Ipad Mini ingebouwd in Octavia II

Joske

Forumguru
Wauw! Knap hoor! :thumbsup:

ik denk dat je hier nog een mooi handeltje van zou kunnen maken, dat je de mal maakt en vervolgens verkoopt. Want de meesten zie ik dit niet zo maar eventjes te maken hoor ;)

Pat

Nieuw lid
Geweldig gedaan ! Zeer proper.

Ik ben er ook aan bezig, maar dan voor een fabia 1. Met dezelfde autoradio.
Dus zal je filmpje nog wel enkele keren bekijken.

Grtz
Pat

Thanks!

@Pat
Leuk dat jij er ook mee bezig bent! Ik ben momenteel nog eentje aan het inbouwen in een VW Golf samen met mn zwager (is zijn auto).
Belangrijkste is geduld en het plamuren heb ik gedaan met glasbubbles/microballoons en epoxy,(dat meng je tot een soort plamuur, dikte kun je dus zelf bepalen door meer of minder poeder toe te voegen) dat werkt het fijnste, liefst 1 soort plamuur gebruiken, want als de ene soort harder is dan de ander.... nja dan schuurt het scheef weg en blijf je bezig. Daarbij "plakt" de meeste "normale" plamuur niet goed genoeg en zorgt later voor scheurtjes (Zeker in de zomer als het 50 graden in de auto word).

Het is overigens niet mijn bedoeling er een handel van te maken, schiet niet echt op. Op verzoek zou ik het wel voor mensen inbouwen, maar het wordt dan toch snel duur. Een mal maken kost ook echt heel veel tijd en moeite (Been there, done that).

Pat

Nieuw lid
@Octavia2005Nijmegen
Bedankt voor de info! Hier heb ik zeker wat aan.
Ik hoop dat mijn eindresultaat ook zo mooi is. Ik was van plan om m'n autoradio er achter te monteren.
Dan wel dieper in de ruimte achter het ipad mini, zodat deze er mooi voor past.
Als dit me niet lukt ga ik deze dan ook op andere plaats moeten zetten.
Knap werk.
Grtz
Pat

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om dat niet te doen omdat het de constructie veel ingewikkelder maakt en ik het gewoon niet mooi vind. Ik heb trouwens ook de afstandsbediening erbij gekocht (pookje) voor aan de stuurkolom, werkt wel zo fijn vind ik :)
Bij mn zwager zit hij in het dashboardkastje, ook een goede optie.

Pat

Nieuw lid
Klopt inderdaad, maakt het wel wat ingewikkelder.
Ik ga gelijk eens opmeten in m'n auto, want ik denk dat ik de autoradio ook onderaan zoals bij jou kan plaatsen.
Het pookje voor aan de stuurkolom heb ik echter (nog) niet.
Tijd en ondervinding zal uitwijzen of ik dat al dan niet ook erbij neem.
Ik zou het ipad mini enkel voor de langere trips gebruiken, als gps dan voornamelijk.
Voor de kortere trips gebruik ik m'n iphone. Beide kunnen toch, via de app remote functie van de autoradio, als bediening gebruikt worden.

Ehm, ja de App remote werkt alleen als je hem bekabelt aansluit. Dus niet via Bluetooth. Wat wel ideaal is en ik altijd doe is via bluetooth mijn muziek streamen als ik de Ipad niet bij me heb. Werkt ook prima.

Pat

Nieuw lid
Klopt, mits aansluiting via de usb achteraan de radio. Was ik even niet duidelijk in.
Ik vraag me af of een usb male met 2 usb female zou werken? (Ik zou dan steeds maar één device aansluiten.)
Of de iphone, of het ipad mini. Dan zou ik beide kabels kunnen wegwerken en gebruiken naargelang ik wens.
1 kabel in de ipad mini mount en 1 kabel omleiden naar m'n iphone mount. Te testen dus!
Heb ondertussen wat gaan opmeten en bij mij is het niet mogelijk om de radio onderaan te plaatsen (zoals bij u), zonder de nodige aanpassingen aan de midden console. Ga dan eerst proberen om de radio achter het ipad mini te plaatsen. Als blijkt dat ik er niet in slaag zoek ik een andere oplossing. Handschoenkastje is te krap.
Via bluetooth muziek streamen doe ik ook en is super.

Chrisiewizzie

Forumguru
Mooi bedacht en uitgevoerd! Het zou mooi zijn als je de radio helemaal achterwege zou kunnen laten. Versterker erbij en een soort van radioontvanger die op de iPad aangesloten kan worden zou het compleet maken :pieker:

Maar erg mooi gedaan en het staat alsof een af fabriek optie is!

R.Heikamp

Forumguru
Geweldig gedaan ! Zeer proper.

Ik ben er ook aan bezig, maar dan voor een fabia 1. Met dezelfde autoradio.
Dus zal je filmpje nog wel enkele keren bekijken.

Grtz
Pat

Hou me even op de hoogte ik ben wel nieuwsgierig, misschien heb ik ook wel intresse voor mijn fabia 1 Sedan

Bovenaan Onderaan