Ipod op de Dance radio

Fabia II Sport

Actief lid
Ja, ik blijf even spammen.

Heeft iemand ervaring met de Dension interface op de Dance radio.
Mijn Fabia II Sport heeft standaard het Dot-Matrix display en ik vraag af of de Titels en artiest weergegeven op het scherm van dit display en/of de radio zelf...... :icon_smile_question
 

Fabia II Sport

Actief lid
@ Boldy
Ik neem aan dat je deze info ziet als je via de Dance zelf een mp3 cd afspeeld ?
Of gebruik je een ICELink?

Ik wil zelf een IPOD inbouwen dmv de icelink van Dension.
Alleen ben ik benieuwd of je de Artiest en track naam in je radio ziet net als wat ik op je website zie.
 

Fabia

† In Memoriam
Weet iemand wat voor kabel je nog hebt voor je Ipod aansluit met de Dance radio? Ik heb een Nano, de kleine vierkante uitvoering, en wil die aansluiten op de Dance radio via de aansluiting in de middeconsole. Maar ik kan er niet achter komen wat voor een kabel ik nodig heb.
 

Bijlagen

  • iPod-aansluiting.jpg
    iPod-aansluiting.jpg
    9,5 KB · Weergaven: 29

Gieliovd

Forumguru
Dat is als ik mij niet vergis een standaard 3,5mm audio plug kabel MALE-MALE.

Je stuurt slechts de audio door naar de radio, de bediening gebeurt via de Ipod. Eigenlijk net als een setje oordopjes.

6FT35MMMA2.jpg
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zou ook een dension gateway kunnen aanschaffen, dan kan je de Ipod bedienen via de Dance radio maar dat kost maar € 169,- en dat vind ik een beetje te duur. Dan heb ik liever een brodithouder voor Ipod aan de luchtrooster en kan zo de Ipod bedienen. Het enige wat ik er nog bij moet kopen is dan een autolader voor de Ipod. Maar dan ben ik nog steeds een stuk goedkoper uit. Bedankt voor je tip:xyxthumbs:
 

bat

Lid
Ik heb zelf voor m'n Nano 3e generatie (dat platte bijna vierkante ding) een griffin tuneflex besteld bij pixmania (www.pixmania.nl). Kost 45 euro plus nog wat verzendkosten.

Daarmee heb je een oplader en aansluiting ineen. Voordeel van de aansluiting is dat ie gebruik maakt van je dock-connector, waardoor je als het goed is minder problemen hebt met volume. De Stream in m'n Skoda kan zelfs op het luidste niveau het geluid van de iPod niet op dat van de radio brengen, met als gevolg dat ik behoorlijk verkeesonveilig gedrag vertoon zodra de verkeersinfo van de radio er ineens tussendoor komt.

Let wel: ik heb 'm besteld, hij is nog niet binnen. Zodra ik 'm heb, zal ik ook nog wel even mijn ervaringen posten.
 
Ja precies een Jack Jack kabel zoals Gieliovd beschrijft werkt prima, gebruik ik zelf ook, in mijn voorloop corsa zat ook zon aansluiting. Autoladertje heb ik op de Zwarte Markt in Beverwijk ooit op de kop getikt voor naar ik meen 7 euro, geen geld, tis wel een echte nepper maar goed hij laad mijn ipod op. Nu zou ik graag nog iets willen om de ipod stevig te bevstigen, maar ik wil geen brodt aan het luchtrooster, heb liever iets bij de bekerhouders bij de middenconsole, wel iets brodits achtig, als het maar stevig is.

iemand tips?
 
http://www.griffintechnology.com/products/tuneflexaux/

Grappig spul. Blijkbaar steunt die op je sigarettenplug? Maar goed, er moet nog altijd een 3,5mm plugje in zo te zien. Opladen gebeurt via de steun.

Dat ziet er idd ook erg goed uit en tis meteen een steun, vraag me alleen af of het lekker stevig is en niet teveel rammelt. De ipod meot toch behoorlijk diep in die connector gaan om er goed en stevig in te kunnen zitten lijkt me.

Ben benieuwd naar de recensie van bat.
 

Fabia

† In Memoriam
Bedankt voor de tip, ben ook benieuwd hoe dit bevalt. Het lijkt mij een goed idee. Het enige wat mij minder lijkt is dat de 12V aansluiting in een FII nogal naar achteren zit.
 

Bijlagen

  • iPod-aansluiting.jpg
    iPod-aansluiting.jpg
    9,5 KB · Weergaven: 15
Bedankt voor de tip, ben ook benieuwd hoe dit bevalt. Het lijkt mij een goed idee. Het enige wat mij minder lijkt is dat de 12V aansluiting in een FII nogal naar achteren zit.

Ja idd maar als je dat Griffin aparaatje net rechts naast de armsteun kan manoeuvreren zou het helemaal perfect zijn. Voor de armsteun schakelen en rechts ervan ipod bedienen.
 

tlpeter

Actief lid
Ik heb een dension gateway op de dance radio
Je kan deze bestellen met alleen kabel of met een actieve houder
Daarin wordt meteen de ipod opgeladen
Bij mij word alleen het track nummer weergegeven
De enige die de naam kan weergeven is de gateway 500 maar die is alleen voor mercedes,porche en bmw
Dus de enige die namen op een maxidot weergeeft is een porsche :D
Toch ben ik er blij mee
Ik moet alleen nog zorgen dat mp3 tjes niet te hard zijn want die kraken
Aac bestanden kraken niet
 

Fabia

† In Memoriam
Kan jij de Ipod bedienen via de Dance? Want anders zie ik de meerwaarde van de dension niet helemaal. Wat bedoel je met de mp3tjes niet te hard zijn? Stuur anders mij ff een pm met meer info.
 

tlpeter

Actief lid
Ja je kan de ipod bedienen via de radio
Je kan er ook voor kiezen om dit op de ipod te doen
Dan kan je alleen volgende en vorige nummer kiezen via de radio

PM onderweg :D
 

bat

Lid
Tsja, dat is inderdaad natuurlijk een veel mooier systeem, maar het gaat me gewoon veel te ver om evenveel aan die oplossing uit te geven als aan m'n iPod...

Nu ben ik voor een kwart van de prijs klaar, misschien iets minder mooi weggewerkt, maar het gebeurt zelden dat ik onder het rijden nog veel op m'n iPod bedien.

Dat de mp3's te 'hard' zijn heeft denk ik vooral met de compressie te maken.
 

Gieliovd

Forumguru
Zo'n Dension ding werkt toch door de radio voor de gek te houden door te laten denken dat het een CD wisselaar is?

Als je alleen een AUX aansluiting hebt is dit namelijk alleen compatible met gewone stereo input naar ik weet. Geen controle/bediening.

Dat signaal moet toch naar je apparaat toe. Dus moet je dock verbonden zijn met je radio.
 
Bovenaan Onderaan