Iphone icm Columbus: geen geluid bij sms

Gege

Lid
Ik stel vast wanneer mijn Iphone 5 gekoppeld is via bluetooth met de Columbus en er komt een sms-bericht binnen mijn Iphone géén GELUID maakt.... Bij de SII was dit wél het geval.
Is dit te verhelpen via de instellingen van de Columbus of de Iphone ?

Iemand ervaring met Sms-bericht te laten verschijnen op display auto ? Mogelijk ? Hoe ?

Alvast bedankt !

G.

Bakkertje

Forumguru
SMS, is dat niet iets uit de jaren 90 van de vorige eeuw?

Zonder gekheid, bij mijn MIB-2 Discovery media kan ik gewoon SMS-jes lezen en schrijven indien nodig. Zelf gebruik ik het nooit, vind het onhandig en onder het rijden doe ik het sowieso niet :angel:

De oplossing kun je wellicht hieronder vinden.
https://discussions.apple.com/thread/5271432?tstart=0

Ik ben benieuwd of het werkt

Sms geluid nog niet gemerkt. Vandaag viel me wel op dat Flitsmeister luidruchtig aanwezig was in de vervangauto terwijl dit in volledige stilte verloopt in mijn eigen auto. En laat dit nu net de app zijn die ik wel tijdig wil horen onderweg :jaja:

Dacht dat het in mijn tel zat, maar gezien het vandaag wel werkte verdenk ik nu de Columbus. Morgen maar eens kijken of ik iets in de instellingen kan vinden

Bakkertje

Forumguru
@Rallye jawel die heb ik wel, maar ik kan me totaal niet druk maken over het feit of het ding geluid produceert als er een berichtje binnenkomt en ik in de auto zit ;)

Vanwaar je vraag eigenlijk?

Rallye

Forumguru
@Bakkertje Omdat sms-jes schrijven en lezen met een iPhone niet zou functioneren. iOS geeft bepaalde zaken niet vrij. Op mijn MIB2-Amundsen bijvoorbeeld kan ik slechts de sms-jes lezen die tijdens de rit waar ik mee bezig ben binnenkomen. Schrijven (even afgezien of ik dat zou willen) functioneert niet. Ik had het idee dat hetzelfde gold voor de Columbus....

Gege

Lid
Helaas, mijn vreugde was echter van korte duur.
Telkens wanneer de Iphone opnieuw connectie maakt met de Columbus staat de instelling op de Iphone weer terug op de bluetooth, maw ik moet die instelling op de Iphone bij iedere rit opnieuw aanpassen...

Andere (blijvende) oplossing ??

G.

Vandaag viel me wel op dat Flitsmeister luidruchtig aanwezig was in de vervangauto terwijl dit in volledige stilte verloopt in mijn eigen auto. En laat dit nu net de app zijn die ik wel tijdig wil horen onderweg :jaja:

Dacht dat het in mijn tel zat, maar gezien het vandaag wel werkte verdenk ik nu de Columbus. Morgen maar eens kijken of ik iets in de instellingen kan vinden

In de Columbus staan alle meldingen wel aan. Ik zie dat als Flitsmeister iets wil zeggen dan geeft mijn tel scherm de melding dat bij hoog volume het risico is op gehoorbeschadiging, maar het blijft verder stil.

In de vervang Rapid met Amundsen werden de meldingen wel gewoon via de speakers weergegeven.

Ik heb een Samsung S5. Sta open voor briljante ingevingen :thinking:

Bovenaan Onderaan