Iphone SE 2020 bluetooth/columbus

Heb sinds kort een nieuwe iphone. Met mijn vorige iphone 6 werkte handsfree bellen prima. Echter met nieuwe telefoon ben ik noodgedwongen overgestapt op carplay.
Als ik via bluethooth verbinding maar en gesprek voer valt na ongeveer 1 minuut de connectie weg. Columbus gaat lopen zoeken naar GSM.
Heb alle telefoon instellingen al eens gewist, ook de bluethooth verbinding op de gsm.
Dealer wist me te vertellen dat het ligt aan bluethooth op de telefoon, er zijn volgens hun meer klachten over binnen gekomen. Firmware upgrade zou niet oplossing bieden.

Lees op apple forum ook veel klachten en ben eigenlijk benieuwd of hier ook skoda rijders zijn met dit probleem en nog beter of die een oplossing hebben.

Gaat om een skoda octavia model 2019.
 

Antera

Donateur
Probleem zit hem in de Iphone en een oplossing is er helaas nog niet zover mij bekend
 

AndreM

Forumguru
@sparksnl jou IPhone SE heeft Bluetooth versie 5.0.

Op de Microsoft support (https://support.microsoft.com/nl-be/help/4524769/windows-10-what-bluetooth-version-is-on-my-device) staat een tabel welke LMP versie daarbij hoort. In jou Columbus zal ook een versie vermeld staan en kijk of deze versies niet te ver uit elkaar liggen.

Zie uitleg Microsoft:
Zoek je versienummer op in de onderstaande tabel om je LMP-versie te koppelen aan het bijbehorende Bluetooth Core Specification-nummer. Dat is de hoogste kernspecificatie die je apparaat volledig ondersteunt. Accessoires met hogere specificaties werken mogelijk nog wel, maar met verminderde functionaliteit.
 

mwhite

Forumguru
bekend probleem.
heb ik zelf ook, erg irritant en oplossing is er (nog)niet.
verwachting is dat IOS 14 mogelijk een oplossing gaat bieden...
ik gebruik nu ook carplay is leuk met gebruik van whatsapp berichten maar als je gaat bellen....
met bellen ervaar ik veel vertraging....
mijn nokia 100 carkit van 10 jaar terug werkte beter...
 
@sparksnl jou IPhone SE heeft Bluetooth versie 5.0.

Op de Microsoft support (https://support.microsoft.com/nl-be/help/4524769/windows-10-what-bluetooth-version-is-on-my-device) staat een tabel welke LMP versie daarbij hoort. In jou Columbus zal ook een versie vermeld staan en kijk of deze versies niet te ver uit elkaar liggen.

Zie uitleg Microsoft:
Zoek je versienummer op in de onderstaande tabel om je LMP-versie te koppelen aan het bijbehorende Bluetooth Core Specification-nummer. Dat is de hoogste kernspecificatie die je apparaat volledig ondersteunt. Accessoires met hogere specificaties werken mogelijk nog wel, maar met verminderde functionaliteit.
Thanks. Dit is tenminste een duidelijke verklaring.
 
Bovenaan Onderaan