iPod bediening via nexus

Wellicht dat een van jullie mij kan helpen met het volgende "probleem"?

Sinds 2 weken heb ik mijn stream radio vervangen door een Nexus systeem
Ik heb de mazzel gehad dat de verkopende partij (forumlid) het geheel keurig netjes voor me heeft ingebouwd alsmede direct een interface heeft aangebracht in het dashboard kastje. Ben dus eigenlijk super tevreden maar....

Ik heb een iPod nano aangesloten op de interface en de iPod voorzien van bijna 800 muzieknummers. Als ik de iPod op de interface aansluit kan ik de iPod zelf niet meer bedienen maar moet dit via het nexus systeem.
Op zich best goed want de iPod ligt tenslotte in het dashboardkastje.
De nexus leest de iPod echter als een soort cd wisselaar en kent dus 6 mappen. Daarom heb ik de muziek op de iPod ook in 6 mappen gezet.
Maar op de een of andere manier wil ik dus ook graag de iPod bedienen en deze niet steeds te moeten afkoppelen voorda dit kan. Is soms toch best prettig als je direct naar een bepaald album wil ipv constant te moeten doorzappen!!!

Vraag 1: kan je de iPod bedienen terwijl deze op de interface aangesloten zit en zo ja, hoe dan?

Vraag 2: hoe werken die mappen precies en hoe leest de nexus deze?

Vraag 3: kan er op de nexus een versterker of subwoofer aangesloten worden?

Alvast bedankt

Gr. Mark
 

hemi24

Forumguru
Antw. 1: Mogelijkheid tot bediening van je ipod terwijl deze is gekoppeld is afhankelijk van het merk/type interface, dus misschien heb je wat meer info?

Antw. 2: De interface fungeert als het ware als een omvormer die een soortgelijke ingangssignaal creeerd zoals deze door een cd-wisselaar wordt aangeboden, dus map no. 1 komt overeen met CD1, en verder. De nexus is hierbij een vrij beperkt systeem en kan alleen audio-ingang aan i.c.m. aansturing van een (externe) CD-wisselaar. Hierdoor is het bijvoorbeeld niet mogelijk de trackinfo van je MP3's op het scherm van je Nexus weer te geven (artiest, tracknaam, album, etc...).

Antw. 3: Geen idee...
 
Hemi: bedankt voor je snelle reactie...

Voel me nu echt beetje dom en net een vrouw (bij wijze van spreken dan he)
Merk interface??? Een witte... Hahahaha geen idee wat voor type..

Kan ik dan beter per map maar max 99 nummers plaatsen zodat de nexus deze kan lezen.
Heb nu 6 mappen en in sommige wel 150 nummers namelijk!!!
 

hemi24

Forumguru
Waarin zou je maar max 99 nummers in een map zetten? Als je interface meer dan dit aantal ondersteund, gewoon gebruik van maken!

Was het kastje wat nu waarschijnlijk ergens achter je Nexus, aircounit of dashboardkastje verstopt zit wit?
 
Heb eerlijk gezegd niet zo heel goe opgelet bij de inbouw van de interface.
Was allang blij dat het werd ingebouwd.
De kabel en stekker is wit... Hahaha

Zit momenteel op de camping in Italië dus ff uitbouwen gaat niet lukken.
Trouwens veel Nederlanders met knappe octavia's en superb's op de camping!!!
 

hemi24

Forumguru
Ook geen handleiding bij de interface gekregen?
Kijk anders eens op de witte stekker die je in je ipod plugt, daar staat meestal wel de merknaam op, of anders wordt deze weergegeven op het scherm van je Ipod als je het systeem opstart...
 
Ga als ik in de auto zit eens kijken op de kabel.
Auto staat helaas niet naast de caravan maar op t centrale parkeergedeelte (lees een eind hier vandaan)
 

Rallye

Forumguru
Waarin zou je maar max 99 nummers in een map zetten? Als je interface meer dan dit aantal ondersteund, gewoon gebruik van maken!
Bij alle kastjes die ik totnutoe gezien heb en die via de CD-wisselaar lopen, is het maximum 99 nummers. Waarschijnlijk ligt dat aan de Nexus. Zie ook de Solisto:
"Op de USB stick kunt u 6 folders (CD1-CD6) kwijt met in elke folder maximaal 99 muzieknummers (voor Becker radio's 10 folders x 99 nummers)."
 

hemi24

Forumguru
Ik had een Dension Gateway achter mijn Nexus in mijn vorige O2, juist om de reden dat die niet gelimiteerd was aan de 99 tracks per map..!

De Solisto en de VW-interface waren inderdaad wel gelimiteerd tot 6x99 tracks.
 
Op de stekker van de interface staat een iPod symbool weergegeven. Heb nog even nader bekeken hoe die mappen worden weergegeven en wat blijkt; map 1 kent bij mij momenteel 156 nummers, als ik vanaf nr 1 terug skip dan staat de nexus 2 à 3 sec op 99 en dan springt hij naar 56!!! Dus hij leest er wel meer dan 99!!!

Alle mappen werken momenteel probleemloos maar alleen map 6 kent problemen. Daar speelt hij alles willekeurig af. Heel apart terwijl er niets anders is dan in map 1 tot 5.

Als ik op de iPod de EQ wijzig hoor je dit duidelijk wijzigen in de auto.
 
Zijn er mensen met een 6cd-wisselaar welke aangesloten is op de nexus?
Zo ja, klopt het dat als de "mix" aanstaat van cd6 de wisselaar dan van alle cd's nummers afspeelt?
 
Ja, dat denk ik ook!!! De verkopende partij was chef werkplaats bij skoda dus zal idd wel een originele stekker zijn van VAG... heb ook gezien bij de inbouw dat er net zoals in het voorbeeld hierboven een extra kabel gemaakt werd in de stekker.

Eigenlijk is het allemaal gewoon goed... Blijf het alleen jammer vinden dat je de iPod niet kan bedienen maar ach...
 
Bij terug komst in Nederland afgelopen week direct een 5-tal mappen aangemaakt op de Ipod.

De Nexus speelt map 1 als CD 1 af en zo verder t/m Map 5 cq CD 5
Als ik CD 6 op de Nexus selecteer dan speelt hij random alles van map 1 t/m 5 af.

Wilde het topic netjes afsluiten vandaar mijn laatste reactie.

Mag slotje op.....
 
Bovenaan Onderaan