ins en outs van de Kamiq
 

rukko

Nieuw lid
Klopt , maar @Antera heeft een truuk met vcds en dan houd de BMC bij wat de laatste instelling was.
Dus als deze "UIT "was toen je de wagen uit zette dan zal hij ook weer met "UIT " opstarten.
Maw je hoeft niet meer de knop in te drukken om hem uit te zetten maar juist om hem aan te zetten !
Doe je dit laatste en je zet de wagen weer uit dan start hij dus weer wel met AAN op, en moet je de knop wel weer indrukken...

Kun je het nog volgen ??? :D
Die truck wil de dealer zeker niet voor mij uitvoeren?
Ik zet hem nu steeds handmatig uit. Zijn ook maar 3 handelingen maar toch. Moet het wel elke keer doen.
 

rukko

Nieuw lid
Volgems mij zit er ergens in de menu's een instelling waar je de MAX snelheid in kunt stellen. Ik kan die al bij 2 wagens of uitzetten of een snelheid invoeren die ik nooit zal rijden
Klopt. Je hebt standaard, 5km en 10km.
Maar dit slaat hij ook niet op.

Wat wel wordt opgeslagen en daar ben ik heel blij mee. Is de zo genoemde voorspelling traject verloop. Omdat het scannen nogal eens mis gaat. Is dit levensgevaarlijk.
Mijn allereerste reactie rit op de snelweg. Parallelle was het 80. Mijn Max toegestane snelheid was 100. Ik had àlles ingeschakeld incl cruisecontrole. De auto begon zelf opeens hard te remmen. Schrok me kapot.
 

Rallye

Forumguru
Die verkeersbordenscan gaat inderdaad regelmatig mis. Vorige week nog de N18 op 80 waar je 100 mag, deze zomer in Zwitserland miste hij consequent alle “einde alle verboden” na wegwerkzaamheden.
 
Bovenaan Onderaan