Is dit wel degelijk een wonderproduct?

Joske

Forumguru
Iemand ervaring met krasverwijderaars? Wat is het verschil met polishen?

deze bijvoorbeeld:

https://www.carclean.nl/product/Meguiars/ScratchX_2_0_207ml_G10307_101262

Meguiars101262.jpg
 

Desperado

Forumguru
Wondeproducten bestaan niet. Ik weet dat er producten zijn die een klein krasje aardig goed weg kunnen werken, maar of het een blijvend resultaat is vraag ik me af.
 

Hetzer

Forumguru
Scratch en swirl-x zijn best goede producten, maar mijn ervaring is dat deze maskeren, naar verloop van tijd komt de kras of swirl weer terug, dus geen wonder product
 

CDK

Forumguru
Ooit eens van zo'n tv reclame een krasverwijderaar aangeschaft, maar dat product loste de lak compleet op en de doek waarmee ik het aanbracht had de kleur van de lak.....
Een kras die niet volledig door de lak heen is is weg te polijsten, maar lak die weg is is weg, daar helpt geen middel voor, met een filler / glaze kan je kleine lakfoutjes voor korte tijd maskeren, maar ze komen gegarandeerd terug.
 

Pendragon

Forumguru
Ik gebruik dit wel, maar alleen bij stukjes waar ik met de DAP niet bij kan komen, bijvoorbeeld bij de handvaten. Ik draag zelf geen ringen, dus geen schade van mij, maar ja er stappen ook andere mensen in de auto....dus kleine krasjes komen daar best veel voor. Ik heb nu Monello Veloce in huis en ga met de hand die stukjes daarmee polijsten. Kijken of dat ook beter gaat dan ScratchX 2.0 Ben het wel met @Hetzer eens dat het vooral markeer producten zijn.
 

milanseegers

Forumguru
Ik heb zelf ScratchX gekocht. +- 20 eu voor neergelegd. Tijdens het poetsen direct een best aardig resultaat. Na de eerste regenbui bijna weer terug bij af ;). Alleen de heel kleine oppervlakkige krasjes lijken weg te blijven..
 

Joske

Forumguru
Bedankt voor jullie al dan niet serieuze reacties.. :laugh:


Vond het gewoon ongeloofwaardig dat ze (lees: de mensen hun reacties op CC op het product dat ik noemde) beweerden dat het de krassen niet opvulde.. kon ik moeilijk geloven, dan kunnen we even goed al onze detailingproducten te koop zetten en gewoon een doos van deze wondermiddeltjes kopen :laugh:
 

Joske

Forumguru
dat was ook mijn bedenking natuurlijk en dan ben ik wel benieuwd naar een "objectieve" reactie ;) :D
 

Cordoba

Forumguru
@Joske

Dit is wat Meguiar's zelf aangeeft:
- Voor het verwijderen van lichte tot middelmatige krassen in de blanke lak

- Voor gebruik met standaard boormachine (1200 – 1600 tpm)

Dat geeft al aan dat het niet meer is dan een licht tot hooguit middelzwaar polijstmiddel, en de ervaring met terugkomen van krassen wijst op fillers in het product om de krassen vooral te maskeren. Met een DAP, de juiste polijstmiddelen en pads kom je een heel stuk verder. Een kras zoals @Tafkah plaatst krijg je misschien niet weg, maar met een woolpad, en een grof polijstmiddel krijg je zo'n kras wel heel veel minder zichtbaar (misschien 5% van de oorspronkelijke zichtbaarheid). Sommigen gaan voor Ultimate Compound (105?) van Meguiar's voor zo'n klus, ik zou zeker voor een niet ervaren detailer/polijster kiezen voor de Veloce van Monello als grof polijstmiddel (en daarna afbouwen met fijner polijstmiddel en zachtere pads, maar dat geldt altijd voor dergelijke behandelingen.

Edit: de kras van tafkah lijkt wit, maar ik gok erop dat dit voor het overgrote deel komt door de ruwheid, en dat de kras zeker door de kleurlak heen is, en je dus geen grondlak ziet op de foto. Overigens om een idee te krijgen: normale lakdikte af-fabriek voor grondlak-kleurlak en blanke lak bij elkaar is 100-120 micron. Voor een grove polijstactie zoals voor een dergelijke kras nodig is verwijder je pakweg 3 micron, om alles een beetje in perspectief te zien.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan