Is dit wel degelijk een wonderproduct?

Cordoba

Forumguru
IIk draag zelf geen ringen, dus geen schade van mij, maar ja er stappen ook andere mensen in de auto....dus kleine krasjes komen daar best veel voor. Ik heb nu Monello Veloce in huis en ga met de hand die stukjes daarmee polijsten. Kijken of dat ook beter gaat dan ScratchX 2.0 Ben het wel met @Hetzer eens dat het vooral markeer producten zijn.

Ik zou niet handmatig met Veloce aan de slag gaan André: je introduceert een ruwheid die handmatig bijna onmogelijk is weg te krijgen. Ik zou de voorkeur geven aan een polijstkegel (let wel op dat je een polijstkegel hebt, en geen te zachte finishing cone).
Monello101539.jpg
 

CDK

Forumguru
Ten minste voor 80/90% weg te krijgen, de rest is te verdoezelen met blackhole verwacht ik.
Staat ook nog op mijn lijstje, die ga ik binnenkort dan ook maar bestellen, als je wil bestel ik voor jou wel mee, heb je geen verzendkosten naar België en neem ik ze 6 september wel voor je mee.
 

Cordoba

Forumguru
@Tafkah: zelfs als je wel een kerf voelt (voorzichtig met je nagel voelen, dan voel je het echt), hoeft dat nog niet te betekenen dat je het met polijsten vrijwel onzichtbaar kunt maken.

Voor mensen die een polijstkegel bestellen: ik heb er één, en je haalt wel veel weg met de kegel, maar je komt ook niet overal onder de handgrepen. Mijn advies: gebruik de polijstkegel óf op een oude boormachine (waarbij rotte lagers niet belangrijk zijn) óf pak een accuboor met een behoorlijk koppel en voldoende toeren. Bij gebruik van een polijstkegel, belast je de lagers van je boormachine namelijk zijdelings, waardoor die veel sneller dan normaal problemen krijgen, omdat een boor normaal axiaal belast wordt en niet radiaal. De tangentiale belasting door de wrijving van de kegel is geen probleem, dat mag je vergelijken met de snijrand/wrijving aan de buitenrand van een boortje. En ja een aedelijke accuboor kan ook niet goed tegen die 'verkeerde' belasting, maar kost minder dan het vervangen van een goede boormachine.
 

Pendragon

Forumguru
Ik zou niet handmatig met Veloce aan de slag gaan André: je introduceert een ruwheid die handmatig bijna onmogelijk is weg te krijgen. Ik zou de voorkeur geven aan een polijstkegel (let wel op dat je een polijstkegel hebt, en geen te zachte finishing cone).
Monello101539.jpg

Bedankt voor de tip, dan gaat deze ook op mijn verlanglijstje. Ik neem aan dat ik deze op een boormachine kan zetten (als ik het plaatje zo zie).
 

Pendragon

Forumguru
@Cordoba, juist....te snel gereageerd dus :) Ik heb gelukkig nog een oude boormachine voor dit soort klusjes (gebruik ik normaal voor gaten boren in hout waar ik geen SBS aansluiting van heb. Oud maar heel goed. Niet stuk te krijgen zeg maar. Waar heb jij je kegel gekocht?
 

Cordoba

Forumguru
@Pendragon Ik heb 'm meer dan een jaar terug bij Carclean gekocht, maar zie dat ie niet meer in voorraad is. Overigens met een oranje handpad en middelgrof polijstmiddel kom je misschien ook al een heel eind. Overigens is zo'n kegel ook handig voor andere lastige plekken, zoals bijvoorbeeld de zijkant van je spiegelhuis (dus tussen spiegel en portierruit zeg maar).
 

Pendragon

Forumguru
Ik zag hem bij carclean helemaal niet, vandaar. Ik heb ook Monello Finish, die zou ik dan idd met een oranje handpad kunnen gebruiken. Goede tip, thanks!
 

Cordoba

Forumguru
Finale is misschien iets te fijn, maar als je ook Mezzo hebt, dan eerst Mezzo op oranje pad (desnoods losse machinepad), en dan Finale op een witte pad, en dan black hole op een finishing pad, dan moet je flinke verbetering zien.

Linkje naar de polijstcone.
In het blauw en zwart ook finishing cone, maar gezien de prijs zou ik daar gewoon voor een handpad gaan. Ik heb er volgens mij ongeveer de helft van de vermelde prijs voor betaald: de normale prijs was destijds iets van 16 euro, en ik heb 'm in een kortingsactie gekocht.

Edit: even gecheckt, normale prijs was destijds ook 26,99 maar ik heb 'm met 30% korting gekocht.
 
Bovenaan Onderaan