iPhone opladen via MagSafe lukt niet

CornmeisterNL

Nieuw lid
Wie o wie weet het volgende ?

Zojuist in mijn pa zijn Karoq een brodit proclip met Apple MagSafe charger geinstalleerd,
deze heb ik in de USB-c aansluiting gestoken, maar helaas wil die niet chargen. (ik had er zelf nog een liggen, die heb ik ook getest, zelfde verhaal).
als ik een 'normaal' USB-c naar Lightning kabeltje aansluit, dan werkt het direct,
de MagSafe charger heb ik thuis op een USB-c adapter aangesloten, en dan werkt het ook gewoon goed.

lijkt er op dat de auto onvoldoende vermogen levert op de USB-c poorten.
Iemand hier ervaring mee ?

Is het een optie om middels een USB-c naar USB-a verloopje, en dan via de sigaretten aansluiting te chargen ?

dank !
 

zcoda

Nieuw lid
Zelfde fenomeen ervaren met mijn Skoda Octavia uit 2022 en een Ugreen magsafe charger. Hij laadt een telefoon wel op via een kabel maar niet via magsafe. Opvallend: dit fenomeen doet zich alleen voor bij de voorste 2 usb-c poorten. Met de 2 usb-c poorten op de achterbank laadt de telefoon wel via magsafe. De Skoda dealer kon mij er niet verder mee helpen. Helaas hebben de nieuwe skoda's geen 12v aansluiting meer voorin, dus een 12V fast charger kan ik niet gebruiken. De Ugreen lader is inmiddels retour gestuurd.
 

zcoda

Nieuw lid
Ben benieuwd of iemand een oplossing voor dit fenomeen heeft. Wireless opladen via magsafe (getest met een oplader van Ugreen) werkt niet op de voorste 2 usb-c poorten in mijn Skoda Octavia 2022. Het werkt wonderbaarlijk wel op de achterste 2 usb-c poorten, maar ik wil geen kabel door de auto heen leggen. Met een kabel laden op de voorste 2 usb-c poorten werkt wel. Helaas hebben de nieuwe skoda's geen 12v aansluiting meer voorin, dus een 12v oplader is geen optie.

link naar de Ugreen charger: https://www.amazon.nl/dp/B0BNSVQV6Y
 

Antera

Donateur
Ben benieuwd of iemand een oplossing voor dit fenomeen heeft. Wireless opladen via magsafe (getest met een oplader van Ugreen) werkt niet op de voorste 2 usb-c poorten in mijn Skoda Octavia 2022. Het werkt wonderbaarlijk wel op de achterste 2 usb-c poorten, maar ik wil geen kabel door de auto heen leggen. Met een kabel laden op de voorste 2 usb-c poorten werkt wel. Helaas hebben de nieuwe skoda's geen 12v aansluiting meer voorin, dus een 12v oplader is geen optie.

link naar de Ugreen charger: https://www.amazon.nl/dp/B0BNSVQV6Y
Dit za kunnen zijn omdat de voorste misschien geen maximaal laadvermogen hebben omdat deze ook de bekabeling voor eventueel CarPlay verzorgt, Achter zijn niet gekoppeld aan het mediasysteem en hebben daarom meer ter beschikking, Je kan je telefoon toch laden via de NFC lader in de auto?
 

zcoda

Nieuw lid
Laden via de oplaadpad in de auto vind ik geen success. Systeem begint vaak wel met opladen maar zegt willekeurig dat het opladen gestopt is. Vandaag 5 uur in de auto gezeten en 2x over werd de telefoon (iPhone 15 Pro Max) zo warm dat het opladen uitgeschakeld werd wegens te hoge temperatuur. Ik vind het daarnaast prettig om de telefoon in een houder te hebben zodat ik deze direct kan aflezen bij berichten.

Ik ga denk ik maar een magsafe houder kopen en koppelen met een kabel. Dan heb ik ook geen last meer van die audio lag bij wireless carplay.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Hebben Skoda’s geen 12v lader meer voorin? Mijn Golf 8 nog wel, gelukkig. Overigens lijkt het oplaadvak bij de Golf 8 FL te worden gekoeld, dus dat zal bij SKODA ook wel komen.
 

zcoda

Nieuw lid
Ik zou dan een paar euro meer uitgeven en een versie die ook kan opladen kopen.
Haha, dan heb jij mijn probleem niet goed gelezen. Als ik een magsafe lader aansluit dan laadt de telefoon niet. Met kabel rechtstreeks in de telefoon wel, maar met een magsafe lader niet. Althans die van Ugreen niet. Ik heb niet met andere merken getest.
 
De magsafe lader van Apple doet het hier prima! Misschien kan je die van iemand lenen om het eens te proberen? Ik gebruik hem in de Brodit MagSafe houder. Dat het witte kabeltje afsteekt tegen de rest van de auto neem ik voor lief.
 
Bovenaan Onderaan