Ipod op de Dance radio

http://www.griffintechnology.com/products/tuneflexaux/

Grappig spul. Blijkbaar steunt die op je sigarettenplug? Maar goed, er moet nog altijd een 3,5mm plugje in zo te zien. Opladen gebeurt via de steun.

Zo'n soortgelijk ding heb ik ook, gewoon een flexibele stang die je in de sigaretten aanstekker drukt en vervolgens via een standaard audio kabel aansluit op je auto audio in aansluiting. Koste destijds 50 euro bij de Mediamarkt. Weet niet precies meer welk merk het is, kan straks even kijken. Ik maak gebruik van de Ipod Nano, de eerste variant was dat volgens mij.
 

bat

Lid
Zo'n Dension ding werkt toch door de radio voor de gek te houden door te laten denken dat het een CD wisselaar is?

Als je alleen een AUX aansluiting hebt is dit namelijk alleen compatible met gewone stereo input naar ik weet. Geen controle/bediening.

Dat signaal moet toch naar je apparaat toe. Dus moet je dock verbonden zijn met je radio.
Dat klopt. De Dension werkt dan ook niet via de aux-ingang, maar wordt aan de achterkant op de cd-wisselaaraansluiting aangesloten. Vervolgens komt er uit de dension een kabeltje met een dockconnector, die je op je iPod aansluit. De Dension vertaalt de signalen van de radio naar signalen die de iPod begrijpt, en andersom.

Nogmaals, het is een mooie oplossing, maar kost wel iets van 170-180 euro, zonder inbouw. Ik ben best handig, maar heb wenig geduld dus zou er ook nog inbouw van ik meende rond de 80 euro bij komen. Totale kosten dik over de 200 euro. De oplossing die ik nu gekozen heb kost 45 euro.
 

nomad

Senior Member
Ik heb zo'n ding te koop staan. Als de inbouw net zo makkelijk is als de Stream, dan is het een fluitje van een cent. Massa aansluiten, stekkertje erin prikken en klaar !
 

bat

Lid
Ik heb zo'n ding te koop staan. Als de inbouw net zo makkelijk is als de Stream, dan is het een fluitje van een cent. Massa aansluiten, stekkertje erin prikken en klaar !
Topic gezien (link staat onder je post), mooie prijs voor dat ding. Ik was nu iets goedkoper uit, maar als ik je topic eerder had gezien had ik me denk ik nog even bedacht...
 
Bovenaan Onderaan