Columbus Iphone4 storing columbus

WHO

Nieuw lid
Goedenavond.
Ik ben Wim rijdt een Octavia 2.0 tdi bj.2010 sinds kort heb ik een probleem dat de spraak en gehoor van de telefoonverbinding via mijn iphone 4 niet meer werkt. Ik de nieuwste navi box onder de bijrijders stoel Alles is verbonden en kan een gesprek opzetten en gebeld worden maar krijg geen gehoor en kan niet communcieren via de carkit. Het android toestel van mijn vrouw werkt wel alles. Iemand een idee wat de oplossing kan zijn. Heb de iphone ontkoppeld en opnieuw gekoppeld software update iphone uitgevoerd. Helaas nog geen resultaat.

Dank voor de gouden tip.
Grt Wim
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Misschien wordt het tijd voor een nieuw toestel? iPhone 4 is wel heel oud (6 jaar) en aangezien je nieuwe apparatuur in je auto hebt zal dat wellicht niet meer met elkaar communiceren.
 

stillekracht

Nieuw lid
De iPhone 4 heeft een Bluetooth probleem. Op diverse headsets en car kit komt dit naar voren. Met mijn Kenwood ging het goed, maar niet met een Plantronics.

Het probleem is officieel nooit door Apple onderkend. Tsja ..... Dat kunnen ze zich blijkbaar permitteren.
 

CDK

Forumguru
Toen ik in 2010/2011 een iPhone 4 had heb ik nooit problemen gehad met de Bluetooth koppelingen in de Superb niet en ook in z'n grote broer niet.
 

WHO

Nieuw lid
De iPhone 4 heeft een Bluetooth probleem. Op diverse headsets en car kit komt dit naar voren. Met mijn Kenwood ging het goed, maar niet met een Plantronics.

Het probleem is officieel nooit door Apple onderkend. Tsja ..... Dat kunnen ze zich blijkbaar permitteren.
 

WHO

Nieuw lid
Het rare is de iphone4 heeft het altijd jaren gedaan en uit het niets treed dit probleem op.
Zal de BT testenop de soundbox in mijn huis dan weet ik idd of de BT vd iphone niet meer werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

stillekracht

Nieuw lid
Het probleem was/is dat het op het ene apparaat wel goed werkt en op de andere niet. Mijn head set deed het soms ook wel, maar meestal niet (ik was dan onverstaanbaar)
 

van inkel

Forumguru
Het rare is de iphone4 heeft het altijd jaren gedaan en uit het niets treed dit probleem op.
Zal de BT testenop de soundbox in mijn huis dan weet ik idd of de BT vd iphone niet meer werkt.

Heb zelfde probleem gehad, BT op de IPhone 4 gaf na 3 jaar ook opeens problemen, dan wel dan weer geen verbinding.
Met nieuwe IPhone 6s geen probleem meer gehad.
 
Het niet MIB type, het oude type (RNS510) met een "los" schermpje in een cradle is ook te updaten. Ik weet niet of deze update te vinden is in het skoda update portal maar voor de VW tourans van eerder die wij leasden moesten we naar de Duitse site van VW; vwzubehor (even op googlen) en daar was een update te downloaden, van te voren downloaden op de laptop en dan met de laptop via bluetooth verbinden via een update modus; die is te vinden in de instellingen in de carkit, en dan via daar de software update toepassen.

Ik weet niet of jouw RNS510 een aparte cradle heeft voor de bluetooth of dat deze intern de RNS zelf zit? Bij ons destijds in VW waren het 2 aparte modules

Voor de iphone kun je proberen de netwerk instellingen te resetten; instellingen ; algemeen ; stel opnieuw in ; herstel netwerk instellingen.


Hiermee worden alle bestaande instellingen voor het mobiele netwerk, bluetooth én wifi gereset; nb; je bent dus wel al je wachtwoorden van je wifi netwerken kwijt en alle bluetooth aparaten zul je opnieuw moeten paren
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Je kunt even proberen op beide apparaten de koppeling te verwijderen. Dan bluetooth zichtbaarheid aanzetten op je telefoon en vanaf de columbus koppelen (dus andersom dan wat je zou verwachten).
 

Ridley

Forumguru
Ik krijg de 4S van mijn pa ook niet gekoppeld met de radio van een nieuwe Fabia. Ik denk dat de tijd de techniek heeft ingehaald...

iPhone 5 is geen probleem, die tik je wel ergens voor 7 tientjes op de kop.
 

Baphi

Forumguru
In eerste instantie helpt het vaak om de iPhone een harde reset te geven: hou homeknop en sluimerknop tegelijk ingedrukt totdat het apple-logo verschijnt, dan kun je de knoppen los laten. (hiermee gaan geen instellingen verloren)

Werkt het nog niet, dan kun je in de iphone het apparaat "skoda_BT" uit het lijstje "mijn apparaten" verwijderen
(instellingen > bluetooth > op i drukken en dan kiezen voor "vergeet dit apparaat") en dan proberen opnieuw de verbinding te maken.

Lukt dat niet, dan kun je nog proberen om de netwerk-instelling te herstellen (let op: je bent dan alle wifi-wachtwoorden kwijt) door naar instellingen > algemeen > stel opnieuw in > "herstel netwerkinstellingen" te gaan.
 

Antera

Donateur
Helaas komt het vaker voor dat de Iphone's problemen geven met carkits. Het probleem zit hem helaas voor jouw in de telefoon en niet in de carkit.
 
Bovenaan Onderaan