Columbus Invoer coordinaten nieuwe columbus lukt niet!

Borrie1973

Actief lid
Volgens de gebruiksaanwijzing van de columbus zou het mogelijk moeten zijn om coordinaten in te voeren bij de optie nieuwe reisdoel invoeren en daarna bij opties "op Kaart" selecteren. daar kun je daar coordninaten invoeren. Je zie wel het assenkruis maar de invoer die rechts naast de kaart zou moeten staan is NIET aanwezig.
Wat gaat er fout of wat doe ik fout of moet ik ergens een update vandaan halen voor specifiek de columbus navi. Zo ja WAAR haal ik die??

De kaart heb ik al wel geupdated.
 

EdK

Forumguru
misschien met vingertje op touchscreen het assenkruis plaatsen waar gij dat wil ?
 

Borrie1973

Actief lid
als ik inderdaad mijn vinger op het assenkruis leg krijg je onderin wel een coordinaat te zien, maar die kan ik niet wijzigen zoals de handleiding doet geloven. Dit vind ik wel handig ivm met geocachen, zodat ik op coordinaat kan navigeren richting een Parkeerplaats die aangegeven is.
 

EdK

Forumguru
Maar kun je op dat moment wel vastleggen die coordinaten ?
Of zie je ze alleen maar wijzigen en thats it ?
Dus vastleggen door bv ff langer de vinger op touchscreen te houden !?
Of mischien toch in een ander menu zijn voor invoeren ??

Ik redeneer ff uit logisch denken daar ik zelf geen columbus heb maar een zenec waar ik wel handmatig de coordinaten kan invoeren.
 

Borrie1973

Actief lid
heb ik inderdaad ook geprobeerd, die mogelijkheden. kan op dit moment niet een printscreen maken. het verhaaltje over de invoer coördinaat staat op blz66 van de handleiding columbus
 

Desperado

Forumguru
Kun je geen poi's invoeren? Via GSAK is het dat vrij simpel om een bestandje te maken denk ik.(macro?) Zie je ze ook als je erlangs rijdt en kun je behalve parkeerplaatsen ook de caches zelf laden.
(ja, ik doe die rare hobby ook)
 

Borrie1973

Actief lid
Ik kan wel poi's importeren, dat is het probleem niet. Volgens de handleiding kun je in de columbus coordinaten invoeren bij de kaartinvoer(assenkruis). Boekje zegt dus wel maar columbus geeft niks weer
 

Rick

Senior Member
je moet die coördinaten rechts in dat scherm invoeren, op de apple, fruitmachine manier.
 

Verhoeven

Nieuw lid
Help ,bij mij lukt het ook niet , van alles geprobeerd .misschien kan iemand het uitleggen hoe het moet .inderdaad in het boekje staat dat het kan .helaas bij mij werkt het niet
 

Borrie1973

Actief lid
Stel, ik moet mijn columbus firmware updaten. Ben ik dan straks al mijn vagcom aanpassingen en dvd vrijschakeling kwijt??
 

LMutsaers

Nieuw lid
Voor geocachen moet je trouwens wel oppassen, geocaching.com geeft coordinaten in decimal weer... 51 graden xx'.yyy en voor de columbus moet je ze via GCC ofzo even omzetten naar graden minuten seconden...anders zit je er toch een flink stuk naast kwam ik achter... heb niet kunnen vinden of je de columbus ook om kan zetten naar andere coordinaten stelsels...dit zou handig zijn maar via de settings iig niet :(
 

Borrie1973

Actief lid
Voor liefhebbers van geocachen die ook een iphone hebben, heb ik een app (geocaching toolkit) waarbij je GC coordinaat om kan zetten naar een columbus coordinaat. Heb namelijk een firmwareupdate gehad om ik storingen had. Heb de app toegepast en het werk lekker makkelijk. Ik hoor wel als er vragen zijn
 

LMutsaers

Nieuw lid
Ik reken ze tegenwoordig gewoon uit de blote bol om. De een is 100 (geocaching) de auto is 60 graden.. tus .50 = 30, .750 = 45 etc... je komt dan toch dicht genoeg in de buurt uit zodat je met de gps het laatste stukje kan doen.
 
Bovenaan Onderaan